اسپلیت, مقالات

چرا اسپلیت اینورتر را انتخاب کنیم؟

چرا اسپلیت اینورتر را انتخاب کنیم؟

چرا اسپلیت اینورتر را انتخاب کنیم؟ اگر به دنبال یک دستگاه برای تهویه مطبوع محیط و فضای خود هستید حتما با مغازه های تاسیسات برخورد داشته اید و تنوع اسپلیت ها و قیمت های ان هارا مشاهده کرده اید.تفاوت کولرگازی معمولی و اینورتر در سیستم الکتریکی ان ها می باشد وگرنه در قسمت اجزا یا سیستم مکانیکی تقریبا به صورت یکسان بوده و به طوری که  یکی دوتا از اجزا ارتقا پیدا کرده اند.مهم ترین تفاوتی که اسپلیت با دیگر کولرگازی ها دارد رده مصرف انرژی ان و اینورتر بودن دستگاه میباشد که تاثیر به سزایی در مصرف برق دارد اما این نکته قابل ذکر می باشد که کولرگازی اینورتر نیز هنگام پیک کاری خود مصرف برقی به اندازه کولرگازی غیر اینورتری دارد. با سرما مارکت همراه باشید.

چرا اسپلیت اینورتر را انتخاب کنیم؟

هزینه ی پرداخت شده یکی از نگرانی های مصرف کنندگان است ولی به این نکته توجه داشته باشید که با هزینه بیشتر و خرید اسپلیت شما امتیازات بیشتری به دست اورده اید که هزینه ی ان ها را پرداخت کردید.به این صورت که اسپلیت های اینورتر در زمان خرید قیمت بالاتری دارند ولی به دلیل پایین بودن مصرف انرژی این هزینه هنگام پرداخت هزینه برق جبران میشود.علاوه بر این ها اینورتر ها نسبت به دستگاه های دیگر میزان صدای کمتری  به علت مکانیسم کاریشان دارند.

معنی کولرگازی سرعت ثابت و اینورتر چیست؟

اسپلیت هایی که اینورتر نیستند هنگام خنک کردن محیط کمپرسور یا همان موتور دستگاه تک سرعته می باشد یعنی کمپرسور دو حالت روشن و خاموش دارد.زمانی که به دمای مورد نظرمیرسد خاموش شده و وقتی دما دوباره تغییر میکند روشن میشود اما فن اوری اینورتر این امکان را به کمپرسور میدهد،زمانی که کمپرسور روشن شد و دمای محیط را به دمای دلخواه رساند خاموش نشده و دور موتور ان کم میشود.اینورتر بودن یک موتور مشابه موتور ماشین می باشد که میتوانیم با توجه به تنظیمات ان را کم یا زیاد کنیم.این امتیاز برروی اسپلیت دمای دقیق و بدون نوسانی را دراختیار ساکنین قرار میدهد در صورتی که اگر دستگاه اینورتر نباشد سیستم افت و خیز دمایی بسیاری دارد.

اما نکات منفی ای نیز درباره ی داکت اسپلیت اینورتر همانند قیمت  بالاتر هنگام خرید و هزینه بیشتر بابت تعمیرات دستگاه و در صورت نیاز خرید لوازم کولرگازی که نسبت به نوع غیرمعمولی گران تر است وجود دارد.

همچنین هنگام خرید از یک از این کولرگازی ها به اندازه ی فضایی که قصد نصب دستگاه را دارید دقت بفرمایید

پس از خرید و راه اندازی دستگاه اسپلیت را در دمای کم قرار ندهید زیرا کولرگازی باید به صورت مداوم کارکند تا دمای مورد نظر حفظ شود که البته این به معنی حالت کامل کارکردن نیست.

مطالب مرتبط