اسپلیت, مقالات

تفاوت کولرگازی ها

تفاوت کولرگازی ها

تفاوت کولرگازی ها – تمامی کولرگازی ها برای خنک کردن محیط یک روش دارند و به طور معمول هرکولرگازی برای خنک کردن یک اتاق استفاده میشود و به علت داشتن ریموت کنترل استفاده ان ها در انواع اسپلیت،پرتابل(قابل حمل) وحتی پنجره ای راحت می باشد. با سرما مارکت همراه باشید.

تفاوت کولرگازی ها

      

ظرفیت کولرگازی:

به دلیل اینکه در اسپلیت اواپراتور از کمپرسور مجزا بوده امکان ایجاد اسپلیت با ظرفیت های بالا امکان پذیر شده است اما این ویژگی برای مدل پنجره ای یا پرتاب امکان پذیرنیست.همچنین اسپلیت ها توانایی خنک کردن محیط بیشتری را دارند.

صدای دستگاه:

میزان صدای اسپلیت یا همان کولرگازی دیواری به علت جدا بودن یونیت داخلی از یونیت خارجی نسبت به کولرگازی پرتابل یا پنجره ای کمتر است.هریک از کولرگازی ها نیز بسته به نوع برند و مدل ان ها با یکدیگر متفاوت میباشند.

 

اندازه کولرگازی و اسپلیت:

اندازه اسپلیت ها به نسبت کولرگازی قابل حمل و پنجره ای بیشتر است ولی به دلیل جدا بودن دو قسمت داخلی و بیرونی دستگاه و صدای کمتر ان نسبت به دو دسته دیگر دارای امتیاز بیشتری میباشد.به علاوه اینکه ظاهراسپلیت ها متنوع تر و زیباتر با رنگ های مختلفی میباشند.درصورتی که اگر نگران فضای اتاق یا محیط مورد نظرخود هستید کولرگازی پرتابل انتخاب خوبی نیست زیرا این دستگاه فضای کنارپنجره را به مقدار زیادی اشغال میکند

 

تفاوت کولرگازی ها در نصب:

نصب اسپلیت ها نسبت به کولرگازی پرتابل و پنجره ای حرفه ای تر و سخت تر است.شما میتوانید خود به تنهایی کولرقابل حمل خود را نصب کنید اما در مقابل اسپلیت به دلیل جدا بودن یونیت داخلی که به دیوار نصب شده و یونیت خارجی که همان موتور(کمپرسور)دستگاه است نیاز به وجود تکنسین های حرفه ای دارد.زیرا نحوه و محل نصب اسپلیت تاثیر بسزایی در میزان کارکرد و سرمایش دستگاه دارد،همچنین هزینه نصب اسپلیت نیز بیشتر از دو دسته دیگر میباشد.

 

تفاوت کولرگازی ها در ظاهر:

به دلیل نصب شدن کمپرسور اسپلیت در بیرون از ساختمان و خراب کردن نمای بیرونی اگر به زیبایی محیط و ساختمان خود اهمیت میدهید میتوانید از دیگر کولرگازی ها استفاده کنید.که این عیب با طراحی زیبا و منحصربه فرد هریک از یونیت داخلی کولرگازی های دیواری پوشانده شده است.

 

 

و نهایتا کولرگازی پنجره ای از مدل های قدیمی تر این دسته از وسایل تهویه مطبوع بوده و دیگر خواهان زیادی ندارد،کولرگازی قابل حمل نیز برای معدود جاهایی که اجبارا به دلیل نبودن امکانات نصب اسپلیت و نداشتن تهویه مناسب به طور مثال طبقات زیرهمکف استفاده میشوند.دراین بین اسپلیت یا کولرگازی دیواری به دلیل افزایش امکانات و به روز شدن توجه بیشتر شرکت ها را به خود جلب کرده و شما حق انتخاب پهناوری دارید.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص اسپلیت سامسونگ ، الجی ، وستن ایر و …  از منو بالا وارد محصول مرتبط شوید

مطالب مرتبط