تصفیه آب, مقالات

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب

با سرما مارکت همراه باشید و مقاله ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب را از دست ندهید!

در دنیای امروز با وجود آلودگی های موجود در آب ها استفاده از دستگاه تصفیه آب امری حیاتی به شمار می رود. حال شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا از دستگاه تصفیه آب باید استفاده کنیم ؟ حال در این مقاله درباره ی دستگاه تصفیه آب و ضرورت استفاده از آن توضیح می دهیم:

 

نقش دستگاه تصفیه آب

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب

آب یکی از مهمترین عناصر موجود است که زندگی انسان و جانداران به آن بستگی دارد. استفاده روزانه از آب برای سلامتی بدن ضروری است و چنان چه آبی که مورد استفاده قرار می گیرد به هر میزان سالم و تمیز و خالص تر باشد باعث عملکرد بهتری در بدن می شود و به همین میزان بیشتر احساس سرزندگی و شادابی می کنیم. در سراسر جهان کلر زنی یکی از روش های بسیار موثر برای از بین بردن میکروب ها و بیماری های بسیار خطرناک است.

امروزه با تحقیقاتی که در مورد آب و آلودگی های آن صورت گرفته است کلر موجود در آن بیشتر باعث مشکلات گوارشی و سرطان می شود و به همین خاطر استفاده از دستگاه های تصفیه آب که می توانند کلر موجود در آب را ازبین ببرد بسیار توصیه می شود. دستگاه های تصفیه آب با استفاده از فرآیند اسمز معکوس و همین طور ممبران RO قادر به از بین بردن یون های آلومینیوم، سرب و . .  در آب هستند و این یون ها یکی از عوامل بسیار مهم در ابتلا به آلزایمر می باشند. این سیستم ها می تواند پوسیدگی ها و زنگ زدگی هایی که در لوله های آب موجود است را از بین ببرد.

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب میزان استفاده از بطری های آب معدنی را کاهش می دهد و استفاده کمتر از بطری های پلاستیکی کمک به حفاظت محیط زیست می کند و به طور کل می توانیم این طور بیان کنیم آبی که توسط دستگاه های تصفیه آب پاک سازی می شود آبی سالم و گوارا است و در آن هیچ ماده شیمیایی وجود ندارد و این امر هنگام استفاده به خوبی از روی طعم چای، قهوه و غذا قابل لمس می باشد و می توانید تاثیر آن را در زندگی خود حس کنید.

تصفیه آب

فیلتر های به کار رفته در تصفیه آب:

در دستگاه تصفیه آب فیلتر های گوناگونی به کار رفته است که بر روی کیفیت آب اثر مستقیمی می گذارد و تعویض نمودن به موقع فیلتر های دستگاه از اهمیت ویژه ای بر خوردار است زیرا انجام دادن این نکات کوچک به طول عمر دستگاه کمک می کند و با توجه به نوع دستگاه  فیلتر هایی که در دستگاه به کار رفته است متفاوت می باشد. اما به طور عمده این فیلتر ها به کار رفته است:

فیلتر پروپیلن:

این فیلتر اولین مرحله برای فیلتراسیون است و رسوبات و ذرات بسیار ریز مانند شن و ماسه را از بین می برد و کیفیت این فیلتر اثر مستقیمی بر روی فیلتر های دیگر می گذارد.

فیلتر کربن پودری و کربن بلاک:

این فیلترها از کربن فعال تشکیل شده اند و به جزء رسوبات موجود در آب تمامی گازهای شیمیایی موجود در آب، کلر، ترکیبات آلی، بو و طعم نامطبوع آب را ازبین می برد و در نهایت آبی خالص و بدون مواد مضر از دستگاه خارج می شود.

فیلتر ممبران:

فیلتر ممبران یکی از بخش های اصلی در فرایند اسمز معکوس است. این فیلتر دارای لایه های بسیار زیادی است و از ترکیبات پلی آمید ساخته شده است و به صورت لایه هایی موازی هستند که به دور هم پیچیده شده اند. این فیلتر قادر به حذف ذرات محلول و نا محلول موجود در آب است.

فیلتر پست کربن:

این فیلتر از زغال پوسته نارگیل درست شده است و این فیلتر اثر مستقیمی بر روی طعم و بوی آب دارد.

فیلتر مینرال:

این فیلتر سلامت آب را زیاد می کند و باعث افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و . .  در آب می شود.

این نکته در این جا قابل ذکر می باشد  با توجه به افزایش کالا های تقلبی دستگاه های تصفیه آب را از مراکز معتبر و نمایندگی های شرکت مربوطه خریداری فرمایید. در فروشگاه اینترنتی سرما مارکت کلیه ی محصولات مرتبط با تصفیه آب با گارانتی اصلی ارائه می شود.

دستگاه های تصفیه آب در مدل های تصفیه آب خانگی، تصفیه آب صنعتی و تصفیه آب نیمه صنعتی تولید می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب

شاخصه های تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب خانگی:

دستگاه تصفیه آب دارای قسمت های مختلفی می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

هریک از این دستگاه ها دارای مخزنی هستند و آبی که تصفیه می گردد در این قسمت جمع می شود. در این دستگاه ها محفظه ای به نام هوزینگ وجود دارد که فیلتر ها و پیش فیلترها در آن قرار می گیرند و در دستگاه های تصفیه آب از هوزینگ های پلاستیکی و یا شیشه ای که جنس آن از پروپیلن است استفاده می شود. در هریک از این سیستم ها برای جمع کردن آب و ایجاد فشار لازمه بر روی آب ورودی از پمپ استفاده می شود.

شیر برقی یکی ذیگر از قطعاتی است که به منظور خروج و ورودی آب در این محصولات نصب می گردند و جریان آب را کنترل می کنند. به منظور از بین بردن الودگی ها، میکروب ها، ذرات ریز مانند شن و ماسه ها و رنگ و بو های نامطبوع از فیلتر های گوناگونی مانند فیلتر پروپیلن، ممبران، فیلتر قلیایی و فیلتر گرانول در دستگاه استفاده می شود.

دستگاه های تصفیه آب با توجه به حساسیتی که دارند نیاز به نگه داری های ویژه ای دارد و به صورت مداوم باید کنترل شوند و با نگه داری های بسیار معمول و ساده می توانید از صرف هزینه های گزاف جلوگیری کنید و به صورت مداوم و دوره ای با تعویض فیلتر های دستگاه می توانید استفاده بهینه ای را داشته باشید و این نکته مورد توجه قرار گیرد که سرویس های دوره ای دستگاه به وسیله کارشناسان و افراد ماهر صورت گیرد. در فروشگاه اینترنتی سرما مارکت کلیه ی محصولاتی که ارائه می گردد با گارانتی اصلی شرکت مربوطه می باشد.

قسمت های مختلف دستگاه تصفیه آب

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط