تصفیه آب, مقالات

بهترین تصفیه آب در ایران

بهترین تصفیه آب در ایران

بهترین تصفیه آب در ایران را می شناسید؟ کشور ما همواره دچار مشکل تأمین آب مناسب برای آشامیدن بوده است و به ندرت می توان منطقه ای از ایران را پیدا کرد که آب لوله کشی شهری آن برای آشامیدن کاملا مناسب باشد. بنابراین شما در هر کجای ایران که زندگی کنید، نیازمند دستگاه تصفیه آب خانگی خواهید بود. دستگاه های تصفیه آب خارجی را می توان در بازار ایران یافت ولی این دستگاه ها معمولا قیمت بالایی دارند.

به دلیل نیاز بالا به دستگاه تصفیه آب خانگی در کشور، شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که بعضا دستگاه ها و فیلترهای خوبی برای تصفیه انواع آلودگی های آب وارد بازار می نمایند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی دستگاه ها و فیلترهای مورد استفاده برای تصفیه آب، بهترین تصفیه آب در ایران را به شما معرفی کنیم. با سرما مارکت همراه باشید.

بهترین تصفیه آب در ایران

انواع فیلترهای تصفیه آب و کاربرد هر یک از آن ها

دستگاه های تصفیه آب دارای یک یا چند فیلتر هستند که کار اصلی دستگاه را انجام می دهند. بعضی از این فیلترها قابل شستشو هستند و بعضی را صرفا باید بشویید. هر کدام از انواع فیلترهای تصفیه کننده آب برای رفع نوع خاصی از آلودگی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با انواع این فیلترها آشنا می شوید.

پیش فیلتر

پیش فیلتر، نوعی صافی است که تمامی ذرات درشت موجود در آب را فیلتر کرده و مانع ورود آن ها به دستگاه می شود تا از مسدود شدن و آسیب دیدن سایر فیلترها جلوگیری کند.

فیلتر اسمز معکوس

تصفیه آب

فیلتر اسمز معکوس یکی از مهم ترین فیلترهای مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب است و برای کاهش سختی آب استفاده می شود. آب سخت به آبی گفته می شود که املاح زیادی داشته باشد. وجود املاح زیاد و به ویژه بعضی یون ها مثل کلسیم و منیزیم در آب سبب مشکلاتی مثل طعم نامطبوع آب و حس شور بودن آب، گوارا نبودن آب و کف نکردن صابون ها می شود. باور عموم مردم بر این است که سختی آب آشامیدنی با ایجاد سنگ های کلیوی در ارتباط است اما نتایج مطالعات علمی که در رابطه با این مسئله انجام شده اند، بسیار متناقض هستند و به هیچ وجه نمی توان چنین ادعایی را مطرح کرد.

با این حال آب سخت برای آشامیدن و شستشو مناسب نیست و بهتر است که نرم شود. برای نرم کردن آب خانگی از فیلترهای اسمز معکوس استفاده می شود. این فیلترها با اعمال فشار روی آب و عبور دادن از درون یک غشای نیمه تراوا، مقدار زیادی از نمک های موجود در آب را فیلتر می کنند. در نتیجه آبی که از چند مرحله اسمز معکوس عبور می کند، کاملا سختی خود را از دست می دهد و نرم می شود.

فیلتر اسمز معکوس بیش از ۹۹٪ از نمک های نامحلول، ذرات معلق در آب، کلوئیدها، آلودگی های شیمیایی و باکتری ها را از آب جدا می کند با این حال نمی توان به فیلتر اسمز معکوس در جدا کردن کامل باکتری ها و ویروس ها اعتماد کرد.

با توجه به اینکه آب آشامیدنی لوله کشی شهری تقریبا تمامی مناطق کشور ما دارای سختی بالایی است، به شما توصیه می کنیم که در هر کجای ایران که زندگی می کنید، یک دستگاه مجهز به فیلتر اسمز معکوس در خانه داشته باشید.

فیلتر کربن فعال

دستگاه تصفیه آب

کربن فعال یک ماده کربنی به شدت متخلخل و واکنش پذیر است. تخلخل بالای کربن فعال سبب ایجاد یک سطح جاذب وسیع برای به دام افتادن ترکیبات شیمیایی آلی مثل VOCهایی همانند بنزین (benzene) و فرمالدهاید فرآهم می آورد. در بعضی از مناطق صنعتی کشور ما مثل اهواز، اراک و عسلویه، آلودگی های شیمیایی در آب زیاد هستند و اگر در این مناطق زندگی می کنید، اکیدا به شما توصیه می کنیم که از دستگاه های تصفیه آب مجهز به فیلتر کربن فعال برای آب آشامیدنی خود استفاده کنید.

فیلتر UV

فیلتر UV در واقع آب را فیلتر نمی کند بلکه مجهز به لامپ های UV می باشد و با تابش نور UV به آب، آن را تا حدی ضد عفونی می کند. نور UV می تواند تعدادی از باکتری های درون آب را بکشد و تعدادی از ویروس ها را غیر فعال کند. در خیلی از مناطق دور افتاده کشور ما آب آشامیدنی حاوی آلودگی های میکروبی است و توصیه می شود که اگر در استان هایی مثل ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گرگان، مازندران، گیلان، بند عباس و حتی تهران زندگی می کنید، از فیلترهای آب UV استفاده نمایید.

انواع دستگاه های تصفیه آب

تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب در سایزهای مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها ظرفیت و کاربرد مخصوص خود را دارند. پر کاربردترین دستگاه های تصفیه آب در ایران دستگاه های زیر سینکی هستند که ظرفیت زیادی آب آشامیدنی فراهم می کنند ولی مشکل آن ها این است که کل آب لوله کشی ورودی به منزل شما را تصفیه نمی کنند.

دستگاه های تصفیه آبی که روی لوله کشی نصب می شوند و دستگاه های تصفیه آب کل ساختمان، چنین کاری انجام می دهند. دستگاه های تصفیه آب دیگری مثل دستگاه های رو میزی و سرشیری وجود دارند که ظرفیت پایین تری دارند و برای خانوارهای کم جمعیت تر توصیه می شوند.

تصفیه آب

بهترین تصفیه آب در ایران

دستگاه های تصفیه آب خارجی در ایران زیاد هستند که کیفیت بالایی دارند ولی قیمت آن ها نیز بالا است. حتی دستگاه های تصفیه آب آمریکایی و تایوانی نیز در بازار ایران بسیار زیاد یافت می شوند. برندهای آکوا پرو، آکوا، آکوا پیور، آکوا اسپرینگ، آکوا بست، سافت واتر و .. از جمله برندهای بسیار خوب تصفیه آب در ایران می باشند ولی هر کدام از آن ها مزایا و معایب خودشان را داشته و برای نوع خاصی از آلودگی آب مناسب تر هستند.

دستگاه تصفیه آب برند معصومی؛ بهترین تصفیه آب ایرانی

بهترین تصفیه آب در ایران

پرفروش ترین دستگاه های تصفیه آب در ایران، دستگاه های شرکت معصومی هستند. این دستگاه های تصفیه آب کیفیتی بهتر از دستگاه های چینی دارند ولی هنوز برای رقابت با دستگاه های تایوانی که از بهترین دستگاه های تصفیه آب در بازار ایران می باشند، راهی طولانی در پیش دارند.

قطعات مورد استفاده در ساخت اغلب دستگاه های تصفیه آب معصومی از شرکت های خارجی تأمین می شود. برای مثال غشای نیمه تراوای مورد استفاده در این دستگاه ها، آمریکایی و بسیاری از قطعات دیگر آن ها، چینی و تایوانی است اما بعضی قطعات را نیز خود شرکت معصومی تولید می کند. شش مدل دستگاه تصفیه آب توسط شرکت معصومی تولید می شوند. که در ادامه هر یک را به طور مختصر معرفی می کنیم.

دستگاه تصفیه آب پنج مرحله ای ساده معصومی

فیلتر اصلی این دستگاه از نوع اسمز معکوس است و دیگر فیلترهای آن عبارتند از کربن فعال، کربن فعال فشرده، پست کربن و فیلتر معدنی. این دستگاه به صورت زیر سینکی می باشد.

 

sarmamarket

مکانیزم کار چیلر هوا خنک ایتالیایی چیست؟

تفاوت داکت اسپلیت و اسپلیت در چیست؟

مزیت استفاده از اسپلیت سامسونگ مدل بوراکای

 

دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای ساده معصومی

این دستگاه نیز زیر سینکی است و کارایی اصلی آن، نرم کردن آب سخت است. فیلترهای آن به ترتیب عبارتند از فیلتر الیاف، کربن گرانولی، کربن فعال، اسمز معکوس، کربن نهایی و فیلتر معدنی.

دستگاه تصفیه آب پنج مرحله ای فول معصومی

فیلترهای این دستگاه به ترتیب عبارتند از فیلتر الیافی، فیلتر کربن فعال پودری، فیلتر کربن فعال گرانولی، فیلتر اسمز معکوس و فیلتر پست کربن.

دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای فول معصومی

این دستگاه علاوه بر داشتن تمامی فیلترهای دستگاه ۵ مرحله ای فول، دارای یک فیلتر معدنی نیز در آخر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط