اسپلیت, مقالات

بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران را می شناسید؟ لوازم خانگی و گوشی های برند کره ای سامسونگ در ایران طرفداران زیادی دارد و این شرکت دارای نمایندگی های رسمی در کشور ما می باشد و محصولاتش را با گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی عرضه می کند. یکی از محصولات پرطرفدار سامسونگ در ایران، اسپلیت های آن است که با طراحی زیبا و نازک خود، تجربه کاربری بسیار خوبشان و عملکرد عالی، از پرفروش ترین اسپلیت ها در ایران می باشند. در این مقاله قصد داریم پس از مروری بر عملکرد اسپلیت ها و انواع آن ها، شما را با بهترین اسپلیت برند سامسونگ که در بازار کشور می توانید پیدا کنید، آشنا کنیم. با سرما مارکت همراه باشید.

اسپلیت سامسونگ

اسپلیت چگونه کار می کند و قطعات اصلی آن چیست؟ – بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

اسپلیت یا کولر گازی یک سیستم حرارتی و برودتی است که با استفاده از یک سیکل تبرید، حرارت را از ساختمان خارج می کند. این دستگاه دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی می باشد. این یونیت ها توسط لوله ها و کابل هایی به هم دیگر متصل هستند. لوله ها سیکل تبرید را بین دو یونیت بر قرار می کنند.

این سیکل تبرید یا چرخه سرمایش دارای چندین مرحله است:

مرحله اول

۱- مایع مبرد سرد در کویل تبخیری با هوای درون ساختمان که به کمک یک یا چند فن از درون اسپلیت عبور می کند، تبادل حرارتی انجام می دهد. در نتیجه هوا سرد می شود و مبرد با جذب حرارت آن شروع به تبخیر شدن می کند. کویل یا مبدل حرارتی ساختاری از جنس یک فلز دارای هدایت حرارتی بالا مثل مس است که امکان تبادل حرارت بین سیالی که از درون آن عبور می کند، و سیالی که با دیواره خارجی آن در تماس است را فرآهم می آورد. در مورد اسپلیت، مبرد سیال داخلی و هوای درون اتاق سیال خارجی است.

مرحله دوم

۲- در مرحله بعدی مبرد که اکنون به گازی حامل حرارت جذب شده از هوای درون ساختمان تغییر حالت داده است، از طریق لوله هایی به یونیت خارجی رفته و وارد قطعه ای به نام کمپرسور می شود. کمپرسور مبرد را در سیکل تبرید به گردش می اندازد؛ به این صورت که آن را به صورت یک طرفه تحت فشار گذاشته و با فشار به سمت کویل کندانسر هدایت می کند.

مرحله سوم

۳- فشار بالای گاز مبرد در کویل کندانسر سبب تقطیر و پس دادن حرارت می شود. در نتیجه کویل گرم می شود و یک یا چند فن آن را خنک می کنند. بدین ترتیب، حرارتی که مبرد از درون ساختمان جذب کرده بود، در کویل کندانسر به هوای خارج از ساختمان دفع می شود. در نتیجه مبرد به مایعی سرد تغییر حالت می دهد و به سوی کویل تبخیری باز می گردد و این چرخه به همین ترتیب ادامه میابد.

بعضی اسپلیت ها دارای پمپ حرارتی هستند و با انجام عمل عکس چرخه تبرید، گرمایش را انجام می دهند. بعضی دیگر پمپ حرارتی ندارند و با مجهز بودن به یک المنت الکتریکی عمل گرمایش را انجام می دهند. دسته دیگر اسپلیت ها صرفا سرمایشی هستند و نه پمپ حرارتی دارند نه المنت الکتریکی.

شما می توانید از طریق رابط کاربری اسپلیت که معمولا یک ریموت کنترل است، ترموستات اسپلیت را که در یونیت داخلی قرار دارد، روی دمای مورد نظرتان تنظیم کنید. ترموستات از چند طریق، تا جای ممکن مانع از تغییر دمای درون ساختمان از میزان مطلوب شما می شود که مهم ترین آن ها خاموش و روشن کردن های متوالی کمپرسور در اسپلیت های معمولی یا تنظیم دور موتور کمپرسور در اسپلیت های اینورتر است. یکی از مهم ترین ویژگی های اسپلیت های سامسونگ، رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) بی نظیر آن ها است. شما می توانید با نصب اپلیکیشن سامسونگ روی گوشی هوشمند یا تبلت خود، این اسپلیت ها را از طریق وای-فای کنترل کنید.

 

sarmamarket

چیلر هوا خنک ایتالیایی چگونه کار می کند؟

ویژگی های فن کویل زمینی

فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب چگونه است؟

انواع اسپلیت ها و معرفی بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

سیستم های اسپلیت در سه نوع کلی تولید می شود. نوع اول اسپلیت های معمولی هستند که دارای یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی می باشند. این اسپلیت ها برای تأمین سرمایش و گرمایش محیط های یکپارچه مناسب هستند. برای محیط هایی که دارای چند فضای مجزا می باشند از مولتی اسپلیت یا از داکت اسپلیت استفاده می شود. مولتی اسپلیت ها دارای یک یونیت خارجی و چند یونیت داخلی هستند و داکت اسپلیت ها تنها یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی دارند و یونیت داخلی آن ها از طریق کانال هایی، فضاهای مجزا را پوشش می دهد.

مزایای اسپلیت های سامسونگ

اسپلیت های سامسونگ از نظر عملکرد در بازارهای جهانی کمی بالاتر از متوسط قار می گیرند. این اسپلیت ها برای شرایط آب و هوایی مختلف تولید می شوند و انواع تروپیکال یا گرمسیری آن برای کشور ما مناسب هستند. یونیت داخلی اسپلیت های سامسونگ بسیار نازک و زیبا است. این اسپلیت ها قابلیت اتصال به وای-فای و کنترل از طریق گوشی هوشمند یا تبلت را دارند. اگر می خواهید یک اسپلیت خارجی بخرید ولی نمی خواهید هزینه خیلی زیادی کنید، خرید اسپلیت سامسونگ را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی نیز دارد.

بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

با توجه به اینکه شرکت سامسونگ در ایران دارای نمایندگی های متعددی است، بهترین محصولات سامسونگ را می توان در ایران پیدا کرد و این مسئله کمی انتخاب بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران را دشوار کرده است. با این حال در اینجا تلاش شده به در نظر گرفتن پارامترهای متعدد، یکی از محصولات بسیار خوب سامسونگ در ایران را به ما معرفی کنیم.

اسپلیت سامسونگ مدل AR30KCFU-MAX

بهترین اسپلیت سامسونگ در ایران

این کولر گازی سرمایشی با ظرفیت ۳۰ هزار BTU برای پوشش محیطی به مساحت ۴۵ الی ۶۵ متر مربع مناسب می باشد. یونیت داخلی این اسپلیت را می توان در فاصله حداکثر ۱۸ متری از یونیت خارجی آن نصب کرد. در ساخت این اسپلیت از گاز مبرد R22 استفاده می شود که البته چندان با محیط زیست سازگار نیست. یونیت داخلی مجهز به تایمر ۲۴ ساعته و سیستمی برای آغاز به کار مجدد است. کمپرسور اسپلیت AR30KCFU-MAX از نوع روتاری است و با قابلیت سرمایش توربو می تواند سریعا محیط خنک کند. به علاوه حالت GOOD SLEEP II به خواب راحت شما در هنگام شب کمک می کند.

فیلتر به کار رفته در این اسپلیت پیشرفته سامسونگ از نوع Full-HD و بیو است که مانع از ذرات حساسیت زای موجود در هوا را جذب می کند و با مجهز بودن به سیتم یون پلاسما، هوا را تا جای ممکن ضد عفونی می کند تا سالم ترین هوا را در اختیار شما بگذارد.

این اسپلیت با داشتن روکش محافظ پره های کویل و محافظ الکتریکی کمپرسور روتاری نوع UTR، دوام بسیار زیادی دارد. اسپلیت سامسونگ مدل AR30KCFU-MAX برای مناطقه تروپیکال طراحی شده و کمپرسور آن می تواند تا دمای ۵۴ درجه سلسیوس به خوبی کار کند.

این کولر گازی گارانتی فوق العاده ای دارند که توسط شرکت سام سرویس تا ۵ سال ارائه می شود. خدمات پس از فروش این اسپلیت نوع MAX سامسونگ نیز تا ۱۰ سال است.

اسپلیت ایستاده اینورتر سامسونگ مدل AF50MS

داکت اسپلیت

پس از معرفی یک اسپلیت دیواری، بد نیست که با بهترین اسپلیت ایستاده سامسونگ نیز آشنایی مختصری داشته باشید. این اسپلیت، هم عمل حرارتی و هم عمل برودتی انجام می دهد و توسط برق سه فاز تغذیه می شود. اسپلیت سامسونگ مدل برای محیط های دارای ۷۰ تا ۱۰۰ متر مربع مساحت ساخته شده است و فیلتر بسیار خوبی دارد.

مطالب مرتبط