فن کویل, مقالات

استانداردهای خرید فن کویل کاستی

استاندارد های خرید فن کویل کاستی

اگر از استانداردهای خرید فن کویل کاستی با خبر باشید، قطعا خرید خوبی خواهید داشت. فن کویل های کاستی نوعی از فن کویل ها هستند که یا درون سقف کاذب یا زیر سقف حقیقی نصب مس شوند و تفاوت آن ها با فن کویل هاس سقفی این است که دریچه مکش هوای آن ها در زیر قرار دارد و هوا را از طریق درچه هایی که در جوانب این دریچه دارند به درون اتاق پرتاب می کنند. فن کویل های کاستی ساکت ترین فن کویل ها هستند و معمولا دریچه های آن ها نیز طراحی های زیبایی دارند. در این مقاله می خواهیم در رابطه با استانداردهای خرید فن کویل های کاستی صحبت کنیم ولی پیش از آن مروری خواهیم داشت بر سازوکار فن کویل ها و انواع آن ها. با سرما مارکت همراه باشید.

سازوکار فن کویل ها چگونه است؟

فن کویل ها یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند که برای تأمین سرمایش و گرمایش محیط به آب سرد و آب گرم نیاز دارند. با این حال، بعضی از فن کویل های نیازی به اتصال به آب گرم ندارند و با مجهز بودن به یک المنت الکتریکی، محیط را گرم می کنند. معمولا یک چیلر و یک بویلر آب موجود در دو سیستم لوله کشی مجزا و بسته را به ترتیب سرد و گرم می کنند. یونیت های فن کویل که در بخش های مختلف ساختمان نصب می شوند، در بخش هایی از این لوله کشی ها نصب می شوند و آب از یک سمت به آن ها وارد و از سمت دیگر از آن ها خارج شده و به لوله کشی بسته باز می گردد.

درون هر یونیت فن کویل ساختاری به نام مبدل حرارتی وجود دارد که آب سرد یا گرم از درون آن عبور می کند و با هوای فضای داخلی ساختمان تبادل حرارتی انجام می دهد. یک یا چند فن نیز با مکش هوای درون ساختمان به درون فن کویل و عبور دادن آن از لا به لای پره های کویل، به این کار سرعت می بخشند.

هر فن کویل می تواند دارای یک فیلتر هوا، یک سینی جمع آوری آب تقطیر، یک پمپ تخلیه آب تقطیر و مهم تر از همه، یک ترموستات باشد. شما از طریق ترموستات می توانید فن کویل را روی یک دمای خاص تنظیم کنید و ترموستات از طریق تنظیم سرعت فن ها یا تنظیم میزان ورود آب سرد و گرم به درون کویل، دمای هوای اتاق را روی میزان مطلوب شما حفظ می کند.

خرید فن کویل کاستی

انواع فن کویل ها و استانداردهای خرید فن کویل کاستی

فن کویل ها را تقریبا می توان در کجای ساختمان نصب کرد. فن کویل ها می توانند، زمینی، دیواری یا سقفی باشند. فن کویل های زمینی دارای انواع ایستاده و خوابیده هستند و انواع ایستاده نیز می توانند عمودی یا افقی باشند. درست مثل فن کویل های دیواری که معمولا به صورت افقی روی دیوار نصب می شوند ولی انواع عمودی آن ها نیز موجود است. فن کویل ها درون سقف کاذب یا زیر سقف حقیقی نیز قابل نصب هستند.

فن کویل هایی که در در سقف نصب می شوند عبارتند از فن کویل های سقفی، فن کویل های کاستی و فن کویل های کانالی یا داکتد. هر کدام از انواع فن کویل های یاد شده می توانند روکار یا توکار و دو لوله یا چهار لوله باشند. فن کویل های توکار به دلیل اینکه فضای مفید ساختمان را اشغال نمی کنند و سر و صدای کمتری دارند، نسبت به فن کویل های روکار ترجیح داده می شوند ولی امکان نصب این فن کویل ها در هر فضایی وجود ندارد.

فن کویل های دو لوله ای

فن کویل های دو لوله ای فن کویل هایی هستند که تنها یک کویل دارند که می تواند هم عمل سرمایشی و هم عمل گرمایشی را انجام دهد. البته در بعضی از انواع فن کویل های دو لوله ای گرمایش از طریق هیتر الکتریکی انجام می شود و نیازی به اتصال آب گرم نیست. شما می توانید با تنظیم ورودی آب گرم و آب سرد، فن کویل را روی حالت سرمایشی یا گرمایشی قرار دهید. فن کویل های چهار لوله ای دارای دو کویل سرمایشی و گرمایشی مجزا می باشند معمولا قیمت بسیار بالاتری از فن کویل های دو لوله دارند زیرا کویل از جنس فلزات گران قمیتی مثل مس و یا آلومینیوم است.

sarmamarket

چگونه اقدام به خرید داکت اسپلیت کنیم؟

دانستنی های حیاتی درباره فن کویل یکتا تهویه اروند

مقایسه برندهای داکت اسپلیت اینورتر

چه نکاتی در خرید فن کویل ها حائز اهیمت هستند؟ 

فن کویل ها برای ساختمان های بزرگ دارای واحدهای مجزا مثل ساختمان های مسکونی چند واحدی، هتل ها، ادارات، دانشگاه ها و … مناسب هستند. اگر می خواهید فن کویل بخرید باید ابعاد فضایی را که می خواهید فن کویل را در آن نصب کنید در نظر بگیرید زیرا فن کویل ها ظرفیت های مختلفی دارند. به علاوه هر فضایی با توجه به ساختار و کاربردش، با فن کویلی خاص بیشترین سازگاری را دارد. برای خرید فن کویل، با در نظر گرفتن مکانی که می خواهید آن را نصب کنید، به زیبایی و میزان سر و صدای آن نیز توجه داشته باشد.

استانداردهای خرید فن کویل کاستی

فن کویل های کاستی از جمله ساکت ترین و زیباترین فن کویل ها هستند که در سه مدل یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه تولید می شوند. این فن کویل ها بسیار کوچک می باشند و معمولا ارتفاع آن ها از ۳۵ سانتی متر تجاوز نمی کند به همین دلیل برای نصب درون سقف های کاذبی که فاصله آن ها تا سقف حقیقی کم است، مناسب می باشند. فن کویل های کاستی دارای ابعاد استانداردی می باشند. انواع کوچک آن ها دارای طول تقریبی نیم متر و انواع بزرگ دارای طول ۹۵۰ سانتی متر هستند.

فن کویل کاستی

توجه به یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه بودن

در هنگام خرید فن کویل های کاستی به یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه بودن آن ها دقت داشته باشید. فن کویل های کاستی چهار طرفه هوا را به بهترین شکل ممکن درون ساختمان توزیع می کنند. یکی از مهم ترین مزیت های فن کویل های کاستی، سر و صدای بسیار کم آن ها می باشد. این فن کویل ها معمولا برای نصب در اتاق خواب ها، کتاب خانه ها و هر جای دیگری که نیاز به سکوت باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در هنگام خرید فن کویل های کاستی به سر وصدای آن ها که بر حسب دسیبل (dB) در کاتالوگ آن ها نوشته شده است، دقت داشته باشید.

فن کویل های های کاستی معمولی دارای سر و صدایی به میزان ۲۵ تا ۳۵ دسیبل هستند. صدایی بیشتر از این میزان برای فن کویل های کاستی زیاد محسوب می شود و فن کویل های کاستی دارای صدایی کمتر از این محدوده، فن کویل های کاستی بسیار ساکتی محسوب می شوند.

فن کویل

فن کویل های کاستی معمولا به دلیل کوچک بودن، ظرفیت چندان بالایی ندارند و ظرفیت های هوادهی آن ها بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب بر ساعت است. البته فن کویل های کاستی تا ظرفیت های بالای ۱۰۰۰ CFM نیز در بازار موجود هستند که برای فضاهای بزرگ تر مثل سالن هایی با مساحت بالای ۸۰ متر مناسب می باشند. با توجه به اینکه فن کویل های کاستی، به ویژه انواع چهار طرفه، هوا را به بهترین شکل ممکن درون ساختمان توزیع می کنند، پایین بودن ظرفیت هوادهی آن ها، مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

توجه دریچه ها از استانداردهای خرید فن کویل کاستی

در هنگام خرید فن کویل های کاستی به طراحی دریچه آن ها نیز دقت داشته باشید. فن کویل های کاستی می توانند دریچه های بسیار زیبایی داشته باشند که نه تنها دکوراسیون داخلی شما را به هم نریزند بلکه سبب افزایش زیبایی آن نیز شوند. وجود پمپ درین با پمپاژ آب تا ارتفاع حداقل ۷۰ سانتی متر نیز از الزامات یک فن کویل کاستی خوب است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط