اسپلیت, مقالات

استانداردهای خرید اسپلیت سامسونگ

استانداردهای خرید اسپلیت سامسونگ

اگر از استانداردهای خرید اسپلیت سامسونگ با خبر باشید، قطعا خرید خوبی خواهید داشت. اسپلیت های سامسونگ از بهترین اسپلیت های موجود در بازار ایران هستند. شرکت سامسونگ به غیر از اسپلیت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دیگری تولید نمی کند. اسپلیت های این شرکت همانند دیگر لوازم الکترونیک و لوازم خانگی آن، دارای طراحی زیبا و ظریفی هستند. تنوع اسپلیت سامسونگ در ایران بسیار زیاد و انتخاب بهترین اسپلیت از بین آن ها کمی دشوار است. بنابراین در این مقاله قصد داریم استانداردهای خرید اسپلیت های سامسونگ را برای شما توضیخ دهیم. با سرما مارکت همراه باشید.

اسپلیت ها چگونه کار می کنند؟

اسپلیت سامسونگ

اسپلیت ها یا کولرهای گازی برای تأمین سرمایش یا سرمایش و گرمایش ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با دقت بالای دمای هوای را روی میزان ثابتی حفظ می کنند. هر اسپلیت دارای دو یونیت مجزا است که یکی در داخل ساختمان و دیگری در خارج از ساختمان نصب می شود. این دو یونیت توسط مجموعه ای از کابل ها و لوله ها به هم دیگر متصل هستند. در اسپلیت ها برای انجام عمل سرمایشی از سیکل تبرید و برای انجام عمل گرمایشی از پمپ حرارتی یا المنت الکتریکی استفاده می شود.

sarmamarket

مزایای فن کویل کاستی را بررسی کنیم؟

قابلیت های داکت اسپلیت اینورتر را می‌دانید؟

ویژگی های تصفیه هوا چیست؟

سیکل تبرید اسپلیت ها شامل سه مرحله اصلی است:

  • تبخیر مبرد در کویل تبخیری در یونیت داخلی با جذب حرارت از هوای درون ساختمان با کمک فن و در نتیجه، خنک شدن هوای درون ساختمان.
  • انتقال گاز مبرد گرم از یونیت داخلی به یونیت خارجی و قطعه ای به نام کمپرسور که با گاز مبرد را فشرده کرده آن را به سمت کویل کندانسر هدایت می کند.
  • تقطیر گاز مبرد گرم و تبدیل آن به مایعی سرد در کویل کندانسر در یونیت خارجی با از دست دادن حرارت و انتقال آن به هوای خارج از ساختمان با کمک فن کندانسر و در نهایت انتقال مایع مبرد سرد به کویل تبخیری در یونیت داخلی.

یونیت داخلی دارای ترموستاتی است که مجهز به یک رابط کاربری می باشد. شما می توانید به واسطه این رابط کاربری، اسپلیت را روی دمای مطلوب خود تنظیم کنید.

ترموستات با چندین عمل می تواند دمای هوای اتاق را روی میزانی که شما تعیین کرده اید، حفظ کند:

  • تنظیم سرعت فن: این قابلیت تنها در اسپلیت هایی امکان دارد که دارای فن چندسرعته می باشند. البته کم و زیاد کردن بیش از حد هوادهی اسپلیت، می تواند اثر نامطلوبی روی راحتی محیط داشته باشد.
  • تنظیم میزان جریان مبرد به درون کویل تبخیری: این قابلیت تنها در اسپلیت های VRF قابلیت اجرا دارد. البته فناوری VRF غالبا در مولتی اسپلیت ها به کار گرفته می شود.
  • تنظیم عملکرد کمپرسور: مهم ترین روش حفظ دمای اتاق توسط ترموستات، تنظیم عملکرد کمپرسور است که به دو روش انجام می شود: در اسپلیت های معمولی، زمانی که دمای اتاق سردتر از میزان تعیین شده توسط کاربر شود، ترموستات موتور کمپرسور را خاموش می کند و زمانی که دمای هوا گرم تر شود، ترموستات موتور کمپرسور را روشن می کند. این خاموش و روشن شدن های متوالی موتور منجر به مصرف بالای برق، وارد آمدن شوک های الکتریکی به اسپلیت و دیگر وسایل الکتریکی ساختمان و کاهش عمر آن ها، سر و صدای آزار دهنده یونیت خارجی و نوسانات دمایی زیاد در اتاق می شود. بنابراین اسپلیت های اینورتر توسعه یافته اند که موتور کمپرسور آن ها از نوع دور متغیر است و دور آن کم و زیاد می شود. در این اسپلیت ها، ترموستات با کم و زیاد کردن دور موتور کمپرسور دما را روی میزان ثابتی حفظ می کند و هیچ کدام از معایب اسپلیت های معمولی را ندارد. البته اسپلیت های اینورتر نسبت به اسپلیت های معمولی گران تر هستند ولی در درازمدت، هزینه جاری اسپلیت های معمولی بیشتر از هزینه جاری اسپلیت های اینورتر می شود.

ویژگی های اصلی اسپلیت های سامسونگ

داکت اسپلیت سامسونگ

یونیت داخلی اسپلیت سامسونگ همانند گوشی های این شرکت طراحی بسیار ظریف و زیبایی دارد. این اسپلیت ها از نظر عملکردی در بازارهای جهانی از اسپلیت های متوسط بالاتر هستند ولی فاصله زیادی با اسپلیت هایی مثل میتسوبیشی دارند. یکی از مهم ترین مشخصات اسپلیت های سامسونگ، قابلیت اتصال آن ها به وای-فای و در نتیجه کنترل از طریق گوشی هوشمند یا تبلت به وسیله اپلیکیشن اسپلیت سامسونگ است که آن را می توانید از پلی استور گوگل دانلود و روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

استانداردهای خرید اسپلیت سامسونگ

برای خرید اسپلیت سامسونگ همانند سایر اسپلیت ها باید پیش از مراجعه به فروشگاه یا سفارش اینترنتی اسپلیت، باید ابعاد محصل نصب اسپلیت را بدانید، تعداد پنجره ها و ابعاد آن ها را اندازه بگیرید و موقعیت پنجره ها را نیز در نظر داشته باشید و متناسب با همه این عوامل، اسپلیتی با ظرفیت هوادهی و توان برودتی و حرارتی مطلوب خود بخرید. اسپلیت های سامسونگ در بازار ایران در دو نوع دیواری و زمینی ایستاده موجود هستند.

اسپلیت های دیواری سامسونگ از توان سرمایشی ۱۰ هزار BTU تا ۳۰ هزار BTU  در بازار ایران یافت می شوند. اسپلیت های دارای توان ۱۰ هزار BTU برای یک فضای حداکثر ۴۰ متری یکپارچه با دو پنجره جنوبی مناسب می باشند. اسپلیت های دارای توان ۳۰ هزار BTU برای یک فضای یکپارچه ۸۰ متری با چندین پنجره جنوبی مناسبند. بنابراین می توانید از اسپلیت های دیواری سامسونگ در منزل یا دفتر کاری خود استفاده کنید.

داکت اسپلیت

اسپلیت های ایستاده سامسونگ بسیار قوی هستند و ظرفیت برودتی آن ها تا ۵۰ هزار BTU نیز می رسد و برای تأمین سرمایش سالنی به ابعاد ۱۰۰ متر مربع و دارای چندین پنجره جنوبی مناسبند. بعضی از این اسپلیت ها نیازمند برق سه فاز می باشند و در هنگام خرید حتما از سه فاز بودن برق محل نصب اسپلیت مطمئن شوید.

اسپلیت های سامسونگ هم در انواع معمولی و هم در انواع اینورتر در بازار موجود هستند. در هنگام خرید حتما به اینورتر بودن یا معمولی بودن اسپلیت دقت داشته باشید. مصرف برق اسپلیت های اینورتر بسیار پایین تر از اسپلیت های معمولی است. محدوده دمایی عملکرد اسپلیت را نیز در نظر داشته باشید.

تفاوت فوق العاده اسپلیت سامسونگ

بسیاری از اسپلیت های سامسونگ می توانند در دمای منفی ۲۵ درجه سانتی گراد تا دمای ۴۵ درجه سانتی گراد به خوبی کار کنند اما شرکت سامسونگ دارای اسپلیت های به نام تروپیکال یا گرمسیری است که می توانند تا دمای ۵۵ درجه سانتی گراد نیز به خوبی کار کنند. نکته دیگری که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، حداکثر فاصله یونیت داخلی از یونیت خارجی است. یونیت های داخلی اکثر اسپلیت های سامسونگ نهایتا می توانند تا ۱۸ متر از یونیت خارجی خود فاصله داشته باشند و باید از قبل فاصله محل نصب یونیت داخلی و خارجی را در نظر گرفته باشید.

در هنگام خرید اسپلیت های سامسونگ به قابلیت هایی مثل GOOD SLEEP II، تایمر، و نوع فیلتر توجه داشته باشید. همچنین بهتر است دستگاهی که می خرید، دارای قابلیت TURBO COOLING یا سرمایش سریع باشد. اگر طرفدار محیط زیست هستید، به نوع گاز مبرد مورد استفاده در اسپلیت نیز دقت کنید. معمولا در اسپلیت های سامسونگ از دو نوع گاز مبرد R22 و R410A استفاده می شود که نوع دوم سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

اگر می خواهید سرمایش و گرمایش یک ساختمان یا آپارتمان دارای چندین اتاق را تأمین کنید، باید مولتی اسپلیت یا داکت اسپلیت سامسونگ خرید. مولتی اسپلیت ها یک یونیت خارجی و چند یونیت خارجی متصل به آن دارند و داکت اسپلیت ها یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی دارند که از طریق کانال کشی هایی به بخش های مجزای ساختمان متصل است.

اسپلیت های سامسونگ معمولا در ایران دارای ۵ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش هستند و در هنگام خرید اسپلیت سامسونگ حتما به این موضوع دقت داشته باشید.

مطالب مرتبط