فن کویل, مقالات

فن کویل دیواری انتخابی بهینه در تهویه ی مطبوع

فن کویل دیواری انتخابی بهینه در تهویه ی مطبوع

با سرما مارکت همراه باشید و مقاله فن کویل دیواری انتخابی بهینه در تهویه ی مطبوع را از دست ندهید!

بررسی فن کویل دیواری:

فن کویل ها سیستم هایی هستند که از فن، کویل های سرمایشی و گرمایشی، موتور و دریچه ی توزیع هوا تشکیل شده اند. تمامی مدل های فن کویل ها دارای این اجزا هستند. فن کویل ها در مدل  های مختلف زمینی، دیواری، سقفی، کاستی و داکتی طراحی و تولید می شوند.

فن کویل دیواری یکی از دستگاه هایی می باشد که از آن در ساختمان ها و پروژه های تجاری، اداری، مسکونی و هتل ها و . . . استفاده می شود. فن کویل دیواری از جمله دستگاه هایی است که دارای طراحی زیبا و دکوراتیو است و بر روی کار نصب می گردد. این دستگاه ها نیازی به کانال کشی ندارند و تنها با لوله کشی های ساده ای که انجام می شود نصب و راه اندازی می گردند. فن کویل دیواری از فن، کویل، ترموستات، شیر فلکه تشکیل شده است و در این دستگاه ها بدنه ای طراحی شده است که تمامی این اجزا را در بر می گیرد.

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری به چه صورت کار می کند؟

فن کویل دیواری برای فراهم کردن سرمایش و یا گرمایش احتیاج دارند که آب گرم از طریق پکیج و یا موتور خانه ها و آب سرد توسط چیلر ها تامین می گردند. در فصل تابستان آب سرد و در فصل زمستان آب گرم در داخل کویل ها جاری می شود و هوایی که به وسیله فن در بین کویل ها جریان می یابد سرما و یا گرمای آب را جذب می کند و باعث می شود که دمای هوا کاهش و یا افزایش پیدا کند و به این ترتیب هوای خنک و یا گرم و مطبوع برای کاربران فراهم می گردد. قبل از این که هوا در محیط منتشر شود به وسیله فیلتر هایی که در مسیر خروجی قرار دارد تصفیه می گردد و سپس در محیط مورد نظر پخش می گردد.

فن کویل دیواری انتخابی بهینه در تهویه ی مطبوع

در مجموع فن کویل ها در دو دسته ی دو لوله و چهار لوله تولید می گردند. فن کویل های دو لوله دارای یک لوله برای رفت و یک لوله برای برگشت آب هستند در صورتی که فن کویل های چهار لوله دارای دو لوله برای رفت و دو لوله برای برگشت آب می باشند. فن کویل های دو لوله می توانند فقط سرمایش و یا گرمایش را برای محیط فراهم کنند در صورتی که فن کویل های چهار لوله به طور هم زمان و یک نواخت قادر به تامین هم سرما و هم گرما هستند.

دسته بندی فن کویل دیواری از لحاظ سرمایش و گرمایش

بررسی ویژگی های فن کویل دیواری:

  • فن کویل های دیواری دارای امکان فراهم کردن سرد و گرم کردن ساختمان به صورت یک نواخت هستند.
  • این سیستم ها مجهز به فیلتر هایی هستند که هوا را به طور کامل تصفیه می کنند و این فیلتر ها دارای قابلیت شست وشویی هستند و دسترسی به فیلتر دستگاه بسیار راحت است و در صورت لزوم می توان این فیلتر ها را تعویض نمود.
  • این دستگاه ها در ظرفیت های متنوعی تولید گردیده است و متناسب با هر متراژی می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد.
  • فن کویل دیواری دارای ریموت کنترل هایی با صفحه نمایشگر LED هستند.
  • الکترو موتور هایی که در این دستگاه ها به کار رفته است دارای ۴ سرعت متفاوت است.
  • به منظور کنترل دبی آب برای ثابت نگه داشتن دمای اتاق در این سیستم ها شیر سه راهی برقی به کار رفته است و این امر آسایش را برای کاربران فراهم می کند.
  • طراحی این فن کویل ها بسیار زیبا و ظریف می باشد و در هنگام نصب فضای بسیار کمی را اشغال می کند و با دارا بودن وزن کم نصب این نوع از فن کویل ها بسیار راحت صورت می گیرد و دسترسی به کویل آن و اجزای داخلی آن بسیار راحت است و برای سرویس و تعمیرات نیاز به صرف هزینه های گزاف نمی باشد.

ویژگی های فن کویل دیواری:

  • این دستگاه ها در هنگام کار کردن دارای میزان صدای تولیدی بسیار کمی هستند و آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی کند و این ویژگی به خاطر به کار رفتن فن گالوانیزه در این دستگاه ها است که از انتشار صدای بلند جلوگیری می کند.
  • فن به کار رفته در فن کویل دیواری از نوع فن سانتریفیوژ است و کویل های آن از جنس مس است که دارای فین های آلومینیومی هستند.
  • شیر فلکه ای که در این سیستم ها به کار رفته است میزان ورود و خروج آب راکنترل می کند و به دو صورت دستی و اتوماتیک هستند.
  • بدنه فن کویل دیواری از ورق های گالوانیزه ای ساخته شده است که در برابر صدمات و ضرباتی که ممکن است به دستگاه وارد شود مقاوم است .

خصوصیات فن کویل دیواری

مقایسه فن کویل دیواری با کولر گازی:

فن کویل دیواری و اسپلیت ها در کل دستگاه هایی هستند که از دو بخش تشکیل شده اند که یونیت داخلی هر دو سیستم در داخل ساختمان و یونیت خارجی در بیرون از ساختمان قرار می گیرد. در اسپلیت ها در داخل لوله ها ماده ی مبرد جریان دارد اما در فن کویل ها آب سرد و آب گرم و هم مبرد جریان دارد.

کاربرد بیشتر اسپلیت ها در زمینه سرمایش است و با توجه به هزینه های گزاف برق برای تامین گرمایش استفاده از این سیستم ها به صرفه نمی باشد اما فن کویل ها دستگاه هایی هستند که هم سرمایش و هم گرمایش را می توانند ایجاد کنند و توان گرمایشی فن کویل ها نسبت به کولر گازی ها بیشتر است.

اسپلیت ها فقط می توانند هوای محیطی را که در آن نصب هستند را به گردش اندازد و دمای آن را تغییر دهند در حالی که فن کویل ها در دو مدل کانالی و بدون کانال ساخته می شوند و مدل کانالی فن کویل دیواری می تواند هوای تازه را از بیرون تامین کند و دمای ان را تنظیم کند و در داخل محیط منتشر کند.

در فروشگاه اینترنتی سرما مارکت اطلاعات مربوطه به فن کویل دیواری با برند های مختلف ثبت گردیده است و می توانید آن ها را بررسی نمایید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

مطالب مرتبط