چیلر, مقالات

چیلر هوا خنک ایتالیایی چیست و چه کاربردی دارد؟

چیلر هوا خنک ایتالیایی

چیلر هواخنک ایتالیایی چیست ؟

در جواب این سوال که چیلر هواخنک ایتالیایی چیست باید بگوییم که چیلر های هواخنک دستگاه هایی هستند که از آن ها برای تامین سرمایش (به منظور کاهش دمای هوا و رطوبت زدایی) در ساختمان ها و پروژه های اداری، تجاری، مسکونی و . . . استفاده می شود و یکی از مهم ترین کاربرد این دستگاه ها در صنعت است که برای خنک کردن دستگاه ها، ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. از بخش های اصلی چیلر هوا خنک ایتالیایی می توانیم به کمپرسور و موتور الکتریکی کوپل شده به آن، کندانسور هوا خنک، شیر انبساط، اواپراتور، مبرد و لوله های انتقال دهنده مبرد و آب اشاره کنیم.

چیلر های هوا خنک در مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد که مدل تراکمی این دستگاه ها دارای مزایای بیشتری است و بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. در چیلر های هوا خنک تراکمی سرمایش یر اساس متراکم کردن مبرد به وسیله کمپرسور انجام می شود.

شاید این سوال در ذهنتون پیش بیاد که چیلر هواخنک ایتالیایی چیست و چه کارایی هایی دارد. در این مقاله می خواهیم این موضوع را نقد و بررسی کنیم . چیلر ها دستگاه هایی هستند که برای کار کردن از مولد های مختلفی استفاده می کند و این انرژی بیرونی ممکن است انرژی الکتریسیته یا انرژی ای که از بخار آب و یا آب گرم به دست می آید باشد .

چیلر های هوا خنک از مهم ترین دستگاه ها در چیلر ها هستند که قادرند هوای بسیار خوشایندی را برای کاربران فراهم کند و به صورت اختیاری می توانند دمای محیط را خنک و کنترل کنند . با سرما مارکت همراه باشید.

چیلر هوا خنک ایتالیایی

انواع چیلر هوا خنک:

چیلر های هوا خنک به دو دسته چیلر هوا خنک تراکمی و جذبی طبقه بندی می شوند.

 

چیلر هوا خنک ایتالیایی چیست و به چه صورت کار می کند؟

چیلر هوا خنک ایتالیایی گرمای آب را دریافت می کند و در قسمت اواپراتور آن را سرد می کند . زمانی که آب سرد در کویل های فن کویل هایی که در قسمت های مختلف ساختمان قرار دارد جاری می شود باعث می شود که دمای کویل کاهش پیدا کند و زمانی که فن دستگاه روشن می شود هوایی که توسط فن از روی کویل ها عبور می کند سرمای آن را جذب می کند و باعث می شود که دمای هوا کاهش پیدا می کند.

در این سیستم ها شیر انبساط وجود دارد که باعث می شود فشار آبی که از کندانسور فرستاده شده است کاهش پیدا کند و در نهایت دمای آب هم کاهش پیدا می کند، مایعی که سرد شده است به سمت اواپراتور هدایت می شود و این مایع که دارای دمای بسیار پایینی است گرمای داخل اواپراتور را مکش می کند و با این فرآیند حرارتی مایع تبخیر می شود . مایعی که در اواپراتور سرد می شود به وسیله پمپ به سمت سیستم های تهویه مطبوع مانند فن کویل ها هدایت می شود و با این روش تهویه فضاهای مورد نظر انجام می شود . این روش کار برای همه‌ی مدل های چیلر هوا خنک می باشد. امروزه چیلر های هوا خنک بسیار مورد توجه سازند گان قرار گرفته است.

کاهش در صرف هزینه

چیلر های هوا خنک دارای ویژگی های زیادی می باشد از جمله باعث کاهش در صرف هزینه هایی که مرتبط با نگه داری و تعمیرات مربوط به حذف برج و آبی که در آن وجود دارد می باشد . آبی که در برج خنک کننده وجود دارد از آن جایی که در ارتباط مستقیم با هوا است مکان مناسبی برای رشد انواع میکروب ها و قارچ ها می باشد که به صورت دوره ای باید پاک و تمیز شود . چیلر هوا خنک ایتالیایی موجود در سرما مارکت گزینه بسیار مناسبی برای مناطقی که با مشکل تامین آب مواجه هستند می باشد زیرا در آن مصرف آب وجود ندارد.

کاربرد چیلر هوا خنک

ویژگی های چیلر هوا خنک ایتالیایی چیست :

  •  چیلر هوا خنک ایتالیایی در هنگام نصب نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارد و به خاطر کم بودن تعداد تجهیزات نیازی به هزینه کردن زیاد نمی باشد.
  • چیلر های هوا خنک در هنگام نصب کردن نیاز به فضای زیادی ندارد و قابل نصب بر روی سقف است و به موتور خانه احتیاجی ندارد و از این مورد نتیجه می گیریم که در ساختمان از فضاهای بیشتری می توانیم استفاده کنیم.
  • از آن جایی که چیلر هوا خنک دارای قطعات بسیار کمی می باشد سرویس و نگه داری آن بسیار راحت تر از چیلر های آب خنک است.
  • این دستگاه ها دارای سیستمی بسیار ساده می باشد و نیازی به یک پمپ دیگر برای کندانسور ندارد.

معایب چیلر های هوا خنک:

  • مکانی که چیلر ها نصب می شوند در بیرون از ساختمان ها می باشد در نتیجه فن و کمژرسور نویز بسیار زیادی خواهند داشت و چون که محل نصب این دستگاه ها در زیر آفتاب، باران، رطوبت، برف و باد می باشد دارای عمری بسیار کوتاه تر از چیلر های آب خنک هستند.

مزایا و معایب چیلر هواخنک

در هنگام خرید به نکات زیر باید توجه شود:

  • این دستگاه ها دارای ظرفیت های مختلفی می باشد که برای تعیین کردن ظرفیت مناسب باید به متراژ فضاهایی که در آن نصب می شود توجه نمود. در صورتی که ظرفیت مناسب برای نصب انتخاب نشود تهویه آن محیط به خوبی انجام نمی شود و در این حالت باعث عدم رضایت در مشتری می شود و همین طور ظرفیت بیشتر برای آن محیط در نظر گرفته شود در زمان استفاده هزینه های سنگین برق را به همراه دارد. بنابر این از این نکته نتیجه می گیریم که انتخاب کردن ظرفیت مناسب بسیار مهم می باشد.
  • برند های مختلفی چیلر هوا خنک ایتالیایی را تولید و به بازار عرضه کرده اند در هنگام خرید باید برندی را در نظر بگیریم که بسیار با کیفیت و بادوام باشد که در هنگام کار کردن فوری خراب نشود و هزینه های زیادی را به همراه نیاورد.
  • در هنگام انتخاب و خرید دستگاه های مورد نظر توجه به این گزینه بسیار حائز اهمیت می باشد که دستگاه دارای برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبری باشد ، زیرا پس از مدتی ممکن است که دستگاه دچار عیب و ایرادی گردد و نیاز به تعمیرات داشته باشد و دستگاه هایی که دارای برگ ضمانت هستند لوازم یدکی آن ها راحت تر در فروشگاه ها و مغازه ها پیدا می شود و با دارا بودن کارت گارانتی نیازی به صرف هزینه های اضافی نمی باشد.

 

مطالب مرتبط