چیلر, مقالات

چیلر هواخنک ایتالیایی را بیشتر بشناسیم

چیلر هواخنک ایتالیایی را بیشتر بشناسیم

با سرما مارکت همراه باشید و مقاله چیلر هواخنک ایتالیایی را بیشتر بشناسیم را از دست ندهید!

در سال های اخیر تکنولوژی صنعت تهویه مطبوع پیشرفت چشم گیر و به سزایی کرده است و این امر ارتباط مستقیمی با رفاه و آرامش و آسایش انسانه ها در سر تا سر دنیا دارد. در این سیستم ها عوامل بسیاری مانند میزان رطوبت هوا، تمیزی، سرعت و مقدار درجه حرارت اثر گذار می باشد. در فصول گرم سال تامین سرمایشی دلپذیر یکی از نیاز های هر ساختمانی است که باید تامین شود، این نیاز در بسیاری از ساختمان ها و پروژه هایی که بزرگ هستند با استفاده از چیلر رفع می گردد.

در این مقاله از سرما مارکت قصد بررسی و معرفی چیلر هوا خنک ایتالیایی را داریم اما در ابتدا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چیلر چیست و چه معیاری جهت انتخاب آن باید در نظر داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چیلر هواخنک ایتالیایی را بیشتر بشناسیم

چیلر سیستم تهویه مطبوعی است که با استفاده از فرایند تقطیر و تبخیر بک مبرد در حال گردش بین اجزای دستگاه، حرارت را از یک قسمت دستگاه به قسمت دیگر منتقل می‌کند.

انواع و تفاوت چیلر:

چیلر ها در دو مدل جذبی و تراکمی تولید و عرضه می‌شوند، چیلر های جذبی در ازای استفاده از انرژی برق از انرژی حرارتی جهت تولید سرما استفاده می‌نمایند و دارای قطعات متحرک کمتری در مقایسه با انواع کمپرسوری هستند. با توجه به ماهیت چرخشی کار پمپ های مورد استفاده در این دستگاه میزان خرابی و هزینه های مربوط به تعمیرات آن نیز در مقایسه با نوع تراکمی کم تر است.
اما از آنجایی که چیلر های تراکمی نیز دارای مزایای بسیاری هستند، بنا به شرایط محل نصب این دستگاه ها نیز انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌روند.
چیلر تراکمی هواخنک بنا به نوع کندانسور و سیستم خنک کننده به دو دسته بندی زیر تقسیم می‌شود:

۱٫ چیلر تراکمی هواخنک

چیلر هواخنک

۲٫ چیلر تراکمی آب خنک

چیلر آب خنک

حال این دستگاه از لحاظ کمپرسور نیز به چند دسته تقسیم می‌گردد:

۱٫ چیلر هواخنک اسکرال
۲٫ چیلر هواخنک اسکرو
۳٫ چیلر هواخنک سانتریفیوژ
۴٫ چیلر هواخنک مجهز به کمپرسور پیستونی

یکی از معتبر ترین چیلر های هوا خنک، چیلر هوا خنک ایتالیایی است. این دستگاه ها در پروژه هایی که مشکلی از لحاظ تامین برق نداشته باشند استفاده می‌شود. دستگاه را می‌توان روی بام یا خارج ساختمان نیز نصب کرد. به طور مثال برای کشور ایران که کشوری کم آب محسوب می‌شود توصیه می‌گردد بیشتر از چیلر هواخنک استفاده شود. نحوه کار این چیلر ها به این گونه است که دمای مبرد توسط کندانسور هواخنک و جریان هوایی که از میان فین های سیستم به وسیله فن ها عبور می‌کند، پایین آورده می‌شود و دیگر نیازی به آب جهت خنک کردن مبرد داخل کندانسور نیست.

کاربرد چیلر هواخنک ایتالیایی

وظیفه این سیستم این است که اب را جهت سرمایش هوای ساختمان یا دیگر مصارف صنعتی، سرد کند. آب سرد شده در دستگاه چیلر با پمپ و به وسیله لوله کشی به واحد های توزیع کننده هوای سرد همانند انواع فن کویل های نصب شده در داخل ساختمان یا دستگاه هواساز ارسال می‌گردد. لوله های منتقل کننده آب سرد با نهایت دقت عایق کاری می‌شوند تا آب سرمای خود را حفظ کند. علاوه بر تامین آب سرد ساختمان ها، می‌توان از آب سرد جهت فرایند های صنعتی نیز به عنوان خنک کننده یک دستگاه استفاده کرد. آب سرد چیلر هوا خنک در یک مدار بسته جریان دارد.

چیلر هوا خنک ایتالیایی

چیلر هواخنک ایتالیایی را بیشتر بشناسیم

• کمپرسور چیلر
مبرد در حالت گآزی وارد کمپرسور دستگاه می‌شود. نقش کمپرسور این است که مبرد را فشرده کرده و دما و فشار آن را به شدت افزایش دهد، سپس به وسیله لوله به مبدل حرارتی به نام کندانسور انتقال دهد.

• کندانسور چیلر
در چیلر هواخنک، هوا از اطراف لوله های کندانسور به وسیله فن دمیده شده و حرارت را از مبرد می‌گیرد تا مبرد از حالت گاز به حالت مایع تغییر پیدا کند.

• شیر انبساطی
شیر انبساط بعد از کندانسور قرار گرفته است، زیرا فشار را از روی مبرد با منبسط کردن برداشته و دوباره آن را از حالت مایع به حالت گاز دربیاورد. بعد از شیر انبساط حدود ۲۵ درصد از مبرد، از حالت مایع به حالت گاز تغییر فاز داده و مجموعی از مبرد گاز و مایع وارد مبدل حرارتی دیگری به اسم اواپراتور می‌شود.

• اواپراتور
به طور معمول جنس مبدل حرارتی اواپراتور از نوع پوسته و لوله آب خنک است که درون لوله های آن مبرد و اطراف لوله های آب عبور داده می‌شود. این مخلوط مایع و گاز تمایل زیادی برای تبخیر کامل پیدا کرده و این بار با گرفتن حرارت از آب، آب را به شدت سرد می‌نماید. سپس این آب سرد شده جهت مصارف سرمایش هوای داخل ساختمان یا دیگر مصارف صنعتی با پمپ ارسال می‌شود. حال مبردی که یه صورت کامل تبخیر شده است دوباره به کمپرسور وارد شده و سیکل مجددا تکرار می‌شود.

شناخت چیلر هواخنک ایتالیایی

تعریف و تعیین ظرفیت واقعی چیلر هوا خنک ایتالیایی

فرض کنید یک دستگاه چیلر هواخنک به عنوان تامین کننده سرمایش، در موقعیتی قرار است مورد استفاده شود اما تغییر شرایط اقلیم همانند تغییر دمای هوای مرطوب و هوای خشک یک محیط سبب انحراف از تعریف استاندارد و همچین ظرفیت چیلر می‌گردد؛ از این رو ظرفیت واقعی چیلر یعنی دستگاهی که بتواند با شرایط اقلیم پاسخگوی ظرفیت پروژه باشد.

مزیت های چیلر هوا خنک ایتالیایی

هزینه نصب این سیستم ها در مقایسه با سایر چیلر ها بسیار پایین می‌باشد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست.
قطعات به کار رفته در چیلر بسیار کم و محدود بوده، از این رو هزینه هایی که جهت تعمیر و نگه داری و همچنین سرویس های دوره ای پرداخت می‌کنید بسیار کم و پایین است.
از لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی، چیلر هواخنک قابل نصب در مناطق مختلف است و هیچ گونه محدودیتی ندارد.
چیلرهواخنک جهت نصب به فضای زیادی نیاز ندارد.
سیستم استفاده شده در این دستگاه بسیار ساده است و برای کندانسور نیاز به پمپ دیگری نمی‌باشد.

از آنجایی که خرید سیسستم های تهویه مطبوع نیازمند دانش و اطلاعات مورد نظر می‌باشد تا دستگاهی با کیفیت و با دوام خریداری کرد، می‌توانید درباره چیلر هواخنک و مدل های دیگر می‌توانید در فروشگاه اینترنتی سرمامارکت مقالات مربوطه را مطالعه فرمایید و در صورت هرگونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید. دارا بودن برگ ضمانت وخدمات پس از فروش یکی از مهم ترین گزینه هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط