چیلر, مقالات

معرفی برندهای چیلر هواخنک ایتالیایی

برندهای چیلر هوا خنک ایتالیایی

اآیا از معرفی برندهای چیلر ایتالیایی اطلاعاتی دارید؟ با سرما مارکت در این مقاله همراه باشید!چیلر ایتالیایی چیست ؟

چیلرها دستگاه هایی هستند که معمولا برای تأمین آب خنک سیستم های سرمایشی ساختمان ها یا خنک کردن تأسیسات و مایعات داغ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه ها به دو طریق کار می کنند: یا با کوپل کردن یک سیکل تبرید کوتاه در چیلر و یک سیسکل تبرید بلند در سیستم، حرارت را از سیستم گرفته به چیلر تحویل می دهند تا آن به محیط دفع کند یا اینکه فقط از یک سیکل تبرید بلند استفاده می کنند و گرما مستقیما به چیلر تحویل داده می شود.

سیکل تبرید چیلرهای نوع اول به این شکل است که مایع سرد مبرد وارد بخشی به نام کویل تبخیری می شود و در آنجا یک مایع دیگر را که معمولا آب یا گلایکول است خنک می کند و خودش داغ می شود. مایع خنک ثانویه در سیکل تبرید ثانویه توسط یک پمپ به گردش درآمده و سیستم را خنک می کند.

چیلر ایتالیایی چگونه کار می کند؟

مایع مبرد داغ به واحدی به نام تبخیر کننده رفته و تحت فشار پایین به بخار گرمی تبدیل می شود که وارد کمپرسور شده و در آن جا با نیرویی که توسط موتور الکتریکی کمپرسرو تأمین می شود، فشرده شده و به سمت کندانسر حرکت می کند. این گاز در کندانسر، تحت فشار زیاد در یک نوع کویل خنک کننده، فشرده شده و با تبدیل شدن به مایع، حرارتش را از دست می دهد و سرد می شود تا دوباره به کویل تبخیری باز گردد و چرخه از سر گرفته شود.

سکیل تبرید چیلرهای نوع دوم به این ترتیب است که مایع مبرد سرد به طور مستقیم وارد سیستم شده و حرارت را به چیلر می آورد تا از کندانسر دفع شود.

کندانسر چیلرها به دو شکل خنک می شود. در چیلرهای هوا خنک، یک فن هوای محیط خارجی را با فشار بالا به سمت کویل کندانسر پرتاب کرده و آن را خنک می کند. در سیستم های آب خنک که برای چیلرهای بزرگ و صنعتی به کار می روند، در اطراف کویل کندانسر آب در جریان است که گرما از از آن گرفته و به برج خنک کننده منتقل می کند تا گرما در آنجا به هوا منتقل شود.

چیلرهای آب خنک نیاز به تأسیسات گسترده و دسترسی به یک منبع آبی دارند ولی چیلرهای هواخنک خیلی ساده بوده و نیاز به تأسیسات گسترده و آب ندارند، اما کارایی آن ها از چیلرهای آب خنک کمتر است.

معرفی برندهای چیلر ایتالیایی

شرکت های ایتالیایی از قوی ترین شرکت های تولیدکننده سیستم های سرمایشی و گرمایشی مثل فن کویل و چیلر در سراسر دنیا هستند. به دلیل رابطه تجاری خوب بین شرکت های ایرانی و شرکت های ایتالیایی، محصولات این شرکت ها به فراوانی در ایران یافت می شود و البته از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی هم برخوردارند. در ادامه این مقاله چندین برند اصلی تولید کننده چیلر ایتالیایی که در ایران پرفروش هستند، به تفصیل بررسی می شوند.

چیلر هواخنک ایتالیایی فراست

شرکت فراست ایتالیا بیشتر از سه دهه در زمینه‌ی تولید چیلرهای هواخنک، چیلرهای آب خنک و فن کویل مشغول بوده است. محصولات این شرکت در خیلی از کشورها شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای خاورمیانه، کشورهای عربی شمال آفریقا، سرتاسر اروپا، روسیه و کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی به فروش می رسند.

نماینده‌ی رسمی شرکت فراست ایتالیا در ایران شرکت پاژند پاد است که انواع محصولات فراست مثل چیلر هواخنک ایتالیایی فراست و چیلر آب خنک و فن کویل آن را در کشور ما به فروش می‌رساند.

چیلر هواخنک مدل THOR R، چیلر هواخنک مدل ORION VR و چیلر هواخنک مدل ORION R-MC

سه مدل چیلر هواخنک ایتالیایی فراست توسط پاژند پاد در ایران به فروش می رسند که عبارتند از: چیلر هواخنک مدل THOR R، چیلر هواخنک مدل ORION VR و چیلر هواخنک مدل ORION R-MC.

چیلرهای نوع THOR-R در ظرفیت های ۲۸۰ الی ۱۵۰۰ کیلووات و با کندانسور اسکرو برند فراسکولد ایتالیا و فن کندانسور آکسیال قدرتمند برند EMB تولید می شوند. این چیلرها مجهز به عایق ضد صدا، شیر انبساط الکتریکی برند آمریکایی SPORLAN، سنسور افت فشار آب نوع MUT و ریزپردازنده Dixell می باشند.

چیلرهای هواخنک ایتالیایی فراست مدل ORION VR دارای ظرفیت های ۱۶۶/۸ الی ۱۱۰۳/۶ کیلووات و دارای مشخصاتی کاملا شبیه THOR R هستند.

چیلرهای هواخنک ایتالیایی فراست مدل ORION R-MC در ظرفیت های ۱۱۰/۸ الی ۶۸۴ کیلووات و با کمپرسور اسکرال بلژیکی کوپلند تولید می‌شوند و مجهز به سیستم BMS هستند. مابقی مشخصات شبیه دو مدل دیگر است.

چیلر هواخنک ایتالیایی راس – معرفی برندهای چیلر ایتالیایی

شرکت راس ایتالیا یکی از قوی ترین و شناخته شده ترین شرکت های ایتالیایی تولید چیلر در سرتاسر دنیاست که محصولاتی مثل چیلر هواخنک و چیلر آب خنک تولید و به سرتاسر دنیا صادر می کند. اکثر محصولات این برند دارای استاندارد یوروونت هستند و مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و در ساخت آن ها از گازهای مبرد سازگار با محیط زیست مثل R407C، R410A و R134A استفاده می شود.

نماینده فروش انحصاری محصولات راس در ایران شرکت آشنا تک است که البته شرکت جوانی و تنها ۱۵ سال قدمت دارد. چیلرهای هواخنک راس که در ایران توسط آشناتک به فروش می رسند در دو گروه چیلرهای هواخنک اسکرو و چیلرهای هواخنک اسکرال دسته بندی می شوند.

چیلرهای هواخنک اسکرو راس عبارتند از:

  • چیلر هواخنک اسکرو دارای ظرفیت تبرید ۹۱ الی ۱۹۷ تن و مجهز به عایق صدا
  • چیلر هواخنک اسکرو دارای ظرفیت ۹۲ الی ۱۹۸ تن تبرید مجهز به پمپ و تانک
  • چیلر هواخنک اسکرو در ظرفیت های تبرید بین ۷۴ الی ۱۱۱ تن

چیلرهای هواخنک اسکرال راس عبارتند از:

  • چیلر هواخنک اسکرال راس با ظرفیت تبرید ۴۱ الی ۹۶ تن با کمپرسور ۶ سرعته
  • چیلر هواخنک اسکرال راس با توان سرمایشی ۴۵ الی ۳۳۷ کیلووات و توان گرمایشی ۱۶۷ الی ۳۵۳ کیلووات

برند ایتالیایی امیکون

این شرکت ایتالیایی محصولاتی مثل چیلر، پکیج، فن کویل و … تولید می کند و محصولات آن توسط شرکت مبنا در ایران به فروش می رسند. سه مدل چیلر هواخنک امیکون در ایران موجود هستند:

  • چیلرهای هواخنک ایتالیایی اسکرو امیکون مدل RAH: این چیلرها دارای سه نوع معمولی، کم صدا و بسیار ساکت تولید می شوند و کویل کندانسر آن ها از نوع توربو-فین است.
  • چیلرهای هواخنک ایتالیایی اسکرال آمیکون مدل RAE: مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و همانند چیلرهای اسکرو در سه مدل استاندارد، ساکت و بسیار ساکت تولید می شوند.

چیلرهای هواخنک ایتالیایی سانتریفیوژی آمیکون مدل RAC: این چیلرها مجهز به کمپرسور توربوکور هستند و وزن و ابعاد کوچکی دارند و در سه مدل راندمان بالا، معمولی و بسیار کم صدا تولید می شوند.

مطالب مرتبط