فن کویل, مقالات

چگونه نوع فن کویل یکتا تهویه اروند را انتخاب کنیم؟

چگونه نوع فن کویل یکتا تهویه اروند را انتخاب کنیم ؟

در این مقاله سرما مارکت قصد داریم ببینیم که چگونه نوع فن کویل یکتا تهویه اروند را انتخاب کنیم؟

فن کویل یکتا تهویه اروند چه دستگاهی می باشد؟

فن_کویل_یکتا_تهویه_اروند_چه_دستگاهی است

فن کویل یکتا تهویه اروند جزو فن کویل هایی می باشد که در داخل کشور تولید می شود و از این دستگاه ها استقبال بسیار زیادی شده است و فن کویل های این برند یکی از پر فروش ترین ها در بازار تهویه مطبوع می باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی راجع به این که فن کویل یکتا تهویه اروند چه دستگاهی است و انواع مختلف آن و ارائه روش هایی مناسب جهت انتخاب و خرید این سیستم ها بیان کنیم تا بتوانید بهترین نوع دستگاه را برای فضایی که از آن استفاده می کنید خریداری نمایید.

تمامی فن کویل هایی که شرکت یکتا تهویه اروند تولید می کند دارای ساختاری به یک شکل هستند و در مجموع از دو قسمت اصلی فن و کویل تشکیل شده اند و بیشتر عملکرد این دستگاه ها توسط این دو جزء انجام می شود. حال به بررسی اجزای سازنده این سیستم ها و عملکرد آن می پردازیم:

اجزای تشکیل دهنده فن کویل یکتا تهویه اروند:

فن:

در فن کویل یکتا تهویه اروند فن های سانتریفیوژ و یا محوری به کار رفته است که هوا به وسیله آن در بین کویل دمیده می شود و به گردش می افتد. این فن ها به صورت استاتیکی و دینامیکی بالانس شده اند و میزان صدایی که تولید می کنند بسیار کم می باشد.

کویل یا مبدل حرارتی:

کویل هایی که در این فن کویل ها به کار رفته است از جنس مس هستند و به وسیله فین های آلومینیومی احاطه شده اند و گرما و یا سرمایی که محیط نیاز دارد به وسیله کویل ها تأمین می گردد. در داخل کویل ها در فصل تابستان آب سرد به وسیله چیلر ها و در فصل زمستان آب گرم توسط پکیج و یا موتور خانه ها جاری می شود و هوایی که در حال عبور از روی کویل ها می باشد سرما و یا گرمای آب را دریافت می کند و دمای هوا کاهش و یا افزایش می یابد. به این ترتیب در فن کویل ها هوای خنک و هوای گرم برای کاربران فراهم می شود.

فیلتر های قابل شست و شو:

در قسمت خروجی هوا در فن کویل یکتا تهویه اروند فیلتر هایی به کار رفته است که قبل از منتشر شدن هوای سرد و یا گرم آلودگی ها و یا ذرات ریز گرد و غبار را جذب می کند و مانع از توزیع آن در فضای مورد نظر می شود. این نکته یکی از بهترین ویژگی های این سیستم ها است و از لحاظ بهداشتی بسیار مفید می باشد. این مواد آلوده بر روی فیلتر ها جمع می شوند و این امکان وجود دارد که فیلتر را از دستگاه خارج نموده و بشوییم و در صورتی که نیاز باشد می توانیم آن را تعویض کنیم.

ترموستات:

یکی از قطعات الکترونیکی فن کویل ها ترموستات می باشد که اندازه گیری دما به وسیله آن انجام می شود و به وسیله ترموستات در مصرف انرژی و همین طور برق صرفه جویی می شود.

شیر هواگیری:

فن کویل ها هر چند وقت یکبار نیاز به هوا گیری دارند و این امر به وسیله شیر هوا گیری انجام می شود.

الکتروموتور:

فن به وسیله الکترو موتور چرخانده می شود و قادر به کار کردن در سه سرعت متفاوت کند، متوسط و تند می باشد.

مدل های فن کویل یکتا تهویه اروند:

مدل های فن کویل یکتات تهویه اروند

فن کویل یکتا تهویه اروند در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده است که شامل:

نکات مهم در انتخاب نوع فن کویل یکتا تهویه اروند

حال برای انتخاب کردن نوع فن کویلی که مناسب محیطی باشد که از آن استفاده می کنیم در نظر گرفتن چند مورد اهمیت زیادی دارد و در این قسمت از مقاله ی سرما مارکت آن ها را بررسی می نماییم.

فن کویل یکتا تهویه اروند قابل نصب در انواع ساختمان ها و اماکن اداری، تجاری، مسکونی و همین طور هتل ها می باشد.

ظرفیت:

مهمترین گزینه در انتخاب فن کویل یکتا تهویه اروند ظرفیت می باشد. فن کویل های این شرکت در ظرفیت های متفاوتی تولید شده اند و برای هر نوع متراژی می توانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم. به این نکته باید توجه شود که برای انتخاب ظرفیت مناسب با کارشناسان متخصص در این حوز مشورت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید تا تهویه محیط به خوبی انجام شود. چنان چه ظرفیتی کمتر از آنچه که محیط نیاز دارد انتخاب گردد این سیستم ها نمی توانند سرمایش و یا گرمایش مطلوب را تأمین کنند.

نوع دستگاه:

توجه به نوع کاربری که محیط شما دارد و فضایی که دستگاه در آن نصب می شود می توانید گزینه را انتخاب کنید. فن کویل ها بر اساس مکانی که در آن نصب می شوند به دو دسته ی رو کار و یا تو کار طبقه بندی می شوند. فن کویل زمینی و دیواری به ترتیب بر روی زمین و دیوار نصب می شوند و جزو سیستم هایی هستند که بر روی کار قرار می گیرند. فن کویل هایی مانند سقفی تو کار و کانالی در داخل سقف های کاذب به صورت مخفی قرار می گیرند. فن کویل کاستی هم سیستمی است که داخل سقف های کاذب نصب می شود و فقط دریچه خروجی آن از سقف قابل مشاهده می باشد.

نکات_مهم_در_انتخاب_فن_کویل_یکتا تهویه اروند

ابعاد:

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب ابعاد دستگاه می باشد. برای نصب این سیستم ها حتما به ابعادی فضایی که برای نصب آن در نظر گرفته اید توجه کنید تا ابعاد دستگاه با ابعاد فضای مربوطه هماهنگی داشته باشد. چنان چه ابعاد دستگاه از محیطی که در آن نصب می شود کوچک تر باشد دستگاه دچار لرزش می شود و این موضوع طول عمر دستگاه را کم می کند.

بدنه:

برای انتخاب فن کویل بهتر است دستگاه هایی انتخاب شوند که دارای بدنه ای یک پارچه باشند تا با استفاده برای مدت زمان طولانی دستگاه دچار لرزش نشود.

قیمت:

در انتخاب و خرید هر کالایی مهم ترین امر قیمت مناسب می باشد و فن کویل یکتا تهویه اروند جزو دستگاه هایی می باشد که دارای قیمت و کیفیتی عالی است.

مطالب مرتبط