فن کویل, مقالات

چرا فن کویل سقفی تو کار خریداری کنیم؟

چرا باید فن کویل سقفی توکار خریداری کنیم

آشنایی با ساختار و طرز کار فن کویل سقفی تو کار:

خیلی ها می پرسند که چرا فن کویل سقفی تو کار بخریم؟ این امکان وجود دارد که شما تا حدودی با فن کویل ها و طرز کار آن ها آشنا باشید. حال در این مقاله به صورت مختصر درباره ی فن کویل سقفی توکار و نحوه ی عملکرد آن توضیحاتی را می دهیم تا متوجه مزایای آن شویم و هم چنین  ویژگی هایی  که در خریداری به ما کمک می کند را بهتر بشناسیم:

تمامی فن کویل های موجود در بازار دارای ساختاری یکسان هستند و عملکرد آن ها به یک صورت می باشد و فقط از نظر فضایی که در آن نصب می شوند و نوع کاربری که دارند بایکدیگر تفاوت دارند.

فن کویل سقفی توکار

اجزای فن کویل سقفی تو کار به شرح زیر می باشد:

  • کویل: یکی از اجزای اصلی که در تمامی فن کویل ها یکسان می باشد کویل ها هستند که دارای لوله هایی از جنس مس می باشند و به وسیله پره های آلومینیومی احاطه شده اند. در داخل این کویل ها با توجه به فصلی که در آن قرار داریم آب سرد و یا آب گرم جاری می گردد و می توانیم بگوییم نقش کویل ها در واقع تبادل حرارتی می باشد.
  •  فن یا بلوور:  یکی دیگر از اجزای اصلی فن کویل ها در مدل های مختلف بلوور یا همان فن می باشد که به وسیله آن هوا در بین کویل ها جریان می یابد و وظیفه افزایش انتقال حرارت را دارا می باشد.
  • فیلتر هوا: در فن کویل سقفی تو کار فیلتر های قابل شست و شویی به کار رفته است که تمامی آلودگی ها، ذرات ریز گرد و غبار، ویروس ها و باکتری ها را جذب می کند و آن ها را ازبین می برد و در نهایت هوایی پاک و تمیز را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • الکتروموتور: فن به کار رفته در فن کویل سقفی توکار به وسیله الکتروموتور چرخانده می شود و دارای سه دور متفاوت می باشد.
  • شیر هواگیری: به منظور جلوگیری از ورود هوا به کویل ها و همین طور مشکل در مراحل کار فن کویل ها از شیر هوا گیری استفاده می کنند و هواگیری دستگاه صورت می گیرد.
  • هیومیدستات: رطوبتی که در فن کویل سقفی تو کار ایجاد می شود به وسیله هیومیدستات جذب می گردد.
  • سوئیچ پرشر: فشار آبی که به داخل فن کویل سقفی توکار وارد می شود به وسیله این قطعه کنترل وجود  می گردد.
  • در فن کویل ها آب سرد به وسیله چیلر ها و آب گرم توسط پکیج ها و موتور خانه ها تأمین می شود.

اجزای فن کویل سقفی توکار چیست

چرا فن کویل سقفی تو کار

فن کویل ها دستگاه هایی هستد که هوای گرم و سرد را برای ورود به ساختمان فراهم می کند و به نام سیستم های دو فصلی شناخته می شوند و به این صورت عمل می کنند که در فصل زمستان آب گرم داخل کویل ها به وسیله موتور خانه ها و پکیج ها جریان می یابد و در فصل تابستان آب سرد توسط چیلر ها در داخل کویل ها جاری می گردد و هوا به وسیله فن یا بلوور در بین کویل ها به گردش می افتد.

با برخورد به سطح کویل ها گرما و یا سرمای آب را جذب می کند و باعث می شود که دمای هوا افزایش و یا کاهش پیدا کند و پس از انجام این فرآیند قبل از منتشر شدن در محیط به وسیله فیلتر هایی که در دستگاه وجود دارد تصفیه می گردد و آلودگی های هوا به میزان قابل توجه ای کاهش پیدا می کند و سپس در محیط مورد نظر منتشر می گردد.

این نکته قابل ذکر است که فن کویل سقفی تو کار جزو پر کاربرد ترین سیستم ها در تهویه مطبوع هستند و برای نصب در ساختمان ها و اماکن اداری، تجاری، مسکونی، هتل ها و . . . از این دستگاه ها بسیار استفاده می شود.

نحوه عملکرد فن کویل سقفی توکار

شاید این سوال برایتان پیش آید که فمن کویل سقفی تو کار دارای په ویژگی هایی است که مورد استقبال سازندگان و کاربران قرار گرفته است. به طور مختصر و مفید دلایلی را برای انتخاب این سیستم ها در این مقاله از سرما مارکت بیان می کنیم:

چرا انتخاب فن کویل سقفی تو کار نسبت به دیگر مدل ها برتری دارد؟

همان طور که عنوان کردیم فن کویل ها تکمیل کننده دستگاه های دیگر برای تهویه مطبوع محسوب می شوند و به وسیله این سیستم ها تهویه هوای ساختمان ها و فضاهایی که در آن نصب می گردند به خوبی انجام  و کنترل می گردد.

فن کویل سقفی تو کار از آن دسته فن کویل هایی است که داخل سقف های کاذب به صورت مخفی قرار می گیرند و در کف فضایی را اشغال نمی کند و این موضوع یکی از مزیت هایی که این دستگاه ها نسبت به سایر مدل ها دارا هستند. میزان صدایی که این سیستم ها در هنگام کار کردن تولید می کنند بسیار کم می باشد و برای افرادی که از این مدل سیستم ها استفاده می کنند صدا های مزاحمی را ایجاد نمی کند و بر هم زننده آرامش نمی باشند.

سرویس و نگه داری

یکی از موضوعاتی که حتما باید مورد توجه قرار گیرند سرویس و نگه داری این دستگاه ها است زیرا توجه به این امر موجب می گردد راندمان دستگاه بالاتر رود و سالیان سال برای شما کارایی داشته باشد. فن کویل سقفی تو کار می توانند برای هرفضایی که نصب می گردند به صورت جداگانه هوای محیط را تهویه کنند و در صورتی که فضایی مورد استفاده قرار نگیرد فن کویل مربوطه را می توان خاموش نمود. فن کویل ها دارای قابلیت نفوذ هوا به صورت صد در صدی از هوای بیرون را دارا هستند.

فن کویل سقفی تو کار قابل سفارش به صورت دو لوله و چهار لوله هستند. فن کویل های دو لوله دارای یک لوله برای رفت و یک لوله برای برگشت آب هستند و می توانند فقط سرمایش و یا گرمایش را تأمین کنند. فن کویل های چهار لوله دارای دو لوله برای ورود و دو لوله برای خروج آب می باشند و به طور هم زمان برای ساختمن هایی که نصب می گردند می توانند هم سرمایش و هم گرمایش را فراهم کنند از این رو از سیستم ها چهار لوله بیشتر استفاده می گردد.

برتری_فن_کویل_سقفی_توکار_نسبت_به

مطالب مرتبط