فن کویل, مقالات

نقد و بررسی فن کویل ایتالیایی

نقد و بررسی فن کویل ایتالیایی

در این مقاله (( نقد و بررسی فن کویل ایتالیایی )) قصد داریم اطلاعات شما را از اینگونه محصولات افزایش دهیم. با سرما مارکت همراه باشید!

این امکان وجود دارد که با طراحی و تولید دستگاه های بسیار پیشرفته در زمینه تهویه مطبوع برای شما انتخاب از بین این همه گزینه بسیار سخت باشد. در این مقاله سرما مارکت برای شما این امکان را به وجود می آورد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. دستگاه هایی مانند داکت اسپلیت ها، کولر گازی ها، فن کویل ها و . . . در بازار تهویه وجوددارند.

یکی از دستگاه هایی که بسیار پر مصرف و د ارای کاربردهای متفاوتی است و بسیار مورد استقبال همگان مخصوصا سازندگان قرار گرفته است فن کویل ایتالیایی می باشد. ساختار کلیه ی فن کویل ها همانند هم می باشد و تنها از لحاظ کیفیت و کارایی و محلی که نصب می شوند ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که فن کویل ایتالیایی چه دستگاهی می باشد؟ چه کارایی دارد؟ اکنون به توضیح در این زمینه می پردازیم تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

نقد و بررسی فن کویل ایتالیایی – چه دستگاهی می باشد؟

فن کویل ها با توجه به نحوه ی نصب و کاربری که دارند در مدل های زمینی، دیواری، کانالی، کاستی و سقفی تو کار تولید شده اند و این دستگاه ها قابل نصب در ساختمان ها و اماکن اداری، تجاری، مسکونی و حتی هتل ها هستند. عملکرد و ساختار کلیه ی این سیستم ها مانند یکدیگر می باشد و از دو بخش اصلی فن و کویل تشکیل شده اند.

فن کویل ایتالیایی به سیستم های دو فصلی معروف می باشند و قادر به تأمین سرمایش و گرمایش برای محیط های مورد نظر هستند منتها این دستگاه ها برای تکمیل عملکرد خود به سیستم هایی مانند چیلر ها برای تأمین آب سرد و پکیج و یا موتور خانه ها برای فراهم کردن آب گرم نیاز دارند.

هوایی که به وسیله فن به داخل دستگاه دمیده شده است و در بین کویل ها در حال عبور می باشد با برخورد به سطح کویل ها سرما و یا گرمای آب را دریافت می کند و باعث می شود میزان دمای هوا کاهش و یا افزایش پیدا کند. به این ترتیب در فن کویل ایتالیایی هوای خنک و مطبوع و همین طور هوای گرم و دل چسب برای کاربران فراهم می شود.

فن کویل ایتالیایی مجهز به فیلتر هایی می باشند که قبل از منتشر شدن هوا در محیط آن را تصفیه می کنند و آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار را مانند دستگاه های تصفیه هوا جذب می کنند و در نهایت هوا را منتشر می کنند. این آلودگی ها بر روی این فیلتر ها جمع می شوند و می توانیم به راحتی از فن کویل ایتالیایی آن ها را جدا کنیم و بشوییم. در صورت نیاز فیلتر ها دارای قابلیت تعویض هم می باشند.

نقد و بررسی فن کویل ایتالیایی

بهترین مواد در ایتالیا

فن کویل ایتالیایی سیستم هایی می باشند که ساخت کشور ایتالیا بوده و قطعات کار شده در این دستگاه ها تماما از بهترین مواد در ایتالیا ساخته شده است. یکی از برند های ایتالیایی که در ایران دارای طرفداران زیادی می باشد برند گلتی است. فن کویل گلتی دارای ویزگی های بسیار عالی می باشد. جهت بررسی بیشتر فن کویل گلتی می توانید به فروشگاه اینترنتی سرما مارکت مراجعه فرمایید.

می توانیم بگوییم یکی از بهترین ویژگی های این سیستم ها فراهم کردن سرمایش و گرمایشی یکنواخت برای محیط هایی که نیاز دارند می باشند. در بخشی از ساختمان هایی که از فن کویل استفاده شده است این امکان وجود دارد که محیطی وجود داشته باشد که نیاز به تهویه ندارد و مورد استفاده قرار نمی گیرد. در این شرایط می توانیم به راحتی فن کویل مربوطه را خاموش کنیم و این امر موجب صرفه جویی در انرژی می گردد.

فیلتر های قابل شست و شو

همان طور که در بالا شرح دادیم فن کویل ایتالیایی دارای فیلتر های قابل شست و شویی می باشد. وجود این فیلتر ها مانع از منتشرشدن آلودگی ها در محیط های مختلف می گردد و در کل این امر باعث رعایت نکات بهداشتی می گردد.

فنی که در این سیستم ها به کار می رود از نوع فن سانتریفیوژ می باشد که این فن ها از جنس ABS هستند و با توجه به بالانس استاتیکی و دینامیکی که دارند میزان صدای تولیدی دستگاه را به مقدار قابل توجه ای کاهش می دهد. هم چنین الکترو موتور هایی که در این سیستم ها به کار رفته است مجهز به لرزه گیر می باشد و باعث می شود میزان لرزش در این دستگاه ها به حداقل برسد.

فن کویل ایتالیایی مجهز به ریموت کنترل هایی می باشد که میزان دمای دستگاه به وسیله آن کنترل می گردد.

بدنه این دستگاه ها از ورق های گالوانیزه ای ساخه شده است که در برابر ضربات و صدمات احتمالی بسیار مقاوم می باشد.

کویل هایی که در این دستگاه ها به کار رفته از جنس مس هستند و به وسیله فین های آلومینیومی احاطه شده اند. کویل ها در فن کویل ایتالیایی به صورت مبدل حرارتی ایفای نقش می کنند.

این سیستم ها دارای قابلیت نصب هم از راست و هم از چپ را دارا هستند.

سیستم لوله کشی در فن کویل ایتالیایی:

فن کویل ها را می توانیم به دو دسته ی فن کویل دو لوله و فن کویل چهار لوله طبقه بندی کنیم.

فن کویل هایی که دارای دو لوله هستند از یک لوله برای رفت و از یک لوله برای برگشت آب تشکیل شده اند و این سیستم ها می توانند برای محیط هایی که از آن ها استفاده می شود با توجه به این موضوع که در فصل تابستان و یا زمستان هستیم  فقط سرمایش و یا گرمایش را می توانند تأمین کنند.

فن کویل های چهار لوله به دستگاه هایی گفته می شود که دارای دو لوله برای ورود و دو لوله برای خروج آب به سیستم هستند. این دستگاه ها قادر به فراهم نمودن سرمایش و گرمایش به صورت هم زمان برای ساختمان هایی که نیاز دارند می باشند. فن کویل ایتالیایی در هر دو دسته ی دو لوله و چهار لوله تولید شده اند و این نکته قابل ذکر می باشد که از سیستم هایی که دارای چهار لوله است استقبال بسیار خوبی شده است.

مطالب مرتبط