فن کویل, مقالات

معرفی و مشخصات فن کویل سقفی توکار

معرفی و مشخصات فن کویل سقفی توکار

وب سایت سرما مارکت قصد دارد در مقاله ( معرفی و مشخصات فن کویل سقفی توکار ) به شما اطلاعاتی ارائه کند تا بتوانید بهترین تصمیم خود را برای خرید تاسیسات سرمایشی بگیرید. با ما همراه باشید!

ممکن است شما نیز به دنبال خرید و مشخصات انواع مختلف فن کویل سقفی توکار باشید. در این مطلب مهم ترین موارد و موضوعات در خصوص نحوه عملکرد و همچنین برخی از قابلیت های انواع فن کویل سقفی به خصوص انواع توکار آن برای شما صحبت خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و انواع مختلف فن کویل سقفی بدون واسطه و با دقت مستقیم با ما تا انتها همراه باشید.

معرفی و مشخصات فن کویل سقفی توکار

شاید شما نیز تا حدی با این نوع از دستگاه سیستم های تهویه آشنا باشید. در این قسمت از مطلب برای درک بهتر موضوعات در قسمت های بعدی، به صورت چکیده و مختصر، نحوه عملکرد این سیستم و منظور از استفاده آن را برای شما بیان می کنیم.

به صورت کلی یک فن کویل، دستگاهی است که هوا را به درون محیط داخلی ساختمان و یا مکان نصب شده در آن کشانده و سپس با استفاده از کویل های گرم و سرد، دمای آن را برای شما بر اساس نوع خود تنظیم می‌کند. منظور از استفاده این دستگاه ها کنترل دما در مراکز خرید، ساختمان های اداری و … است. همچنین می‌توان گفت که فن کویل سقفی توکار با توجه به نوع نصب و شکل قرار گیری خود، یکی از مناسب ترین و پر استفاده ترین انواع فن کویل در مکان های مختلف است.

انواع مختلف فن کویل سقفی به خصوص نوع توکار، دارای یک کویل آب سرد برای تولید هوای خنک و یک کویل آب گرم برای تولید گرما هستند.

فن کویل سقفی

اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که با توجه به حجم محدود پوشش این نوع از سیستم های تهویه، تعداد استفاده شده از آن ها در مراکز مختلف بیشتر بوده و معمولا به عنوان سیستم مکمل و برای کنترل دمای محیط های شخصی و کوچک در هر ساختمان تجاری، اداری و … استفاده می‌شوند. انواع مختلف فن کویل سقفی به خصوص نوع توکار، دارای یک کویل آب سرد برای تولید هوای خنک و یک کویل آب گرم برای تولید گرما هستند. در بعضی از مدل ها برای گرمایش از المنت برقی نیز استفاده می‌شود.

انواع مختلف فن کویل سقفی به خصوص نوع توکار، دارای یک کویل آب سرد برای تولید هوای خنک و یک کویل آب گرم برای تولید گرما هستند.

فن کویل سقفی توکار

راندمان و هزینه ها

در خصوص بازدهی و میزان کارایی این سیستم ها نسبت به مصرف انرژی آن ها باید گفت که انواع فن کویل ها به خصوص انواع سقفی توکار، دارای بازدهی متوسطی هستند اما در صورتی که به درستی و به شکلی مناسب نگهداری شده و به کارگیری شوند، می‌توانند سطح مناسب و بالایی از راندمان را ارائه دهند. منظور از شکل مناسب نگهداری و به کارگیری، سرویس دستگاه در زمان مشخص، نصب در بهترین مکان باتوجه به ملاحضات محیطی و ساختمانی و مواردی مانند آن است.

از نظر هزینه نگهداری نیز، مهم ترین عوامل در هزینه ها و مصرف فن کویل سقفی، می‌توان به سن و مدل این دستگاه و همچنین ظرفیت آن اشاره کرد. در این میان شما باید بدانید که در هزینه های فن کویل سقفی توکار عمر مفید دستگاه و مواردی مانند شیر های فرسوده، سیستم مرکزی قدیمی و یا سیستم با ضریب کنترل دمایی بالاتر به صورت مستقیم می‌تواند هزینه های شما را افزایش دهد. به طور کلی می‌توان گفت در صورتی که مواردی مانند کالیبراسیون سنسور های دما و شیر ها چک شده و سالم باشد، می‌توان از این دستگاه ها انتظار مصرف، هزینه و راندمان معقول و مناسب نسبت به سیار سیستم ها داشت.

مهم ترین موارد در خصوص نگهداری و افزایش بازدهی انواع فن کویل سقفی توکار

موراد بیان شده در ذیل، از جمله مهم ترین نکات برای نگهداری و سرویس صحیح و همچنین افزایش بازدهی انواع فن کویل سقفی توکار هستند:

  • بررسی، بهینه سازی و استاندارد سازی ناحیه دمایی که فن کویل در آن قرار گرفته است.

  • بررسی و رسیدگی به متعادل کننده های جریان آب سرد شده و یا گرم شده و عملکرد شیر ها

  • سرویس و رسیدگی به بویلر ها، چیلر ها و پمپ های همراه

  • سرویس و رسیدگی به دستگاه چیلر. چیلر ها از جمله چیلر هوا خنک به صورت معمول بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر دارند که البته سال های پایانی کارایی خود را با بازدهی پایین و مصرف بالا به اتمام می رسانند. فصل زمستان بهترین زمان برای جابجایی و تعویض چیلر ها است.

همچنین شما باید دقت داشته باشید که برای عملکرد بهتری و کارایی بالاتر بهتر است سیستم های فن کویل سقفی توکار جدید تر را خریداری کرده و جایگزین کنید. زیرا این سیستم ها هم از نظر انرژی و بازدهی در سطح بالاتری بوده و هم دارای سر و صدای کمتر و البته کارایی بهتر هستند.

دلیل برتری فن کویل سقفی توکار بر سایر انواع فن کویل ها

در قسمت های بالاتر مطلب برای شما بیان کردیم که این نوع از دستگاه های سیستم های تهویه، به عنوان سیستم های مکمل و ثانویه مورد استفاده قرار گرفته و برای کنترل بهتر دمای اتاق ها و فضا های کوچک در انواع مختلف ساختمان ها مانند ساختمان های اداری و دانشگاهی استفاده می‌شوند. با توجه به این موضوع شما باید بدانید که فن کویل مورد استفاده شما در فضای کوچک مورد نظر، باید کمترین فضا را اشغال نموده و تا حد امکان محیط را اشغال نکند. برای این منظور از فن کویل های سقفی استفاده می‌شود. در میان این نوع از فن کویل ها، نوع فن کویل سقفی توکار است که با قرارگیری در سقف مکان مورد نظر تقریبا هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند!

انواع فن کویل سقفی توکار در فروشگاه سرمامارکت قابل خرید است!

در این قسمت از مطلب قصد داریم تا دو نوع از مناسب ترین انواع فن کویل سقفی توکار که در فروشگاه شرکت سرمامارکت به صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمت مناسب عرضه می‌شود را برای شما معرفی کنیم.

۱-فن کویل سقفی توکار ۱۰۰۰ تهویه :

این نوع یکی از دستگاه های مناسب با ارتفاع کم برای نصب در انواع سقف های کاذب است. این دستگاه دارای دو دریچه ورودی هوای تازه و کنترل سه سرعته با صدای بسیار پایین است. از دیگر قابلیت های این مدل می‌توان به مواردی مانند دستیابی آسان به مجموعه فن و الکتروموتور برای تنظیم و سرویس های ماهیانه و یا سالیانه، شیر رفع تخلخل و هواگیری که به صورت ساده طراحی شده است، اشاره کرد. همچنین استفاده از عایق در زیر سینی تقطیر در این نوع، باعث جلوگیری از رطوبت گیری سینی می‌شود.

فن کویل سقفی توکار تهویه یکی از دستگاه های مناسب با ارتفاع کم برای نصب در انواع سقف های کاذب است. این دستگاه دارای دو دریچه ورودی هوای تازه و کنترل سه سرعته با صدای بسیار پایین است.

فن کویل سقفی توکار تهویه

۲-فن کویل سقفی توکار ۱۲۰۰ هایسنس: – معرفی و مشخصات فن کویل سقفی توکار

این مدل از دستگاه فن کویل سقفی که برای شما در فروشگاه سرما مارکت عرضه شده است دارای قابلیت هایی از قبیل طرح های قوسی شکل و فلنج دار برای گوشه های صفحات به منظور تضمین امنیت اپراتور و همچنین تقویت فیزیکی دریچه خروجی هوا است. موتور با کمترین نویز کار کرده و روغن کاری به صورت خودکار برای یاتاقان ها بدون تزریق روغن انجام می‌گیرد. فن سانتریفیوژ تعبیه شده برای این مدل، با ورودی هوای دوگانه و تیغه های Front bending و طراحی هوشمندی که دارد، باعث می‌شود تا از طریق لوله های برنجی، توزیع یکنواخت جریان آب درون کویل را تضمین شده و کاهش افت فشار کویل و همچنین افزایش راندمان به شکل مناسبی صورت گیرد.

ین مدل از دستگاه فن کویل سقفی که برای شما در فروشگاه سرما مارکت عرضه شده است دارای قابلیت هایی از قبیل طرح های قوسی شکل و فلنج دار برای گوشه های صفحات به منظور تضمین امنیت اپراتور و همچنین تقویت فیزیکی دریچه خروجی هوا است.

فن کویل سقفی توکار هایسنس

مطالب مرتبط