داکت اسپلیت, مقالات

کاهش مصرف برق در داکت اسپلیت اینورتر

کاهش مصرف برق در داکت اسپلیت اینورتر

سلام به همراهان همیشگی سرما ماکت ! ما با مقاله ( کاهش مصرف برق در داکت اسپلیت اینورتر ) بار دیگر آمدیم تا با هم درباره تجهیزات سرمایشی – گرمایشی اطلاعاتی کسب کنیم.

داکت اسپلیت اینورتر یکی از کاربردی ترین و رایج ترین سیستم تهویه مطبوع برای تامین سرمایش و گرمایش به صورت یکنواخت در محیط های مختلف می باشد که در سراسر دنیا از این سیستم ها استقبال شده است و امروزه به طور چشم گیری مورد توجه سازندگان اداری و مسکونی می باشد.این دستگاه ها جزو اقتصادی ترین و به صرفه ترین سیستم های تهویه مطبوع هستند. قطعه مهم در داکت اسپلیت اینورتر سیستم متغیر کردن سرعت دورانی موتور الکتریکی که به کمپرسور متصل است می باشد که باعث تغییر دورکاری کمپرسور مناسب با نیاز مصرف کننده میشود تا داکت اسپلیت در دور بهینه و کم مصرف کارکند.

 

کاهش مصرف برق در داکت اسپلیت اینورتر

داکت اسپلیت اینورتر مانند اسپلیت دیواری ها از یک یونیت داخلی که در سقف کاذب نصب می شود و سپس پوشانیده می گردد و یک یونیت خارجی تشکیل شده که به وسیله ی لوله های مسی به یکدیگر وصل میشوند. یونیت داخلی به وسیله ی کانال هایی که برای هوای سرد و گرم ایجاد شده اند به فضاهای مستقل انتقال داده می شوند . سیستم گرمایشی برای داکت اسپلیت اینورتر می تواند از کویل ابگرم که موتور خانه یا پکیج اب گرم ان را تامین می کند استفاده کند.

داکت اسپلیت اینورتر به علت نصب شدن در سقف کاذب فضای کمتری را درگیرمیکنند.میزان مصرف انرژی داکت اسپلیت ها از فاکتورهای مهم این دستگاه می باشد.با توجه به برچسب انرژی که روی دستگاه نصب شده میتوان به راندمان دستگاه پی برد. کمپرسور معمولی و اینورتر تاثیر مستقیم و به سزایی بر مصرف انرژی دارند. هریک از برند های داکت اسپلیت اینورتر دارای تکنولوژی مخصوص به خود و ویژگی های انحصاری می باشند که شما می توانید با مطالعه و تحقیق برند مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

 

 

ویژگی هایی که یک داکت اسپلیت اینورتر می تواند داشته باشد شامل:

سطح صدای پایین دستگاه

جریان راه اندازی پایین

به علت اینورتر بودن کمپرسوری که در داکت اسپلیت ها به کار رفته است ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق را در پی دارد.

دارا بودن به فن سه سرعته

قابلیت تامین هوای تازه و پخش هوای مطلوب از طریق کانال ها

امکان لوله کشی متراژ بالا بین یونیت داخلی و خارجی

فیلتر پلاستیکی قابل شستشو

قابلیت برنامه ریزی جهت روشن و خاموش شدن دستگاه به صورت هفتگی و روزانه

استفاده از بلوئرهای چندسرعته و همچنین پمپ درین دیگر امتیازاتی میباشد که داکت اسپلیت اینورتر میتواند به ان مجهز باشد.

پس از تعیین ظرفیت داکت اسپلیت اینورتر مورد نیاز و هنگام نصب آن برای آپارتمان هایی که متراژی تا ۱۵۰ متر مربع دارند می توانید از داکت اسپلیت های تک فاز ولی با برق ۳۲ آمپر (البته دربعضی از برندها) استفاده کرده و نیازی به برق سه فاز نمی باشد.
در حالی که واحد های آپارتمان شما حتی تا متراژ ۲۰۰ متر مربع نیز باشند می توانید با استفاده از برق تک فاز اما ۵۰ آمپر ، از داکت اسپلیت تک فاز استفاده کنید.

مطالب مرتبط