فن کویل, مقالات

معرفی ۳ تا از بهترین فن کویل های ایتالیایی

معرفی 3 تا از بهترین فن کویل های ایتالیایی

در مقاله ( معرفی سه مدل از بهترین فن کویل ایتالیایی ) قصد داریم اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران گرامی قرار دهیم تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند تا رضایت کاملی از خرید خود داشته باشند. با سرما مارکت همراه باشید!

یکی از کاربردی ترین سیستم ها برای فراهم کردن سرمایش و گرمایش در بسیاری از ساختمان ها و پروژه های بزرگ و هم چنین چند طبقه فن کویل ها می باشند. در هر ساختمان برای بخش های متفاوت از سیستم های فن کویل مجزایی نصب می شود و این دستگاه ها برای تکمیل عملکرد خود به چیلر برای تامین آب سرد و به بویلر یا پکیج برای تامین آب گرم نیاز دارد.

در هر یونیت فن کویل با عبور آب گرم یا آب سرد از درون مبدل حرارتی یا همان کویل، و با فعالیت یک یا چندین فن، تبادل حرارتی بین آب درون کویل و هوای درون آن بخش از ساختمان انجام می شود.

ساخت یونیت فن کویل ساده به نظر می رسد اما در ساخت یک یونیت فن کویل می توان با رعایت نکات متعددی مثل سر و صدای کم، زیبایی ظاهری، کارایی بیشتر دستگاه، امکان تنظیم دقیق تر دما، وپارامترهای دیگر، فن کویل هایی بسیار با کیفیت تولید کرد.

ساخت تجهیزات حرارتی و برودتی ایرانی

کشور ما در صنعت ساخت تجهیزات حرارتی و برودتی به ویژه فن کویل جایگاه خوبی دارد و تقریبا به خودکفایی رسیده است. فن کویل های ایرانی، فن کویل هایی قوی هستند و برای مصرف کننده ایرانی طراحی شده اند اما چندین نکته ی ظریف همانند میزان سر و صدای نسبتا بالا و رعایت نشدن اصول زیبایی شناسی سبب شده است که همچنان نیاز به ورود فن کویل های خارجی احساس شود.

فن کویل های چندین کشور در سراسر دنیا شناخته شده هستند. استرالیا فن کویل هایی مثل برند دایکین را می سازد که برای آب و هوای خشک عالی هستند. کشور فرانسه با فن کویل های ایرول، از نظر زیبایی شناسی، حرف اول را در بازار فن کویل در دنیا می زند. چین نیز فن کویل هایی اقتصادی تولید می کند.

در این میان، کشور ایتالیا فن کویل هایی زیبا، قوی و بسیار ساکت تولید می کند که ضمن همخوانی با آب و هوای ایران، قیمت چندان بالایی نداشته و به دلیل رابطه تجای خوبی شرکت های ایرانی و ایتالیایی، به راحتی وارد ایران می شوند و حتی خدمات پس از فروش نسبتا خوبی به خریدار ایرانی ارائه می دهند. در این مقاله، سه برند فن کویل ایتالیایی محبوب را به شما مخاطب گرامی معرفی می کنیم.

معرفی سه مدل از بهترین فن کویل های ایتالیایی

فن کویل ایتالیایی آکرونی

شرکت آکرونی از بزرگترین شرکت های تولید کننده فن کویل در اروپا و حتی در جهان است که محصولاتی مثل چیلر، اسپلیت و فن کویل تولید می کند. فن کویل های این شرکت دارای استاندارد یوروونت هستند و هیچ قطعه ای از آن ها در خارج از اتحادیه اروپا تولید نشده است. مونتاژ این فن کویل ها نیز به طور کامل در کارخانه های خود آکرونی در خاک ایتالیا انجام می شود.

فن کویل های آکرونی از نظر میزان سر و صدا خیلی ساکت نیستند و می توان آن را این نظر، متوسط در نظر گرفت. چندین مدل از فن کویل های آکرونی شامل فن کویل کانالی، فن کویل زمینی و فن کویل دیواری آکرونی در ایران موجود هستند.

فن کویل های دیورای آکرونی در سری های FW، FW EN و AERO موجود بوده و تمامی این فن کویل های، فشار کاری ۱۶ اتمسفر داشته و بنابراین برای ساختمان‌های مرتفع بسیار عالی می باشند.

فن کویل های زمینی آکرونی در سه سری بالازن، روبروزن و فیجی در بازار ایران موجود می باشند. این فن کویل ها نیز همانند فن کویل های دیواری آکرونی برای کار تنها به فشار آب ۱۶ اتمسفر نیاز دارند. صدای این فن کویل خیلی کم است و طراحی دکوراتیو و زیبایی دارند.

فن کویل ایتالیایی فرولی

شرکت فرولی ایتالیا در ایران دارای نمایندگی رسمی است که انحصار آن در اختیار شرکت ایرانی ایرتمپ می باشد. فعالیت شرکت فرولی در ایران از سال ۱۳۵۱ شروع شده و این شرکت در سال ۱۳۵۳، نیمی از سهام شرکت ایرتمپ ایران را خریداری کرد. محصولات اصلی فرولی در ایران شامل چیلر و پکیج هستند ولی فن کویل های فرولی نیز به میزان کمتری وارد ایران می شوند.

اغلب فن کویل های فرولی موجود در ایران از نوع زمینی هستند. این فن کویل ها ظرفیتی بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ CFM دارند. طراحی آن ها کمی از فن کویل های آکرونی ضعیف تر است. فیلترهای این فن کویل ها قابل شستشو است و بدنه مقاومی از جنس ورق گالوانیزه دارند. این فن کویل ها سر و صدای کمی داشته و پره های مبدل حرارتی آن از جنس آلومینیوم است و بنابراین کارایی کمتری نسبت به کویل های مسی دارند.

مهم‌ترین امتیاز فن کویل های فرولی نسبت به دیگر فن کویل ایتالیایی موجود در بازار خدمات پس از فروش عالی آن ها به دلیل وجود نمایندگی در ایران است. تمامی فن کویل های فرولی با ضمانت ۲۴ ماهه به مشتری تحویل داده می شوند.

فن کویل ایتالیایی سابیانا –  سه مدل از بهترین فن کویل های ایتالیایی

شرکت ایتالیایی سابیانا یک شرکت قدیمی تولید کننده فن کویل است که مهم ترین ویژگی فن کویل های آن، سر و صدای بسیار پایین آن ها می باشد. انحصار فروش محصولات این شرکت در ایران متعلق به شرکت مبینا است که در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است و علاوه بر واردات محصولاتی مثل فن کویل، چیلر و پکیج، در زمینه‌ی طراحی، مهندسی و اجرای تأسیسات HAVC در داخل کشور فعالیت دارد.

فن کویل های سابیانا در ایران اغلب از نوع زمینی بوده و ظاهر بسیار زیبایی دارند. این فن کویل ها در ظرفیت های بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ CFM در بازار موجود هستند. محبوب‌ترین فن کویل های سابیانا در کشور ما فن کویل های زمینی، سقفی توکار و روکار و کانالی هستند. البته البته گروه مبینا فن کویل های کاستی سابیانا را نیز در میزان کمتری وارد می کند.

فن کویل های سقفی سابیانا با نام CRISMA-CRC شناخته شده و هوادهی ظرفیت و هوادهی کمی داشته و صدای آن ها نیز بسیار کم است. فن کویل های دیواری سابیانا Crisma Fly نام دارند و ویژگی‌های آن ها شبیه فن کویل های سقفی است.

قوی‌ ترین فن کویل های سابیانا در ایران، فن کویل های کانالی فشار بالا هستند که حداقل ظرفیت آن ها ۴۵۰ و حداکثر ظرفیت آن ها میزان شگفت انگیز ۴۲۰۰ CFM است و بنابراین یک یونیت فن کویل Maestro می تواند یک ساختمان نسبتا متوسط با حدود ۲۰ واحد مجزا را تغذیه کند. فن کویل های کانالی ضعیف تر سابیانا CRSO نام دارند.

فن کویل های کاستی سابیانا نیز در دو نوع چهار طرفه با نامه Sky Star و یک طرفه با نام Coanda تولید می شوند و ظرفیت نسبتا بالایی دارند.

تمامی فن کویل های سابیانا به خوبی در کشور ما پشتیبانی شده و همگی آن ها دارای ضمانت ۳۶ ماهه هستند.

مطالب مرتبط