فن کویل, مقالات

انواع فن کویل را بشناسیم

انواع فن کویل را بشناسیم

انواع فن کویل یکی دیگر از سیستم های تهویه مطبوع می باشند که شامل فن دمنده هوا و کویل جهت تبادل حرارت می باشد.به طور کلی فن کویل دستگاه نهایی جهت ایجاد هوای مطبوع می باشند. با سرما مارکت همراه باشید.

انواع فن کویل ها:

دیواری:فن کویل های دیواری شباهت زیادی به اسپلیت دیواری ها دارند،و به دلیل این شباهت بسیاری مورد اشتباه قرار میگیرند.فن کویل های دیواری به دلیل نصب شدن روی دیوار و اشغال کردن فضای دیوار های ساختمان  که میتوان مورد استفاده برای قاب یا تابلو باشد در محیط های مسکونی زیاد مورد استقبال قرار نمیگیرند.این نوع از فن کویل ها بیشتر در محیط های تجاری و مغازه ها به دلیل نصب راحت و نیاز به لوله کشی مجدد نداشتن مورد استفاده قرارمیگیرند.ظرفیت فن کویل دیواری از ۳۰۰ CFM یا ۸۰۰ CFM تولید میشود.

 

 

زمینی:

حتما این نوع از فن کویل هارا در محیط های اموزشی مانند دانشگاه ها،بیمارستان ها و فضاهای ورزشی دیده اید.معمولا مکش از زیردستگاه و دهش از بالای دستگاه صورت میگیرد.در محیط هایی که به دلیل قدیمی بودن یا نیاز به بازسازی امکان ایجاد سقف کاذب و نصب فن کویل سقفی توکار وجودندارد استفاده از این فن کویل توصیه میشود ولی به طور کلی امروزه تقاضا برای فن کویل زمینی کم تر است.ظرفیت این نوع نیز از ۲۰۰ CFM تا ۱۰۰۰ CFMمی باشد.

کانالی:

فن کویل کانالی دارای فشار استاتیک بالایی می باشد،زمانی که برای یک محیط خواستار کنترل یکسان و تهویه هوای یک منطقه می باشند این نوع از فن کویل مورد استفاده قرار میگیرد.این دستگاه در سقف کاذب نصب شده و توسط کانال کشی فضاهای مختلف را تهویه میکند.فن کویل کانالی به علت صدای زیاد و حجم هوای زیاد در راهروهای ساختمان های تجاری،لابی و یا مکان هایی با ارتفاع زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.ظرفیت این دستگاه ها نیز از ۸۰۰ CFM تا ۲۲۰۰ CFM  می باشد.

انواع فن کویل سقفی توکار:

این نوع فن کویل ها را بیشتر در ساختمان های مسکونی نصب و استفاده می کنند زیر سطح صدای فن کویل سقفی توکار بسیار کم است.فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب نصب میشود و دریچه هوادهی و دسترسی با سلیقه مصرف کننده ساخته و نصب میشود.قیمت این دستگاه ها نیز کمتر از سایر انواع فن کویل ها میباشد.ظرفیت این دستگاه از ۲۰۰ CFM تا ۱۲۰۰ CFM می باشد

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط