فن کویل, مقالات

آنچه باید راجب فن کویل زمینی بدانیم

سلام به همراهان همیشگی سرما ماکت ! ما با مقاله ( آنچه باید راجب فن کویل زمینی بدانیم ) بار دیگر آمدیم تا با هم درباره تجهیزات سرمایشی – گرمایشی اطلاعاتی کسب کنیم.

فن کویل ها آخرین بخشی هستند که مربوط به بخش سیستم های تهویه می باشند و به صورت مستقیم نصب می شوند. از نام این دستگاه ها مشخص است که دارای دو بخش جدایی ناپذیر فن (دمنده ی هوا) و کویل (مبدل حرارتی) هستند و به وسیله این دو بخش تهویه ی هوای محیط انجام می شود.

به طور کلی فن کویل ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل:فن کویل سقفی توکار، کاست یک طرفه، کاست چهار طرفه، دیواری (که از لحاظ ظاهر همانند اسپلیت ها هستند) و فن کویل زمینی  که مناسب با نوع کاربری و محیط توسط کارشناسان توصیه و انتخاب میشوند) پارامترهایی که هنگام انتخاب فن کویل باید به آن توجه داشته باشیم میتواند شامل: ظرفیت، ابعاد، بدنه، فن، موتور، کویل و . . . باشد که در نظرگرفتن هریک از این ها باعث خرید مناسب تر برای ما می شود.

در این مقاله به آنچه باید راجب فن کویل زمینی بدانیم ، میپردازیم:

فن کویل زمینی برای فضاهای داخلی ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری که نصب دستگاه های تهویه در سقف کاذب نبوده و یا نیاز به تهویه از سطح داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد. در فن کویل زمینی امکان کنترل دمای هر فضا به صورت جداگانه وجود دارد که این امتیاز مهمی برای این دسته از فن کویل ها می باشد.

فن کویل زمینی در واقع از یک یا چند فن و الکتروموتور تشکیل شده است که باتوجه به مقدار و مدل هوارسانی به مدل های متفاوت تغییر خواهد کرد، هم چنین فن کویل زمینی دارای یک کویل آبی می باشد که آب گرم از بویلر و آب خنک از چیلر تغذیه شده و با عبور و جریان در کویل باعث کاهش یا افزایش سطح کویل شده و این هوای ایجاد شده از سطح کویل عبور کرده و باعث تغییر دما می شود. کنترل دمای هوا در فن کویل ها توسط یک ترموستات دیواری صورت می گیرد.

فن کویل زمینی خود به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شود:

فن کویل زمینی شیبدار

 

فن کویل زمینی روبرو زن

فن کویل زمینی بالازن

 

فن کویل زمینی قابلیت نصب درسطح عمودی و افقی و هم چنین در درون و بیرون کابین را دارا می باشد همچنین قابلیت تغییر اتصال لوله از راست و یا از چپ در دستگاه امکان پذیر است.

نصب فن کویل زمینی بسیار سریع و آسان بوده و عملکرد آن ها آرام و کم صدا می باشد. علاوه بر این در بعضی از فن کویل زمینی ها از دمنده گالوانیزه نیز استفاده می شود که این امر باعث ایجاد صدای کمتر و راحتی بیشتر می شود.

مطالب مرتبط