فن کویل, مقالات

چیز هایی که باید درباره فن کویل ایتالیایی بدانید

چیز هایی که باید درباره فن کویل ایتالیایی بدانید

در این مقاله می خواهیم به چیز هایی که باید درباره فن کویل ایتالیایی بدانید بپردازیم. در حال حاضر استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته بسیار مورد استقبال سازندگان و کاربران قرار گرفته است. این سیستم ها کمک می‌کنند تا از یک دستگاه هم برای تولید گرما و هم برای تولید سرما در منازل استفاده شود. یکی از این بهترین محصولاتی که مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه های تولید ایتالیا می باشد.این محصول یکی از مهمترین برند ها در این زمینه است. در این مقاله به بررسی این محصول می‌پردازیم. با سرما مارکت همراه باشید.

فن کویل چیست؟

فن کویل دستگاهی است که برای سرمایش و گرمایش و یا به طور کلی تهویه مطبوع در کلیه ساختمان ها چه مسکونی و چه تجاری یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه ها در مدل های فن کویل سقفی توکار، فن کویل زمینی و . . . تولید می شود.

از فن کویل در مواردی استفاده می‌شود که بخواهیم درجه حرارت هر قسمت از فضا را به طور جداگانه کنترل کنیم. همینطور با استفاده از این سیستم می‌توان از انتقال آلودگی در بین اتاق ها جلوگیری کرد. فن کویل ها به انواع مختلف زمینی، سقفی، کانالی تقسیم بندی می‌شوند.

فن کویل ایتالیایی

نحوه عملکرد فن کویل

این تجهیزات به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت اول فن کویل فقط برای حرارت و سرما ی مورد نیاز را تامین می‌کنند و هوا رسانی توسط کانال های هوا در محل توزیع می‌شود. در این صورت مقدار بار سرمایی و گرمایی توسط ترموستات به کار رفته در آن با خاموش و روشن شدن فن تنظیم می‌شود.

در حالت دوم فن کویل علاوه بر تامین سرما و گرمای محیط وظیفه تامین هوای تازه برای محیط را نیز بر عهده دارد. در این صورت فن، هوای تازه را از دریچه پشت دستگاه می‌گیرد و در محل مورد نظر پخش می‌کند. در این روش هزینه هوارسانی با سیستم هوارسان مرکزی وجود ندارد. اما نکته مهم در این روش این است که هوای وارد شده به محل فیلتر نمی‌شود و ممکن است دارای آلودگی باشد.

چیز هایی که باید درباره فن کویل ایتالیایی بدانید

کشور ایتالیا یکی از بزرگترین کشور ها در زمینه تولید تجهیزات حرارتی، تهویه مطبوع، تصفیه هوا و انرژی های تجدید پذیر است. محصولات این کشور در بازار های جهانی با برند های معروف عرضه و بسیار پرطرفدار است. تولیدات این کشور دارای استاندارد های جهانی و با ایمنی بسیار بالا با قابلیت های قابل اطمینان و سطح کیفی بالا و از همه مهمتر این که دارای قطعات کاملا اروپایی تولید می‌شود. این ویژگی ها به محصولات این کشور استحکام و دوام می‌بخشد. و برای مصرف کنندگان این محصولات نیز اطمینان خاطر از کیفیت محصول خریداری شده. در این مقاله به مزایا و ویژگی های فن کویل ایتالیایی پرداخته می‌شود.

نحوه عملکرد فن کویل ایتالیایی

فن کویل ایتالیایی

یکی از چیز هایی که باید درباره این فن کویل ها بدانید این است که در کشور ایتالیا انواع مختلفی از فن کویل با برند های گوناگون توسط شرکت های مختلف تولید می‌شود. فن کویل ایتالیایی هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی است که این محصولات را خاص می‌کند. اما فن کویل ایتالیایی دارای چند ویژگی مهم هستند که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  1. این فن کویل ها دارای فشار کاری ۱۶ اتمسفر است. این فشار کاری در فن کویل ایتالیایی به شما نشان می‌دهد که می‌توان از این مدل در ساختمان های بلند مرتبه تا حدود ۴۸ طبقه استفاده مفید نمود.
  2. این سیستم ها دارای فن کراس فلو سه سرعته بوده و کارایی بالایی دارد.
  3. این مدل از فن کویل ها دارای ریموت کنترل بوده است. این  ریموت به شما امکان استفاده از ترموستات هوشمند الکترونیکی، نمایش مایع کریستال و کنترل دیفلکتور هوا را فراهم می‌کند. کنترل دیفلکتور هوا به معنای جهت تغییر مسیر هوا می‌باشد.
  4. فن کویل ایتالیایی دارای مبدل حرارتی گاز به آب با یک صفحه بزرگ دریچه تنفس هوا و دریچه تخلیه ی میعانات می‌باشد.
  5. این فن کویل ها دارای گرید فیلتراسیون نیز می‌باشند. این مزیت کمک می‌کند تا هوای وارد شده به محیط بدون آلودگی و گرد و غبار باشد.
  6. موتور مجهز به مبدل اتوماتیک بوده و امکان تنظیم سرعت های متفاوت را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.
  7. به وسیله ریموت آن می‌توان حالت های مختلف کاربری را مانند: حالت شب، حالت استراحت و حالت اتوماتیک را فراهم نمود.
  8. جنس بدنه و سینی تخلیه فن کویل از ورق گالوانیزه و با ضخامت ۱ میلیمتر است.
  9. این نوع فن کویل دارای باله های افقی و دیفلکتورهای قابل تنظیم است.
  10. فن کویل دارای یک یا دو فن آکسیال با پوشش مشبک محافظ در قسمت پشت دستگاه است.

انواع فن کویل ایتالیایی

چند ویژگی مهم دیگر فن کویل ایتالیایی

  1. فن استفاده شده در این نوع فن کویل قابلیت جدا کردن فیلتر، برداشتن پنل و دسترسی آسان به اجزا داخلی را برای انجام سرویس های دوره ای و یا تمیز نمودن دستگاه را دارا می‌باشد.
  2. با استفاده از یک دمپر پلاستیکی فن در فن کویل ایتالیایی ثابت شده است و باعث کم شدن صدا تا حد بسیار زیادی در این دستگاه شده است.
  3. یکی دیگر از چیز هایی که باید درباره فن کویل ایتالیایی بدانید این است که امکان راه اندازی مجدد دستگاه و تایمر و کنترل دستی به وسیله ریموت کنترل فراهم شده است.
  4. جنس بدنه از استیل با مقاومت بسیار بالا تولید شده است که سبب افزایش عمر مفید این دستگاه ها می‌شود.
  5. ریموت کنترل در این فن کویل ها دارای صفحه نمایشگر ال سی دی بوده و امکان تهویه سه سرعته را به مصرف کننده می‌دهد.
  6. فن کویل ایتالیایی دارای دو سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می‌باشند. این کار به اطمینان مصرف کننده از خرید یک محصول با کیفیت کمک زیادی می‌کند.
  7. امکان تغییر دادن محل اتصال لوله ها به فن کویل می‌باشد. در صورت نیاز به قرار گرفتن لوله ها در قسمت چپ یا راست می‌توان به نمایندگی کشور ایتالیا در ایران اطلاع داد و سپس اقدام به تهیه و خرید نمایید.
  8. می‌توان فیلتر و پلنیوم مورد استفاده در این فن کویل ها را در صورت نیاز به صورت جداگانه سفارش و تهیه نمود.
  9. فن استفاده شده در این فن کویل قابل باز شدن و شستشو می‌باشد
  10. فن کویل ایتالیایی در انواع زمینی، سقفی، کاستی، دیواری تولید شده و همه دارای ضمانت نامه و استاندارد هستند.

مشخصات فنی فن کویل ایتالیایی

مشخصات فنی در بعضی از انواع مدل های فن کویل ایتالیایی

بعضی از انواع این فن کویل ها دارای ویژگی هایی هستن که به توضیح آن میپردازیم.

  • مبدل، کویل سه ردیفه و یا چهار ردیفه و از جنس لوله های مسی و پره های آلومینیومی است.
  • فن در آنها سانتریفیوژ با مکش مضاعف و تیغه های بلند است. این گونه تیغه های هوادهی را بیشتر و در محل های دورتر بهتر می‌کند.
  • دارای سینی تقطیر از جنس ترموپلاستیک هستند که به جمع آوری قطرات کندانسی کمک می‌کند.
  • جنس سینی از خورده شدگی در برابر قطرات جلوگیری می‌کند.
  • فن کویل ایتالیایی دارای سیستم هوشمند و قابل اتصال به سیستم ساختمان است.
  • در برخی از مدل های فن کویل ایتالیایی قابلیت ارتقا به سطح بالاتر در آنها وجود دارد.
  • جنس بدنه در بعضی از مدل فن کویل از پلیمر است. استفاده از انواع پلیمر در بدنه به دستگاه شما دوام استحکام می‌بخشد.
  • بعضی از انواع آنها داری دو الکتروموتور ۴ سرعته و سیستم اینورتر هستند.
  • محصولات ایتالیایی در کشور ایران دارای ضمانت نامه فارسی و بروشور های فارسی برای استفاده راحت تر و بهتر مصرف کنندگان ایرانی است.

مشاوره و خرید فن کویل ایتالیایی

برای این که شما از خرید محصول مورد نظر خود رضایت کامل را داشته باشید. می‌توانید با مراجعه به سایت سرمامارکت از این محصولات دیدن نموده و نسبت به خرید اقدام فرمایید.

مشاوران ما در سایت امده پاسخگویی به شما در این زمینه به صورت رایگان می‌باشند. قیمت محصولات در این سایت بسیار مناسب نسبت به انواع مشابه در بازار است. توجه نمایید که محصولات در این شرکت با ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شود. آسانترین و با صرفه ترین روش های خرید را با ما تجربه نمایید.

خرید فن کویل ایتالیایی

مطالب مرتبط