فن کویل, مقالات

همه چیز درباره فن کویل ایتالیایی

همه چیز درباره فن کویل ایتالیایی

قرار است در این مقاله درباره فن کویل ایتالیایی صحبت کنیم. با سرما مارکت همراه باشید و در آخر ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید!

همان طور که از نام فن کویل مشخص است، سیستم فن کویل تشکیل شده از یک فن و یک کویل می‌باشد. همچنین باید این نکته را هم در نظر داشت که کویل ها به طور معمول از لوله های مسی تشکیل شده اند و فن بلوور آن نیز از آلومینیوم ساخته شده است. در بازار تهویه مطبوع ایران یکی از مدل هایی که بسیار با استقبال رو به رو شده است،‌ فن کویل ایتالیایی است. برند های ایتالیایی توانسته اند با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید دستگاه هایی با کارایی مطلوب کنند.

سیستم فن کویل یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و دارای طرفداران بسیاری می باشد. این دستگاه ها ساختار پیچیده ای ندارند و برای رفع ایرادات و اشکالاتی که ممکن است داشته باشد تنها لازم است از یک مرکز معتبر درخواست تعمیر و سرویس کنید زیرا که این سیستم لازم است به صورت کاملا تخصصی عیب یابی شود و در نهایت کمترین هزینه اقدام به تعمیرات دستگاه فن کویل نماید.

اجزای تشکیل دهنده فن کویل:

  1. فن
  2. کویل های گرمایش و سرمایش
  3. شیر فلکه
  4. شیر هواگیری
  5. فیلتر هوای قابل شستشو و قابل تعویض

سیستم فن کویل ایتالیایی با ایجاد جریان آب سرد و گرم در کویل ها فعال شده و هوای مورد نظر را توسط فن دستگاه ایجاد می‌گردد. به صورت کلی این تجهیزات در مقایسه با سایر سیستم های مرکزی، هواساز ها و سیستم کانالی از جمله تجهیزات خنک کننده و گرم کننده مقرون به صرفه تر می‌باشند. فن کویل ها در انواع مدل ها می‌تواند هوا را در اطراف و به سمت جلو و بالا انتقال دهد. انواع مختلفی از فن کویل ایتالیایی وجود دارد که با توجه به نوع نصب و اندازه فضا دارای ظرفیت ها و مدل های مختلفی است.

همه چیز درباره فن کویل ایتالیایی

درباره فن کویل ایتالیایی فن کویل کانالی:

فن کویل های کانالی توزیع هوای مناسبی دارند. به صورتی که به طور یکنواخت هوای سرد یا گرم تولید شده را در همه قسمت های محیط پخش می‌کنند. یکی از اصلی ترین قسمت های فن کویل ایتالیایی، کانالی است که اتاق های مختلف را توسط کانال های مجزا پوشش می‌دهد. در این دستگاه تنظیم سرعت و میزان هوای خروجی از کانال ها، دمای هوای تولید شده و سایز دریچه ها لازم است با اندازه ی محیط سالن یا اتاق ها مطابقت داشته باشد تا شرایط مطلوبی ایجاد گردد. ظرفیت این فن کویل ایتالیایی ها حدود ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد.

درباره فن کویل ایتالیایی فن کویل سقفی:

فن کویل سقفی از جمله مدل فن کویلی است که جهت نصب در مکان های مسکونی توصیه می‌شود. این سیستم در سقف کاذب یا زیر سقف نصب می‌شود. فن کویل ایتالیایی مدل سقفی میزان صدای کمی دارد و قیمت آن ها نیز به نسبت سایر مدل ها مناسب است. ظرفیت این دستگاه حدود ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه است و به دو صورت بدون کابین و کابین دار طراحی و تولید شده است.

درباره فن کویل ایتالیایی فن کویل زمینی:

فن کویل زمینی دستگاهی ایستاده می‌باشد که بسیار پرکاربرد است. در مکان هایی که فضای کافی جهت قرار دادن فن کویل زمینی در گوشه از محیط وجود دارد، از این سیستم استفاده می‌شود. این دستگاه هوادهی به سمت بالا داشته که نوع نظیمات هوادهی آن با توجه به انواع فن کویل سقفی متفاوت است. از سیستم های زمینی اغلب در محیط هایی که قابلیت استفاده از فن کویل سقفی تو کار در آن ها وجود ندارد، استفاده می‌شود. ظرفیت فن کویل زمینی حدود ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه است.

موتور فن کویل ایتالیایی

کنترل سرعت موتور فن در یک سیستم فن کویل جهت تنظیم گرمایش و سرمایش محیط مورد نظر الزامی است. بعضی از برند ها کنترل این سرعت را با تنظیم شیر آب در ترانسفورماتور AC جهت تامین قدرت موتور فن ایجاد می‌نماید که معمولا این تنظیمات در مرحله راه اندازی و ساخت ساختمان صورت می‌گیرد. سوییچ ساده کنترل سرعت فن جهت افراد ساکن در محیط دارای درجات مختلف خاموش، کند، متوسط و تند می‌باشد. سیستم های مدیریت انرژی ساختمان به صورت اتوماتیک سرعت فن و دمای اتاق را کنترل می‌کنند. موتور فن های دستگاه فن کویل اغلب AC یا با خازن اسپلیت می‌باشد. اما اخیرا موتور های DC با تبدیل های الکترونیکی طراحی شده است که قابلیت زیادی در صرفه جویی میزان انرژی، هزینه های اولیه و بازگشت سرمایه دارد.

توزیع هوا در فن کویل ایتالیایی

فن کویل ایتالیایی در انواع مدل ها یکی از راه های مختلف توزیع هوا به شمار می‌روند. به این علت که می‌توان آن را با تمامی دریچه ها و دیفیوزر های داخلی ساختمان تطابق داد. آن ها همچنین می‌توانند اتاق ها را به وسیله کانال های هوا جداگانه تهویه نمود.

نگه داری فن کویل ایتالیایی

سیستم فن کویل باید از لحاظ راندمان بهینه در سال کنترل شوند. اصلی ترین قسمت نگه داری فیلتر های فن کویل می‌باشد که باید شسته یا تعویض گردد. چنانچه فیلتر ها به صورت مرتب تمیز نشوند حجم هوای خروجی از دستگاه کم شده و به فن فشار وارد می‌شود. سایر مواردی که نیاز به کنترل دارند شامل فن ها، سینی تخلیه، کویل می‌باشد.

مزایای فن کویل ایتالیایی

  • با بهره مندی از این فن کویل ها، تجهیزات مرکزی سرمایش و گرمایش کوچکتر می‌شود.
  • سیستم فن کویل تنها نیاز به لوله کشی دارد که فضای کمتری در مقایسه به کانال کشی اشغال می‌کند.
  • قسمت های بدون سکنه ساختمان می‌تواند خاموش باشد که به دنبال این ویژگی شاهد صرفه جویی در انرژی و هزینه می‌باشد.
  • فن کویل ها قابلیت نفوذ صد در صد از هوای بیرون را دارند.

معایب فن کویل ایتالیایی – درباره فن کویل ایتالیایی

  • فن کویل ایتالیایی ها در مقایسه با سایر تجهیزات تهویه مطبوع نیاز به نگه داری بیشتری دارند.
  • کندانسه ها در هر واحد نیاز به دفع دارد.
  • مناطق داخلی ممکن است نیاز به کانال های جداگانه جهت خروج هوا داشته باشند.

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا اطلاعات جامعی درباره فن کویل های برند ایتالیایی در اختیار شما قرار دهیم. در صورت هر گونه سوال و ابهام می‌توانید با شماره های درج شده در سایت سرما مارکت تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان مجموعه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مطالب مرتبط