چیلر, مقالات

چیلر هوا خنک ایتالیایی چگونه کار می کند؟

چگونه یک چیلر هوا خنک ایتالیایی کار میکند

قرار است در این مقاله درباره این که چیلر هوا خنک ایتالیایی چگونه کار می کند؟ صحبت کنیم. با سرما مارکت همراه باشید و در آخر ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید!

چیلر هوا خنک ایتالیایی یکی از دستگاه هایی می باشند که در دسته ی چیلر تراکمی ها قرار می گیرند. از این سیستم ها در ساختمان ها و همین طور صنعت به طور چشم گیری استفاده می شود. حال در این مقاله می خواهیم به بررسی اجزای تشکیل دهنده، عملکرد و ویژگی های این دستگاه ها بپردازیم:

اجزای تشکیل دهنده چیلر هواخنک ایتالیایی:

تمامی چیلر ها دارای اجزایی هستند که عملکرد آن با توجه به این اجزا صورت می گیرد. در این بخش از مقاله سرما مارکت می خواهیم به طور مختصر اجزای سازنده این سیستم ها را توضیح دهیم:

  • مبرد: مبرد ها در واقع یک نوع ابزار هستند که برای سرد کرد بخار و تبدیل به مایع استفاده می شود. از مبرد ها در چیلر هوا خنک ایتالیایی به منظور خنک کردن استفاده می شود. در این دستگاه ها لوله هایی به کار رفته است که به وسیله آن ها مبرد منتقل می شود.
  • کمپرسور: در کمپرسور ها مبرد گازی فشرده می شود و مقدارفشار و دمای مبرد زیاد می گردد و به وسیله لوله وارد کندانسور به کار رفته در چیلر هواخنک ایتالیایی می شود.

کمپرسور هایی که در این سیستم ها به کار می رود شامل:

  1. کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتی
  2. کمپرسور های سانتریفیوژ
  3. کمپرسور چرخشی یا روتاری
  4. کمپرسور پیچی یا اسکرو
  5. کمپرسور حلزونی یا اسکرال

کندانسور:

اساس عملکرد این دستگاه ها هوا می باشد که موجب خنک کردن و تقطیر مبرد می شود و به این صورت می باشد که هوا به وسیله فن در اطراف لوله های کندانسور به جریان می افتد و این هوا حرارت مبرد را جذب می کند و مبرد از حالت گاز به مایع تبدیل می شود.

شیر انبساط:

در این بخش فشاری که بر روی مبرد می باشد با استفاده از روش منبسط کردن از روی مبرد بر داشته می شود و مجددا مبرد به گاز تبدیل می شود.

اواپراتور:

این بخش به کار رفته در چیلر هواخنک ایتالیایی هوای گرم وارد شده به دستگاه را دریافت می کند و سپس آن را به سمت کندانسور هدایت می کند.

حال که درباره ی اجزای سازنده چیلر هوا خنک ایتالیایی تا حدودی توضیح دادیم می توانیم عملکرد این دستگاه ها را توضیح دهیم:

نحوه ی کار چیلر هوا خنک ایتالیایی:

به زبانی ساده می توانیم این طور بیان کنیم که چیلر هوا خنک ایتالیایی گرمای آب را دریافت می کند و با هدایت آن به سمت اواپراتور آن را خنک می کند. این سیستم ها آب را خنک می کنند و آب خنک شده را برای تأمین سرمایس به سمت فن کویل ها پمپاژ می کند.

زمانی که آب سرد وارد کویل های فن کویل می گردد مقدار دمای کویل کاهش پیدا می کند و هوایی که به وسیله فن در حال عبور می باشد با بر خورد به سطح کویل ها سرما را دریافت می کنند و مقدار دمای هوا کاهش می یابد. برای فراهم کردن سیکل گرمایش این فرآیند ها به واسطه پکیج و یا موتور خانه ها انجام می شود. از چیلر های هوا خنک ایتالیایی علاوه بر ایجاد سرمایش در ساختمان ها و اماکن اداری، مسکونی، تجاری و . . . در صنعت برای خنک کردن ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع می توانیم این طور بیان کنیم که چیلر ها تکمیل کننده ی عملکرد دستگاه هایی مانند فن کویل ها و هواساز ها هستند که در سیکل سرمایش مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه کار چیلر هوا خنک ایتالیایی

خصوصیات چیلر هوا خنک ایتالیایی:

  • این چیلر ها در تکمیل عملکرد خود نیازی به برج های خنک کننده ندارند زیرا پایه و اساس کار در این سیستم ها با استفاده از هوا می باشد. از این رو این دستگاه ها برای مناطقی که دارای آب و هوایی خشک و گرم هستند انتخاب بسیار مناسبی می باشد.
  • این سیستم ها دارای ساختاری یک پارچه هستند و قسمت هایی که در این دستگاه ها به کار رفته اند با سیستم های الکترونیکی قابل کنترل می باشند و این موارد باعث می شود مقدار راندمان دستگاه بالا رود و طول عمر چیلر ها بیشتر می گردد.
  • چیلر هوا خنک نیازی به موتور خانه ندارد و در فضاهایی که باز هستند قابل نصب می باشند.
  • تعداد تجهیزاتی که در چیلر هوا خنک ایتالیایی به کار رفته است کم می باشد و با توجه با این موضوع هزینه هایی که صرف نصب می شود بسیار کم است.
  • این چیلر ها دارای قیمت های متفاوتی هستند و هر کس با هر نوع بودجه ای که دارا می باشد می تواند از بین این دستگاه ها بهترین انتخاب را داشته باشد.
  • چیلر های هوا خنک ایتالیایی با استفاده از بهترین مواد و با کیفیت ترین قطعات در کشور ایتالیا ساخته می شود و این سیستم ها جزو بهترین و پر فروش ترین سیستم ها در بازار تهویه مطبوع هستندکه مورد استقبال سازندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است.
  • این سیستم ها دارای ظرفیت های متفاوتی می باشد و انتخاب این دستگاه ها باید با توجه به شرایطی که پروژه دارا هست انتخاب شود تا به بهترین نحو عمل کند.

خصوصیات چیلر هوا خنک ایتالیایی

معایب چیلر هوا خنک ایتالیایی:

هر محصول در کنار ویژگی های منحصر به فردی که دارند دارای معایبی هم هستند که دراین بخش به اختصار معایب این سیستم ها را بیان می کنیم:

  • با توجه به این موضوع که این سیستم ها در فضای بیرون از ساختمان نصب می شوند دارای نویز زیادی می باشند.
  • در این سیستم ها احتمال خرابی و انسداد اجزای به کار رفته وجود دارد.
  • از آن جایی که این سیستم ها در فضای بیرون از ساختمان نصب می گردند و در معرض تابش نور خورشید، برف، باران و . . قرار دارد ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود.
‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط