فن کویل, مقالات

علت خریداری فن کویل سقفی توکار

علت خرید فن کویل کاستی

قرار است در این مقاله درباره خریداری فن کویل سقفی توکار صحبت کنیم. با سرما مارکت همراه باشید و در آخر ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید!

تکنولوژی و فناوری در زندگی بشر به میزانی پیشرفت کرده است که از هر نوع وسیله ای توقع می‌رود که تک کاربری نباشد و چندین نقش را با یکدیگر انجام دهد. این دیدگاه مخصوصا در دستگاه هایی که نقش تامین هوای مطبوع را بر عهده دارند بیشتر است. با توجه به افزایش آلودگی هوا در بیرون و همچنین کاهش کیفیت هوا در محیط های بسته، افراد نیاز به دستگاه هایی دارند که هم هوای سرد و گرم را به محیط انتقال دهند و هم قادر باشند کیفیت آن را افزایش دهند. سیستم فن کویل یکی از این نوع دستگاه ها به شمار می‌رود که با توجه به نوع کاربردهایشان به صورت گسترده ای در انواع پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع فن کویل

شرکت های تولیدی که در زمینه ساخت و تولید تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارند، جهت استفاده و بهره مندی بیشتر کاربران و با توجه به نوع نیاز بازار فن کویل هایی در ابعاد و اندازه های متنوع با قابلیت نصب مختلف اعم از کاستی، دیواری، سقفی،‌ کانالی و فن کویل زمینی با ظرفیت هوادهی ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه مناسب استفاده در شرایط و موقعیت های مختلف است را روانه بازار می‌کنند. با نظر به موقعیت ساختمان و چگونگی کانال کشی لازم است که یکی از این نوع فن کویل ها را جهت استفاده بهینه و درست انتخاب و خریداری کرد.

در ادامه سرما مارکت قصد بررسی فن کویل سقفی توکار را داریم و به بررسی ویژگی های این دستگاه می‌پردازیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار را می‌توان پرکاربرد ترین سیستم ها در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی،‌ تفریحی، مذهبی و … دانست. فن کویل های سقفی به طور معمول دارای ابعاد و وزن کمی هستند و درون سقف کاذب میان طبقات قرار می‌گیرند. به علت سادگی در نصب و صدای کم حین عملکرد، تقاضای زیادی را در پی داشته و بسیاری از افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید این نوع فن کویل ها دارند. همچنین فن کویل سقفی توکار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و تاثیر به سزایی در کاهش و  هدر رفت انرژی دارد.

از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه می‌توان به موقعیت نصب آن و دریچه خروجی اشاره کرد که به طور کامل با نظر و سلیقه مشتری از کنار یا زیر دستگاه تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. فن کویل سقفی توکار در انواع برند ها در ظرفیت های ۲۰۰ الی ۱۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه جهت تامین حرارت و برودت ساختمان به صورت بدون کابین و کابین دار عرضه می‌گردد.

نحوه نگهداری فن کویل سقفی توکار

همانند تمامی دستگاه های دیگر، فن کویل ها نیز نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط متنوع آب و هوایی را دارند. مهم ترین قسمت این دستگاه را می‌توان فیلتر آن برشمرد، چرا که هوایی تمیز و بدون هیچ گونه ذرات معلق را به داخل محیط مورد نظر انتقال می‌دهد. چنانچه در بازه های زمانی فیلتر شسته نشود یا در شرایطی که فیلتر نیاز به تعویض دارند این کار صورت نگیرد راندمان فن کویل سقفی توکار کاهش می‌یابد. چرا که میزان هوایی که از فیلتر خارج شود کم شده و به دستگاه فشار وارد می‌شود.

 خریداری فن کویل سقفی توکار

جهت سرمایش و گرمایش اگر قصد خرید فن کویل را دارید و قصد استفاده از این نوع سیستم را دارید با یک وسیله ی جمع و جور سر و کار دارید که فضای کمی را اشغال می‌کند. همچنین در سیستم فن کویل تنها نیاز به لوله کشی می‌باشد که در مقایسه با کانال کشی جای کمتری را اشغال می کند و نصب آن نیز آسان تر است. در ضمن در قسمت هایی که نیاز به استفاده از دستگاه فن کویل سقفی توکار نیست، می‌توان سیستم را در حالت خاموش نگه داشت تا در میزان مصرف انرژی صرفه جویی شود.

جهت محاسبه ظرفیت فن کویل سقفی توکار

جهت محاسبه دستگاه فن کویل کاستی یک واحد، ابتدا لازم است بار سرمایشی ساختمان محاسبه شود ولی حساب بار سرمایشی نیاز به اطلاعات مخصوصی دارد که با این حال می‌توان به صورت سر انگشتی به دست آورد. یکی از مهم ترین معیار های مهم در خرید فن کویل سقفی توکار انتخاب درست ظرفیت هوادهی آن می‌باشد. در این موقعیت جهت هر متر مربع ساختمان مسکونی ۴۰۰ و اداری ۵۰۰  در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم خریداری فن کویل سقفی توکار

  • تعداد ردیف کویل دستگاه
  • جنس ورق از آهن گالوانیزه با ضخامت آن
  • چگونگی عایق کاری و همچنین جنس و ضخامت عایق دستگاه
  • قابلیت نصب دریچه ای جهت تامین هوای تازه
  • تراکم فین های روی کویل
  • موتور ۳ سرعته جهت کنترل هوادهی
  • سینی یکپارچه و شیب دار در مقایسه به خود فن کویل  (لازم است فن کویل در حالت کاملا تراز نصب شود)
  • ابعاد مهم ترین نکته ای است که باید آن را در نظر بگیرید. زیرا در صورت بزرگ تر بودن موقعیت نصب، دستگاه تکان می‌خورد و در صورت کوچک بودن، سیستم فن کویل تحت فشار قرار می‌گیرد.
  • فن کویل سقفی توکار ها با عبور هوا از میان کویل مسی حاوی آب گرم در فصل سرما و حاوی آب سرد در فصل گرما به تامین هوای گرم و سرد در فصول مختلف سال می‌پردازند.
  • معمولا استفاده از انواع فن کویل ها در مواردی است که قصد داشته باشیم درجه حرارت هر محیط را به صورت جداگانه کنترل کنیم و همچنین از انتقال و جا به جایی آلودگی موجود در هوا بین محیط های مختلف جلوگیری به عمل آید
  • قبل از خرید و سفارش نهایی دستگاه فن کویل مورد نظر خود، راست و چپ بودن محل اتصال لوله های فنی را مشخص نمایید.

با موارد گفته شده در این مطلب اکنون می‌توانید به آسانی تشخیص دهید که سیستم فن کویل مناسب برای ساختمان مورد نظر شما کدام است. اگر به اطلاعات فنی مربوط به فن کویل سقفی توکار هر برندی نیاز مند هستید، می‌توانید از قسمت مشخصات فنی محصولات در سایت مرجع سرما مارکت مشاهده کنید و پس از بررسی نهایی اقدام به خرید نهایی نمایید. تمامی سیستم های درج شده در وبسایت با گارانتی اصل و قیمتی به صرفه تر از سایر سایت های مشابه می‌باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط