فن کویل, مقالات

نکات لازم هنگام خرید فن کویل سقفی تو کار

نکات لازم هنگام خرید فن کویل سقفی توکار

قرار است در این مقاله از نکات لازم هنگام خرید فن کویل سقفی تو کار صحبت کنیم. با سرما مارکت همراه باشید و در آخر ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید!

آشنایی با سیستم فن کویل سقفی تو کار:

فن کویل سقفی تو کار یکی از مصرفی ترین سیستم هایی است که برای تأمین سرمایش و گرمایش محیط از آن ها استفاده می شود. استفاده از این دستگاه ها از آن جایی که بر اساس آب کار می کنند بسیار به صرفه می باشد و از آن جایی که در فصل تابستان و زمستان کارایی دارد به سیستم های دو فصلی معروف می باشند.

فن کویل سقفی تو کار دستگاهی است که دارای ابعاد جمع و جوری می باشد و دارای قابلیت نصب در سقف های کاذب است. این سیستم ها به صورت مخفی داخل سقف ها قرار می گیرند و در معرض دید نمی باشند. این سیستم ها برای تکمیل عملکرد خود به دستگاه هایی مانند چیلر ها برای تأمین آب سرد و به پکیج و یا موتور خانه ها برای فراهم نمودن آب گرم احتیاج دارند و به تنهایی قادر به کامل کردن فرایند نمی باشند.

عملکرد فن کویل سقفی تو کار به چه صورت است؟

فن کویل سقفی تو کار ها دارای فن و کویل هایی می باشد که به وسیله این دو جزء اصلی سرمایش و گرمایش فراهم می شود. چنان چه آب سرد به داخل کویل ها جاری گردد، هوایی که به وسیله فن در بین کویل ها در حال گردش می باشد سرمای آب را با برخورد به سطح کویل ها دریافت می کنند و دمای هوا کاهش می یابد و به این ترتیب هوایی خنک در فصل تابستان برای محیط ایجاد می گردد.

اگر در فصل زمستان قرار داشته باشیم از آن جایی که محیط هایی که در آن فن کویل نصب می باشد نیاز به گرمایش دارند به داخل کویل ها آب گرم هدایت می شود و هوای در حال عبور در فن کویل سقفی تو کار گرمای آب را دریافت می کند و دمای هوا افزایش پیدا می کند و هوایی گرم و دل چسب فراهم می شود این سیکل سرمایش و گرمایش در تمامی فن کویل ها به یک صورت انجام می شود.

همان طور که در بالا بیان کردیم فن و کویل ها دو جزء اصلی این سیستم ها هستند و علاوه بر این اجزاء در فن کویل سقفی تو کار ها فیلتر قابل شست و شو، شیر هواگیری، الکتروموتور، ترموستات و . . . . به کار رفته است. زمانی که هوای سرد و یا گرم در داخل دستگاه ایجاد شد، در مسیری که هوا حرکت می کند تا در محیط منتشر گردد وارد فیلتر هایی که قبل از دریچه خروجی قرار دارند می شود و در این فیلتر ها آلودگی و ذرات ریز گرد و غبار آن گرفته و جذب فیلتر ها می گردد و سپس در محیط منتشر می شود.

ویژگی های منحصر به فرد

مواد آلوده ای که بر سطح فیلتر ها جمع می گردد را می توان با شست و شو از بین برد و اگر فیلتر ها کارایی اولیه را در تصفیه هوا نداشته باشند قابل تعویض هستند. وجود این فیلتر ها مانع از پخش و جلوگیری ذرات آلوده به فضاهای مختلف می شود و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم ها می باشد.

ترموستات به  کار رفته در این فن کویل ها می توانند مقدار دمای هوا راکنترل کند.‌ در این قسمت از مقاله ی سرما مارکت این نکته قابل ذکراست که کویل های به کار رفته در فن کویل ها به صورت دو لوله و چهار لوله قابل سفارش هستند. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که این سیستم ها با هم چه تفاوتی دارند؟

فن کویل هایی که دارای چهار لوله می باشند یعنی متشکل از دو لوله برای ورود و دو لوله برای خروج آب هستند و این سیستم ها می توانند برای محیط هایی که در آن نصب می شوند سرمایش و گرمایش را به طور هم زمان تأمین می کند. فن کویل های دو لوله دستگاه هایی هستند که از یک لوله رفت و یک لوله برگشت تشکیل شده اند و تنها قادر به سرمایش یا گرمایش برای محیط است. برای  انتخاب و خرید فن کویل سقفی تو کار به نکاتی باید توجه کنیم:

نکات لازم در خرید فن کویل سقفی تو کار

ظرفیت:

فن کویل سقفی تو کار ها در ظرفیت های مختلفی تولید گشته اند که برای هرنوع متراژی می توانیم بهترین انتخاب را از بین ظرفیت های مربوطه داشته باشیم و در نظر گرفتن ظرفیت مناسب از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد زیرا در نظر گرفتن ظرفیت کوچک تر و بزرگ تر  قادر نمی باشد محیط را به خوبی تهویه کنند.

نوع:

در کل فن کویل ها در مدل های فن کویل زمینی، دیواری، کاستی، کانالی و سقفی تو کار تولید شده اند و با توجه به موقعیت نصب و نوع کاریری که دارا هستند می توان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

ابعاد:

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب دستگاهی است که دارای ابعاد مناسبی باشد. در نظر نگرفتن این گزینه موجب می شود که از میزان عمر مفید دستگاه کاسته می شود انتخاب دستگاهی که ابعاد کوچکی نسبت به فضا دارا باشد لرزش هایی را ایجاد می کند و این امر باعث می شود از عمر دستگاه کاسته گردد.

فن:

در فن کویل سقفی تو کار ها بهتر است از فن های سانتریفیوژ که به صورت دینامیکی و استاتیکی بالانس شده اند استفاده گردد. وجود این فن ها موجب می شود میزان صدای تولیدی دستگاه بسیار کم شود و برای کاربران صدا های مزاحمی را ایجاد نکند.

کویل:

کویل هایی که در این دستگاه ها به کار می رود خود از لوله هایی از جنس مس تشکیل شده اند که به وسیله فین های آلومینیومی احاطه شده اند. توجه به تعداد لوله ها در این دستگاه ها حائز اهمیت می باشد.

موتور:

بهتر است در فن کویل سقفی تو کار ها موتورهایی به کار رفته باشد که دارای قابلیت کار در دور های مختلف می باشد و بهتر است که عملکرد آن ها بی صدا باشد.

بدنه:

این گزینه در نظر گرفته شود که بدنه این فن کویل ها به صورت یک پارچه باشد تا دستگاه هنگام کار کردن دچار لرزش نشود.

قیمت: در آخر این نکته بسیار با اهمیت است که این سیستم ها دارای قیمت بسیار مناسبی باشند و همین طور به گارانتی آن دقت شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط