فن کویل, مقالات

تفاوت فن کویل ایرانی با برند های خارجی

تفاوت فن کویل ایرانی با برند های خارجی

در این مقاله قصد داریم  تفاوت فن کویل ایرانی با برند های خارجی که در ایران موجود است را بررسی کنیم. برای تامین سرمایش و گرمایش در بازار تهویه مطبوع دستگاه های مختلفی وجود دارد و یکی از کاربردی ترین سیستم ها فن کویل ها می باشد و دارای برند های مختلفی چه ایرانی و چه خارجی است.

فن کویل ایرانی موجود در بازار دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی است و می تواند با برند های خارجی رقابت کند و به طور یقین می توانیم بگوییم قطعاتی که در ساخت این سیستم ها به کار رفته است از بهترین و با کیفیت ترین لوازم موجود می باشد و به همین خاطر به عنوان دستگاه هایی با کیفیت شناخته می شوند. فن کویل ایرانی دارای مدل و ظرفیت های متفاوتی است و با توجه به نیاز خود می تواند بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله از سرما مارکت به بررسی فن کویل ایرانی می پردازیم و تفاوت هایی که بین فن کویل ایرانی با مدل های خارجی وجود دارد را به صورت مختصر توضیح می دهیم:

فن کویل ایرانی

فن کویل ایرانی چه دستگاهی است و به چه صورت عمل می کند؟

فن کویل ایرانی دارای مدل های مختلفی می باشد و ساختار اولیه و اصلی تمامی مدل ها شبیه هم می باشد. این سیستم ها دارای فن و مبدل های حرارتی که در واقع همان کویل است می باشند. در فن کویل ها کنترل و تنظیم دما به وسیله ترموستات و یا کلید on / off  انجام می شود و عملکرد ترموستات به این صورت است که میزان دور فن و یا میزان آب ورودی به کویل ها را کنترل می کند و تغییر می دهد و به این ترتیب به هرفضایی که در آن قرار دارد دمای مطلوب و دلخواهی را می دهد.

در مجموع تمامی فن کویل ها  چه خارجی و چه ایرانی با آب سردی که به وسیله چیلر و آب گرمی که به وسیله موتور خانه ها و یا پکیج ها تأمین می شود کار می کنند و به این صورت می باشد که در فصل تابستان آب سرد در داخل کویل ها و در فصل زمستان آب گرم در کویل ها جاری می شود.

هوایی که در بین کویل ها به وسیله فن در حال عبور است با برخورد به سطح کویل ها سرما و یا گرمای آب را دریافت می کند و دمای هوا کاهش و یا افزایش می یابد و به این صورت هوای گرم و دل چسب و یا هوایی خنک و مطبوع برای کاربران فراهم می شود. قبل از پخش شدن هوا در محیط فیلتر هایی در دستگاه به کار رفته است به میزان قابل توجه از میزان آلودگی و میکروب های موجود در هوا می کاهد.

نکته

این نکته قابل ذکر است که فن کویل ها برای فراهم کردن سرمایش و گرمایش دارای مبدل های حرارتی دو لوله و یا چهار لوله هستند و فرق این دو با هم در این است که فن کویل دو لوله دارای یک لوله برای رفت و یک لوله برای برگشت می باشد و فقط می تواند سرمایش و یا گرمایش را به تنهایی فراهم کنند در صورتی که فن کویل های چهار لوله سیستم هایی هستند که دارای دو لوله رفت و دو لوله ی برگشت هستند و می توانند به صورت هم زمان هم سرمایش و هم گرمایش را برای محیط هایی که نیاز دارند تأمین کنند.

فن کویل ایرانی چه دستگاهی است

انواع فن کویل ایرانی را بهتر بشناسیم:

فن کویل ایرانی دارای مدل های مختلف دیواری، سقفی تو کار، زمینی، کاستی و کانالی می باشد که در این قسمت درباره ی آن ها به اختصار توضیح می دهیم:

فن کویل کانالی:

این سیستم ها در داخل سقف های کاذب نصب می گردند و از نظر ظاهر مانند فن کویل سقفی توکار هستند. میزان صدای تولیدی این فن کویل ها بسیار بالا است در فضاهایی بیشتر استفاده می شود که دارای سقف های بلندی هستند.

فن کویل دیواری:

این سیستم ها دارای ظاهری زیبا و دکوراتیو می باشند و بر روی دیوار نصب می شود و در کف فضایی را اشغال نمی کنند. عملکرد این دستگاه ها بسیار بی صدا می باشد.

انواع فن کویل ایرانی

فن کویل زمینی:

فن کویل زمینی یکی از پر کاربردترین دستگاه ها می باشند که در بیشتر ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و . . . استفاده و نصب می شود. این دستگاه ها بر روی زمین قرار می گیرند و از آن جایی که دارای ابعاد کوچکی هستند فضای زیادی را اشغال نمی کند. فن کویل ایرانی در مدل زمینی در مدل های زمینی بالا زن، زمینی شیب دار و زمینی رو به رو زن تولید می شوند.

فن کویل سقفی تو کار:

این سیستم ها همانند فن کویل کانالی ها در سقف های کاذب نصب می گردند اما مزیت این سیستم نسبت به سایر فن کویل ها میزان صدای آن می باشد که بسیار کم است و موقع کار کردن برای کاربران صدا های آزار دهنده ای را ایجاد نمی کند. طراحی فن کویل سقفی تو کار به صورتی است که دسترسی به اجزای داخلی این فن کویل ها بسیار راحت می باشد از این رو برای تعمیران و سرویس های دوره ای نیازی به صرف هزینه های گزاف نمی باشد.

فن کویل کاستی:

این نوع از فن کویل ها هم داخل سقف های کاذب نصب می گردند و دریچه خروجی آن در معرض دید می باشد. فن کویل کاستی در دو مدل یک طرفه و چهار طرفه به بازار عرضه شده است.

مزیت و تفاوت فن کویل ایرانی نسبت به برند های خارجی دارد:

 

مزیت فن کویل ایرانی نسبت به دیگر برندها

  • فن کویل ایرانی یکی از با کیفیت ترین سیستم هایی هستند که در داخل کشور تولید می گردند و دارای گارانتی و برگ ضمانت نامه هستند و در صورت خراب شدن قطعه ای از این سیستم ها به راحتی در دسترس می باشدو نیاز به صرف هزینه های اضافی جهت سرویس و تعویض قطعه نمی باشد از این رو مهمترین مزیت این فن کویل ها نسبت به فن کویل های خارجی صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد.
  • در هنگام خرید این دستگاه ها حتما به راست و یا چپ بودن محل اتصال لوله ها دقت شود تا دچار مشکل در تعویض نشوید.
  • در فضاهایی که از فن کویل ایرانی استفاده می شود این دستگاه ها مانع از منتشر شدن آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار در فضاهای مختلف می شود.
‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط