تصفیه آب, مقالات

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب چه دستگاه هایی هستند؟

اگر از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی خبری ندارید، این مقاله را از دست ندهید! با توجه به آلودگی هایی که در آب و هوا وجود دارد استفاده از دستگاه های تصفیه ضرورت می یابد. دستگاه تصفیه آب یکی از سیستم هایی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

قبل از آشامیدن آب یک سری تحقیقاتی بر روی آب های مصرفی و هم چنین آب های زیر زمینی انجام می گیرد و این امر میزان آلودگی هایی که در آن وجود دارد را نشان می دهد و در اکثر آزمایشات مقدار آلودگی ها بسیار زیاد می باشد. یکی از بزرگترین دلیلی که می توانیم برای این آلودگی ها نام ببریم فاضلاب های صنعتی هستند. این فاضلاب ها به داخل آب های زیر زمینی وارد می شوند و اما یکی دیگر از علت ها استفاده بیش از حد از مواد شوینده و مواد شیمیایی و . . . . است. بنابراین استفاده از دستگاه های تصفیه آب نقش پر رنگی در زندگی امروزه پیدا می کنند.

دستگاه_تصفیه_آب_چه_دستگاهی_می‌باشد

ممکن است که برای شما این سوال پیش آید که دستگاه های تصفیه آب چه دستگاه هایی هستند و به چه صورت عمل می کنند؟ می توانیم به زیبانی ساده در این مقاله از سرما مارکت بیان کنیم که این دستگاه ها آلودگی هایی را که در آب وجود دارد را از آب جدا می کند و در نهایت آبی زلال و تمیز را در اختیار کاربران قرار می دهد. دستگاه تصفیه آب دارای انواع مختلفی می باشد که در این قسمت به توضیح آن می پردازیم:

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

  • دستگاه تصفیه آب مدل پارچ:

دستگاه تصفیه آب پارچی

این نوع دستگاه ها از لحاظ قیمتی بسیار ارزان می باشد. بعد از این که این پارچ ها ۳۵۰ لیتر آب را تصفیه نمودند نیاز به تعویض فیلتر دارندو یا به صورت کلی می توانیم بوییم هر ۴ ماه فیلتر ها باید تعویض شود. برای استفاده از این پارچ ها باید چند نکته را در نظر بگیریم چنان چه برای بیشتر از ۵ روز از این پارچ ها استفاده نمی کنید فیلتر آن را از جایگاهش خارج کنید و بشویید و در بیرون از پارچ داخل پلاستیک نگه داری کنید. مطلقا در پارچ های تصفیه، آب جوش نریزید. این سیستم ها توانایی از بین بردن مواد شیمیایی موجود در آب را ندارد و تصفیه ای که انجام می دهند به صورت ناقص می باشد.

دستگاه تصفیه آب پور تابل مسافرتی:

دستگاه تصفیه آب پورتال مسافرتیاین دستگاه ها یکی از سیستم های تصفیه آب خانگی به حساب می روند و از آن جاییکه دارای ابعاد کوچکی می باشد به راحتی می توان آن را حمل نمود و در فضا هایی که دسترسی به آب تصفیه شده نداریم می توانیم از این دستگاه ها استفاده کنیم و از این رو می توانیم از عوارض ناشی از نوشیدن آب آلوده در طبیعت در امان بمانیم. این دستگاه ها دارای قابلیت حذف بیشتر آلودگی ها و باکتری ها از آب را دارا هستند. این دستگاه ها علاوه بر مزایایی که دارند دارای معایبی هم هستند از جمله این که بیشتر مدل های دستگاه تصفیه آب پورتابل به صورت یک بار مصرف می باشد.

دستگاه تصفیه آب سر شیری:

دستگاه تصفیه آب سر شیریاین دستگاه ها روی شیر آب آشپز خانه نصب می شود و دستگاهی بسیار کوپک می باشد. برای نصب این دستگاه ها نیازی به افراد ماهر نمی باشد و به راحتی نصب می گردد. این نکته قابل ذکر است که این دستگاه ها به راحتی نمی تونند مواد شیمیایی و آلاینده های آب را ازبین ببرد و فقط برای بعضی از شیر ها قابل نصب می باشد.

 

دستگاه تصفیه آب رو میزی: – انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب رومیزیاین دستگاه ها دارای مدل های مختلفی می باشد. بعضی از مدل های دستگاه تصفیه آب رو میزی دارای قابلیت تصفیه آب به روش اسمز معکوس یا RO هستند و این نوع فیلتر کردن آب یکی از بهترین روش ها در زمینه تصفیه آب می باشد. این دستگاه ها فاقد پمپ و فیلتر ممبران هستند و بیشتر توصیه می گردد از سیستم هایی استفاده شود که به طور کامل در شش مرحله آب را تصفیه می کند.  ابعاد این دستگاه ها بسیار جمع و جور می باشد و نسبت به سیستم هایی که در زیر سینک نصب می شوند ابعاد کوچکتری دارند. این دستگاه ها نسبت به سیستم هایی که در زیر سینک نصب می شوند قیمت بالاتری دارند.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

دستگاه تصفیه آب زیرسینکیاین دستگاه ها یکی از پر فروش ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این دستگاه ها در قسمت زیر سینک نصب می گردند و در دو مدل دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس و دستگاه تصفیه آب به روش فیلتراسیون تولید می شوند. این سیستم ها می توانند تمام آلودگی ها، گل و لای، شن و ماسه و . . که در آب موجود می باشد را ازبین ببرد. در دستگاه هایی که اسمز معکوس هستند وجود پمپ و فیلتر ممبران بسیار ضروری می باشد و سیستمی که این دو گزینه را نداشته باشد اسمز معکوس نمی باشد.

از بین این دستگاه های تصفیه آب می توانیم به این نتیجه برسیم که دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای اسمز معکوس زیر سینکس جزو بهترین دستگاه هایی است که می توانیم برای تصفیه آب از آن استفاده کنیم.

در این بخش می خواهیم اطلاعات خوبی را درباره ی فیلتر های به کار رفته در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی ارائه دهیم:

  • در مرحله ی اول این سیستم ها مجهز به فیلتر پلی پروپیلن یا فیلتر PP هستند. این فیلتر موادی مانند گل و لای، شن و ماسه، ذرات ریز و . . . را از آب حذف می کند.

    فیلتر pp

  • فیلتر UDF یا فیلتر کربن فعال و یا ذغالی در مرحله ی دوم از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد. این نوع فیلتر ها از ذغال پوسته ی نارگیل ساخته می شود و در این مرحله بو و رنگی که در آب وجود دارد را جذب می کند و آب تصفیه می گردد.
  • در مرحله ی سوم  فیلتر کربن بلاک وجود دارد. موادی که در این فیلتر حذف می گردد برای عملکرد بهتر فیلتر ممبران مهم می باشد. این فیلتر گیاهی می باشد و برای سلامتی انسان ضرری ندارد.
  • فیلتر ممبران در مرحله ی چهارم از دستگاه های تصفیه آب قرار دارد و این فیلتر ها انواع یون ها و نمک هاف سرب و نیترات موجود در آب را ازبین می برد.
  • فیلتر پست کربن در مرحله ی پنجم قرار دارد.
  • فیلتر مواد معدنی در مرحله ی ششم می باشد.
  • فیلتر اولترافیلتراسیون  UF و فیلتر UV دو نوع دیگر از فیلتر هایی هستند که در دستگاه های تصفیه آب به کار رفته است.

فیلتر uf

مطالب مرتبط