فن کویل, مقالات

یکتا تهویه اروند بهترین تولید کننده فن کویل

یکتا تهویه اروند بهترین تولید کننده فن کویل

در مقاله ( یکتا تهویه اروند بهترین تولید کننده فن کویل ) می خواهیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم تا خرید بهتری داشته باشیم. با سرما مارکت همراه باشید!

یکی از صنایع بسیار قوی در کشور ما، صنعت تولید سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع یا همان HAVC است و تعداد زیادی از شرکت های معتبر در این حوزه فعالیت می کنند که نه تنها با شرکت های معتبر در دنیا همکاری دارند و محصولات با کیفیت آن ها را وارد کشور می کنند، بلکه خودشان نیز محصولاتی تولید می کنند که می توانند حداقل در بازار داخلی، با محصولات خارجی رقابت کنند.

فن کویل ها از دستگاه های محبوب سرمایشی و گرمایشی در کشور ما هستند که کاربرد زیادی در ساختمان های مسکونی بزرگ، ادارت، هتل ها، دانشگاه ها، مگامال ها، و حتی کارخانه ها دارند. فن کویل های ایرانی موجود در بازار با توجه به قیمت پایین و قدرت بالایی که دارند، گزینه های خوبی برای خرید نسبت به فن کویل های خارجی هستند.

ساخت فن کویل های ایرانی

در ساخت فن کویل های ایرانی که اکثر مناسب با آب و هوای گرم و خشک طراحی می شوند، بیشترین عواملی که مد نظر قرار می گیرد، قدرت، کارایی و دوام محصول است و با شرکت های تولید کننده فن کویل ایرانی مثل یکتا تهویه اروند، ساران، ساراول، آذنسیم و … با  نپرداختن به ویژگی هایی مثل زیبایی ظاهری و سر و صدای بسیار کم که از نظر مصرف کننده ایرانی، غیر ضروری به نظر می رسد، فن کویل هایی با قیمت مناسب در مقایسه با نمونه های خارجی تولید می کنند.

یکی از بهترین شرکت ها در ساخت فن کویل و شاید بتوان گفت که بهترین تولید کننده فن کویل ایرانی، شرکت یکتا تهویه اروند است که سابقه ای نسبتا طولانی در این حوزه داشته و فن کویل هایش مشتریان بسیار زیادی در بازار دارند. در این مقاله با این شرکت و محصولات آن آشنا می شویم.

شرکت یکتا تهویه اروند بهترین تولید کننده فن کویل

شرکت یکتا تهویه اروند که در سال 1365 تأسیس شده است، یکی از قوی ترین شرکت های ایرانی تولید کننده تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع است که دارای چندین کارخانه بزرگ بوده و با یکی از بهترین برندهای تولید کننده فن کویل در دنیا، یعنی برد ایرول (Airwell) فرانسه همکاری تجاری نزدیک داشته و به صورت انحصاری، محصولات ایرول را در ایران به فروش می رساند.

شرکت یکتا تهویه اروند علاوه بر تولید محصولات HAVC، در طراحی، مهندسی و اجرای تأسیسات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع نیز یکی از مهم‌ترین و شناخته شده ترین شرکت های ایرانی است که مشتریان بسیار مهمی مثل بعضی از وزارت خانه ها از جمله وزارت کشور، بانک مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت نفت و … دارد. این شرکت چندین بار عنوان واحد صنعتی نمونه کشور را دریافت کرده است.

معرفی فن کویل های یکتا تهویه اورند

فن کویل های بسیار با کیفیت یکتا تهویه اروند، مطابق با آب و هوای ایران و سلیقه و توان مشتری ایرانی تولید می شوند. این فن کویل ها در چهار گروه فن کویل های کاستی، فن کویل های طرح صبا، فن کویل های طرح نسیم و داکتد فن کویل ها قرار می گیرند. در ادامه، هر یک از این فن کویل های یکتا تهویه اروند را به شما مخاطبین عزیز معرفی می کنیم.

فن کویل های طرح صبا یکتا تهویه اروند

فن کویل های زمینی یکتا تهویه اروند تحت نام سری صبا تولید می شوند. این فن کویل ها در چهار گروه فن کویل زمینی خوابیده روکار، فن کویل زمینی خوابیده توکار، فن کویل زمینی ایستاده افقی روکار و  فن کویل زمینی ایستاده افقی توکار موجود هستند.

تمامی فن کویل های سری صبا، دو لوله ای هستند، یعنی تنها دارای یک کویل برای انجام عمل سرمایش و گرمایش می باشند. میزان هوادهی فن کویل های صبا از ۳۴۰ تا ۲۰۵۰ متر مکعب بر ساعت متغیر است و ظرفیت گرمایشی و سرمایشی آن ها به ترتیب ۷/۳ تا ۲۸/۹ و ۲/۶ تا ۱۰/۵ می باشد و بنابراین برای نصب در منازل مسکونی، ادارات و ساختمان های تجاری گزینه های خوبی هستند.

این فن کویل ها که می توانند افت فشار خارجی تا ۳۰ پاسکال را تحمل کنند، کم صدا ترین فن کویل های ساخت ایران بوده و عمری بسیار طولانی و بازدهی بسیار مناسبی دارند. یکی از ویژگی های مهم این فن کویل ها، بدنه بسیار مقاوم آن ها و فقدان گوشه های تیز در کویل است که تعمیرشان را بی خطر می سازد.

پر کاربردترین و پرفروش ترین فن کویل های طرح صبا، انواع روکار ایستاده افقی هستند که در سه مدل مستقیم زن، بالا زن و مورب زن یا شیب دار تولید می شوند. مشتری می توان فیلتر کربنی، ترموستات چندکاره با ریموت کنترل، تایمر، قابلیت سرمایش سریع، پلنیوم ۹۰ درجه ورودی هوا، پلنیوم حرارتی با اتصالات حلقوی، شبکه خروجی هوای فیلتردار، پمپ تخلیه آب تقطیر، سینی کمکی جمع آوری آب تقطیر، و گزینه های متعددی را برای نصب روی این فن کویل ها سفارش دهد.

فن کویل های طرح نسیم یکتا تهویه اروند – یکتا تهویه اروند بهترین تولید کننده فن کویل

فن کویل های طرح نسیم یکتا تهویه اروند تحت نام سری نسیم در بازار موجود هستند. این فن کویل ها از نوع ۴ لوله ای بوده و بنابراین دارای دو کویل مجزا برای انجام مستقل اعمال سرمایشی و گرمایشی می باشند. محدوده سرمایشی و گرمایشی این فن کویل ها به ترتیب از ۲/۳ تا ۸ و ۳/۶ تا ۱۰ کیلووات و ظرفیت هوادهی آن ها از ۵۷۰ تا ۱۵۶۰ متر مکعب بر ساعت می باشد.

فن کویل های طرح نسیم اندازه‌ای کوچک و حجم هوادهی پایینی دارند، ولی کارایی آن ها بسیار عالی است و راندمان بالایی دارند. فن کویل های طرح نسیم پرتاب هوا را به صورت روبرو زن، افقی یا شیب دار انجام می دهند و قادر هستند تا ۴۵ پاسکال افت فشار آب را تحمل کنند.

این فن کویل ها یک فیلتر قابل شستشو از جنس پلی پروپیلن یا آلومینیوم، یا ترکیبی از هر دو دارند و به سفارش مشتری می توان روی آن ها فیلتر کربنی، ترموستات چندمنطوره با ریموت کنترل و پمپ تخلیه آب تقطیر نصب کرد.

این فن کویل ها که برای استفاده در منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری بسیار عالی هستند، به راحتی درون سقف کاذب یا حتی دیوار نصب می شوند.

فن کویل های کاستی یکتا تهویه اروند

زیباترین فن کویل های یکتا تهویه اروند، فن کویل های کاستی قوی آن هستند که ظرفیت هوادهی آن ها حتی به ۱۶۰۰ CFM هم می رسد. پنل دکوراتیو این فن کویل ها می تواند هوا را به صورت رو به رو زن عمودی پرتاب می کند. کاست این فن کویل ها در دو سایز استاندارد بزرگ و کوچک عرضه می شود و هر دو نوع این کاست ها، چهار طرفه هستند. جنس پنل از پلاستیک تزریقی است و مکش هوا را از زیر انجام می دهد.

در صورت سفارش مشتری امکان نصب فیلترهای کربنی، ترموستات چندمنظوره با ریموت کنترل و پمپ سانتریفیوژی برای تخیله آب تقطیر روی فن کویل های کاستی یکتا تهویه اروند وجود داشته و می توان این فن کویل ها را به صورت ۴ لوله ای نیز تولید کرد.

فن کویل های کاستی یکتا تهویه اروند برای نصب در ساختمان های تجاری مثل لابی هتل ها و شرکت ها بسیار عالی هستند.

فن کویل های کانالی یکتا تهویه اروند

بهینه ترین فن کویل های یکتا تهویه اروند از نظر کارایی، قیمت و مصرف انرژی، داکتد فن کویل ها یا فن کویل های کانال دار هستند که برای نصب در پروژه های تجای دارای فضاهای مجزای متعدد مثل هتل ها بسیار عاللی می باشند.

این فن کویل ها می توانند افت فشار آب تا میزان بسیار بالای ۱۰۰ پاسکال تحمل کنند. ظرفیت هوادهی این فن کویل ها بین ۱۰۲۰ تا ۳۴۰۰ متر مکعب بر ساعت و توان سرمایشی و گرمایشی آن ها به ترتیب ۳/۹ تا ۱۹ و ۱۴/۸ تا ۵۱ کیلووات است.

موارد اختیاری قابل نصب روی فن کویل های کانالی یکتا تهویه اروند عبارتند از فیلترهای کربنی، ترموستات چندمنظوره با ریموت کنترلِ شیر سه راهی یا دو راهی خودکار، پمپ تخلیه آب تقطیر … .

مطالب مرتبط