فن کویل, مقالات

چرا فن کویل ایتالیایی پر فروش شده است؟

چرا فن کویل ایتالیایی پر فروش شده است

چرا فن کویل ایتالیایی پر فروش شده است؟ آیا هنگام خرید یک سیستم تهویه مطبوع دچار سردرگمی شده اید؟ به این فکرکرده اید که کدام از یک دستگاه ها مناسب شرایط پروژه شما می‌باشند؟ ما در این مقاله به یکی از پر فروش ترین سیستم های تهویه مطبوع یعنی فن کویل ها می‌پردازیم تا درباره این سیستم ها هرگونه اطلاعات لازم را داشته باشید و قادر به انتخاب و خرید نهایی در زمینه فن کویل باشید. یکی از معتبر ترین دستگاه ها فن کویل ایتالیایی است.

فن کویل ایتالیایی چیست؟

اجزای فن کویل ایتالیایی چیست؟

فن کویل ایتالیایی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین سیستم هایی هستند که با آب کار می کنند و بسیار مورد استقبال سازندگان و کاربران قرار گرفته است. این دستگاه ها از یک فیلتر قابل شست و شو با راندمان کم، یک یا چند فن سانتریفوژ با کویل گرم و سرد تشکیل شده است. (برخی از فنکویل ها دارای سیستم چهار لوله هستند که دارای دو لوله سرد و دو لوله گرم هستند.) هوایی که در این دستگاه ها فراهم می شود قبل از انتشار از روی فیلتر گذشته و آلودگی ها جذب فیلتر می شوند و سپس از فن و بعد از آن از کویل عبور می‌کند و در نهایت وارد اتاق می‌ شود. فن کویل ها جهت جلوگیری از نشت آب تقطیری دارای یک تشتک و یک لوله تخلیه می‌باشند.

انواع فن کویل ها عبارت اند از:

فن کویل ایتالیایی ایستاده

فن کویل ایستاده:

به صورت ایستاده زیر پنجره و یا هر قسمت دیگری در اتاق مستقر می‌گردد. اگر فاصله کف اتاق تا زیر پنجره کم باشد می‌توان از نوع کوتاه دستگاه استفاده نمود. ارتفاع این مدل کم بوده ولی پهنای آن زیاد تر از فن کویل های ایستاده می‌باشد. دریچه هوای خروجی از فن کویل های ایستاده در قسمت جلو یا بالای آن تعبیه شده است.. به این صورت ترتیب هوادهی در جهت جلو و یا بالا خواهد بود. ظاهر فن کویل ایتالیایی با ظرافت و طراحی منحصر به فرد می‌تواند به زیبایی و دکوراسیون داخلی محیط کمک کند. فن کویل های ایستاده جهت استفاده در فضاهای فروشگاهی و اداری بسیار توصیه می‌شود. به دلیل سطح صدای به نسبت بالای این سیستم ها جهت استفاده در محیط هایی که نیاز به سکوت و آرامش دارند چندان مورد استقبال نیست اما اگر رفت و آمد زیاد باشد مشکلی تلقی نمی‌گردد.

فن کویل های سقفی کابینتی:

این مدل همانند فن کویل های ایستاده هستند با این تفاوت که به صورت افقی و در زیر سقف نصب می‌گردند. هوادهی در فن کویل ایتالیایی از دریچه جلوی آن و به صورت افقی است. این نوع به صورت روکار نصب می‌گردند.

فن کویل ایتالیایی سقفی توکار

فن کویل های سقفی:

فن کویل سقفی توکار یکی از پر فروش ترین مدل های فن کویل ایتالیایی است. این مدل بالای سقف کاذب نصب شده و از دید پنهان است. صدای دستگاه به دلیل قرارگیری در پلنوم سقف کاذب از دو مدل گفته شده بالا کمتر است. ایراد این نوع، سختی دسترسی آن ها در مواقع تمیز کردن فیلتر ها و یا تعمیرات احتمالی است.

فن کویل ایتالیایی داکتی

فن کویل افقی کانالی:

این نوع از فن کویل همانند مدل قبلی است با این تفاوت که فن آن فشار استاتیک بیشتری دارد. به همین دلیل قادر است هوای خروجی از دستگاه را از طریق کانال به چندین اتاق برساند. صدای فن کویل کانالی اگر تمامی ضوابط و اصول طراحی هنگام نصب رعایت شود می‌تواند کمتر از حالت های قبلی باشد؛ زیرا می‌توان موقعیت نصب این دستگاه ها را دورتر و در مکانی در نظر گرفت که افزایش صدا مشکلی ایجاد نکند. دسترسی و تعمیر و نگهداری به این نوع دچار مشکلاتی است که ضعف این مدل محسوب می‌شود.

شبکه لوله کشی سیستم آب فن کویل ایتالیایی

  1. سیستم دو لوله ای: در این سیستم ها آب گرم یا آب سرد به وسیله دو لوله رفت و برگشت وارد دستگاه شده و از آن خارج می‌گردد. الزامی است در فصل گرما آب سرد و در فصل سرما نیز آب گرم در لوله ها جریان یابد. به همین علت لازم است که در زمانی از سال سیستم فن کویل از وضعیت سرمایشی به گرمایشی و برعکس تبدیل شود.
  2. سیستم سه لوله ای: این فن کویل ها دارای یک لوله گرم ورودی، یک لوله سرد ورودی و یک لوله مشترک جهت برگشت آب دارند. شیر کنترل کویل مشترک از نوع سه راهه می‌باشد. این شیر یا به آب گرم اجازه ورود به کویل را می‌دهد یا به آب سرد و به گونه ای طراحی شده است که قسمت گرم شیر به تدریج از حالت کاملا باز به حالت کاملا بسته تغییر می‌کند. در صورت نیاز پس از چندی از حالت کاملا بسته شروع به باز شدن می‌کند.
  3. سیستم چهار لوله ای: جهت حذف مشکلات مدل های دو لوله و سه لوله، سیستم های چهار لوله ابداع شده است. این مدل فن کویل ها مجهز به دو کویل گرم و سرد و یا دارای یک کویل مشترک هستند. دو لوله آب گرم و آب سرد را به کویل رسانده و دو لوله نیز آب گرم یا سرد را از کویل برمیگرداند. ترموستات نصب شده در اتاق مستقیما به شیر کنترل کویل ها دستورات لازم را می‌دهد. سیستم چهار لوله دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و در ساختمان هایی که نیازمند تهویه مطبوع با کیفیت و سیستم های مستقل جهت هر فضای جداگانه هستند استفاده می‌شود.

هوای مورد نیاز فن کویل ایتالیایی

چرا فن کویل ایتالیایی پر فروش شده است؟

در سیستم فن کویل هوای مورد نیاز تهویه یا از طریق دریچه های پشت فن کویل ها یا به وسیله سیستم های مستقل هوای تهویه شده تازه تامین می‌گردد. البته این روش ها دارای معایبی هستند که به بررسی آن ها می‌پردازیم:

استفاده از دریچه های متعدد سبب زشتی نمای ساختمان و همچنین بر هم خوردن توازن هوا در اتاق ها می‌شود. به ویژه در فصل زمستان که سرعت باد زیاد است و برخی اوقات هوا طوفانی است. در ساختمان هایی با ارتفاع زیاد به دلیل اثر دودکش، فشار داخل فضا در قسمت پایین آن در مقایسه با فشار هوای بیرون منفی می‌گردد، به قسمتی که هوای بیرون توسط دریچه پشت سیستم فن کویل به راحتی و بدون کنترل وارد اتاق می‌شود. مشکلات ذکر شده ایجاب می‌کند که جهت ارتقا کیفیت هوای سالن و به منظور توزیع هوای تهویه شده به سالن و اتاق ها از شبکه کانال استفاده شود.

در پایان در صورت بروز هر گونه سوال و ابهامی می‌توانید با شماره درج شده در سایت سرما مارکت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *