داکت اسپلیت, مقالات

ویژگی های داکت اسپلیت اینورتر

ویژگیهای داکت اسپلیت اینورتر

ویژگی های داکت اسپلیت اینورتر یکی از مسائل مهمی است که هنگام خرید این سیستم ها باید از آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. آیا شما به دنبال شناخت داکت اسپلیت اینورتر هستید؟ این سیستم ها یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی است که در زمینه تهویه در سرتا سر جهان کاربرد دارد و در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و . . .از آن ها برای تولید و توزیع سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

لازم به ذکر است که اگر شما فرد اقتصادی می باشد این دستگاه انتخاب مناسبی است چرا که از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشد. با سرما مارکت همراه باشید.

 

 

ویژگی های داکت اسپلیت اینورتر

این دستگاه حاوی یک یونیت داخلی درون سقف کاذب و یک یونیت خارجی می باشد که به واسطه لوله های مسی به هم وصل شده است.  یونیت های داخلی با استفاده از مسیر های مختص هوای سرد و گرم، آن ها را به محیط های مجزا منتقل می کند. داکت اسپلیت اینورتر آب گرم را از موتورخانه و یا پکیج گرمایشی برای کویل های آب گرم خود تامین کرده و فضا را به دمای مطبوع و دلخواه می رساند. از آنجایی که این دستگاه در سقف نصب می شود در نتیجه فضایی را در محیط اشغال نمی کند. یکی از ویژگی های چشمگیر این سیستم تعین انرژی مصرفی می باشد چراکه با دارا بودن از برچسب انرژی بازدهی آن را می توان مشخص نمود.

 

 

 

مزایای داکت اسپلیت اینورتر

ا قیمت مناسب:

یکی از مهمترین مزایای داکت اسپلیت اینورتر آنست که نسبت به سیستم های مشابه از قیمت مناسبی برخوردار است.

۲ تامین کننده هوای تازه:

این سیستم در فصول مختلف سال (گرما و سرما) هوای تازه و مطبوع را از بیرون ساختمان بواسطه کانال ها برای فضای مورد استفاده فراهم می نماید.

۳ وجود اینورتر در این دستگاه:

در این نوع داکت اسپلیت از موتور الکتریکی متغیر که که باعث چرخش کمپرسور می شود استفاده شده است. دارا بودن از این مزیت نسبت به نوع معمولی آن سبب شده که موتور دستگاه به صورت یکنواخت با تمام توان خود کار نکند بلکه با توجه به نیاز ما با افزایش و کاهش دور موتور، هوای مطبوع و دلخواه ما تامین شود.

از سوی دیگر داکت اسپلیت اینورتر از کمپرسور اسکرال بهره مند می باشد، این نوع کمپرسور با توجه به آن که دارای قطعات محرک کمتری نسبت به سیستم های مشابه می باشد، از صدا و لرزش کمتر و طول عمر بیشتر برخوردار می باشد همچنین قیمت آن هم ارزان و مقرون به صرفه است.  لازم به ذکر است که  سیستم هایی مانند فن کویل هم دارای کمپرسور اسکرال و همچنین اینورتر می باشد.

۴ خاصیت فیلتر نمودن هوا:

داکت اسپلیت ها دارای فیلتر های قابل شستشویی می باشد که از توان فیلتر کردن هوای جدید وارد شده به فضا برخوردار می باشد.

۵ جدا نمودن شارژ واحد های مختلف ساختمان:

استفاده از این سیستم این توان را به هر یک از واحد های ساختمان می دهد که میزان مصرف سرمایشی و گرمایشی  خود را به صورت جداگانه کنترل نمایند.

۶ بکارگیری این دستگاه بجای چندین اسپلیت:

از داکت اسپلیت ها به جای چندین کولر گازی می توان استفاده نمود که باعث می شود هزینه هایی چون نگهداری، بهره برداری، تعمیر  و . . . به حداقل برسد.

۷ کم شدن رطوبت هوا:

این سیستم هم مانند سیستم های مشابه با تبخیر کردن بخار آب موجود در هوا بوسیله کویل های سرمایشی، مقدار رطوبت هوای عبوری از دستگاه را به حداقل ممکن می رساند.

مطالب مرتبط