تصفیه آب, مقالات

شش گام موثر در انتخاب دستگاه تصفیه آب

ویژگیهای یک تصفیه آب با کیفیت

انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی با تولید آبی با کیفیت و سالم می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند و از آن سو خریداری یک دستگاه تصفیه آب غیر اصل یا با کارکرد غیرمطلوب می‌تواند با تولید آبی بی کیفیت سلامتی شما را به خطر بیندازد. از این رو در این مقاله مجموعه سرما مارکت قصد دارد اطلاعاتی حیاتی درباره چگونگی خرید یک دستگاه تصفیه آب را در اختیار شما قرار دهد.

امروزه تنوع دستگاه های تصفیه آب بسیار بالاست و خریداران این محصول با یک جستجوی ساده در اینترنت، با انبوهی از قیمت ها و برند های متنوع رو به رو می‌شوند که امکان دارد کاربر را گیج یا سردرگم کند. حتی فیلتر هایی که در سیستم های تصفیه آب به کار رفته اند از کیفیت و کارایی متنوعی برخوردار هستند. جهت انتخاب بیشتر تنها لازم است مقداری آلاینده های آب را در محیط خود شناسایی کنید، بعد از آن با بررسی فیلتر ها درک خواهید کرد که کدام یک جهت حذف آلاینده های آب منطقه شما مناسب تر است. اما گام های انتخابی یک دستگاه تصفیه آب چیست؟

تعداد مراحل تصفیه آب

انتخاب دستگاه تصفیه آب با این مراحل:

۱.تعداد مراحل دستگاه:

یکی از اصلی ترین ویژگی های این دستگاه، داشتن چند فیلتر جهت تصفیه ی کامل آب است. سیستم های تک فیلتری قادر به تصفیه کامل آب نمی‌باشند و بسیاری از میکروارگانیسم ها و آلودگی ها در آب باقی می‌ماند. در اصل دستگاه های تصفیه آب از ۵ مرحله ای تا ۹ مرحله ای و بالاتر تولید می‌شوند و به این صورت دستگاه هایی با تصفیه ی مرحله ای کمتر مرغوب محسوب نمی‌شوند.

توجه: در حال حاظر محصولاتی با ۲ یا ۳ مرحله تصفیه در بازار تجهیزات به فروش می‌رسد که به عنوان دستگاه تصفیه آب نامیده می‌شوند اما در اصل این دستگاه ها، پیش تصفیه هستند. از سوی دیگر دستگاه هایی وجود دارند که مجهز به یک فیلتر بوده و گفته می‌شود که آب را ۸ یا ۹ بار تصفیه می‌کنند. این فیلتر ها به عنوان فیلتر های سر شیری، برخی کلمن ها و فیلتر های مخزن های آب سرد کن استفاده می‌شود اما نباید آن ها را به عنوان یک دستگاه تصفیه آب شناخت، زیرا قادر به حذف املاح با دقت مورد نظر نیستند.

۲. اصل بودن دستگاه برای انتخاب دستگاه تصفیه آب

جهت اطمینان از اصل بودن یک دستگاه تصفیه آب توصیه می‌شود به شرکت سازنده ی آن توجه کنید. در میان محصولات موجود در کشور که اغلب ساخت کشور های چین، تایوان و ایران هستند؛ باید دقت کرد که سیستم های ساخت تایوان به دلیل این که تحت لیسانس کشور آمریکا هستند از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشند. روش دیگر جهت تشخیص اورجینال بودن از تقلبی بودن دستگاه این است که اصالت فروشگاه و فروشنده ای را که قصد خرید از آن را داریم بشناسیم و اطمینان حاصل کنیم که آیا دارای استاندارد های کیفیت و بهداشت هستند یا خیر

چگونگی تصفیه آب

۳. چگونگی تصفیه آب:

در انتخاب دستگاه تصفیه آب های خانگی باید به  روشی که دستگاه اقدام به تصفیه آب می‌کند توجه داشته باشیم. با توجه به این که شیوه های مختلفی در تصفیه آب خانگی وجود دارد؛ بهترین و کامل ترین روش، تصفیه آب به روش اسمز معکوس است و عمدتا ۶ مرحله ای هستند. سیستم های تصفیه آب به روش های دیگر نیز اقدام به تصفیه می‌نمایند اما قدرت حذف تمامی آلودگی های موجود در آب را ندارند در نتیجه کامل ترین و در عین حال بهترین روش، همان شیوه اسمز معکوس یا RO می‌باشد.

۴٫گواهینامه و استاندارد های دستگاه تصفیه آب:

علاوه بر اصل بودن محصول، نیاز است به این نکته نیز توجه داشت که این دستگاه به صورت مستقیم با سلامت ما در ارتباط است. به همین دلیل باید استاندارد های جهانی لازم را دارا باشد. این استاندارد ها نشان دهنده ی کارایی بالا و بهداشتی بودن دستگاه تصفیه آب است. این استاندارد ها شامل:

  • گواهینامه NSF (بنیاد ملی بهداشت): مهم ترین گواهی نامه ای است که یک دستگاه باید داشته باشد. این گواهی به محصولی داده می‌شود که مراحل تست و آزمایش های مختلف را مطابق استاندارد های بهداشت جهانی با موفقیت طی کرده باشد.
  • گواهینامه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا): این گواهی نامه یک گواهی بین المللی است که تولید کنندگان محصولات دارویی، پزشکی و غذایی در سراسر جهان آن را دریافت می‌کنند. اگر دستگاه تصفیه آبی مجهز به این گواهینامه بود، نشان دهنده بهداشتی بودن آن است.
  • گواهینامه (WQA (water Quality ASsociation: انجمن کیفیت آب خدماتی جهت افزایش میزان کیفیت آب به تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات ارائه می‌کند.
  • گواهینامه ROHS: در این گواهینامه توافق گردیده است که ۶ ماده سمی و خطرناک که برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر است را در ساخت محصولات استفاده نکرده باشد. لذا تولیدکنندگان متعهد می‌شوند که این مواد را در سری محصولات خود حذف کنند تا اجازه پخش محصولات تولیدی آن ها صادر گردد.

بهره مندی از دستگاه تصفیه آب

۵. اطمینان از تصفیه ی کامل آب:

این مورد مهم وجود دارد که به هیچ عنوان بدون تضمین کاهش میزان سختی و املاح آب، اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب نکنید. اما شاید برایتان سوال باشد که چطور مطمئن شویم که آب به صورت کامل تصفیه می‌شود؟

با استفاده از یک دستگاه پرتابل می‌توان به راحتی میزان سختی آب را سنجید که به این دستگاه  تی دی اس متر TDS گفته می‌شود. از تکنسینی که دستگاه را برای شما نصب می‌کند بخواهید که با دستگاه یاد شده میزان سختی آب را قبل و بعد از تصفیه به شما نشان دهد. اگر میزان سختی آب حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش نداشت، در نتیجه شما دستگاه تصفیه آب با کیفیتی خریداری نکرده اید.

۶. خرید از فروشگاه های مطمئن همراه با گارانتی معتبر:

گام نهایی در خرید صحیح، دقت به گارانتی دستگاه است. هر نوع دستگاه تصفیه آبی امکان دارد پس از مدتی دچار مشکل شود، این اتفاق حتی در بهترین نوع این سیستم ها نیز رخ می‌دهد. از این رو حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و به علاوه از گارانتی پس از فروش دستگاه اطمینان حاصل فرمایید تا در صورت خرابی سیستم، فورا به مشکل شما رسیدگی شود. لازم به ذکر است تمامی محصولات تصفیه آب درج شده در فروشگاه اینترنتی سرما مارکت اصل بوده و با گارانتی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

مطالب مرتبط