فن کویل, مقالات

تکنیک فن کویل ایرانی

تکنیک فن کویل ایرانی

آیا شما هم به دنبال بهترین نوع فن کویل می باشید؟ عموما آدمی برای گرمایش و سرمایش منزل، محیط کار و … احتیاج به وسیله گرمایشی و سرمایشی دارید. بدین منظور می تواند از فن کویل ایرانی  که بهترین نوع سیستم گرما و سرما در آن تعبیه شده است استفاده نموده و هوای مطبوعی را برای محیط اطراف خود ایجاد نمایید. با سرما مارکت همراه باشید.

تکنیک فن کویل ایرانی

فن کویل نام دستگاهی می باشد که حاوی کویل های مسی و پره های آلومینیومی و گاها مسی است که یک فن در زیر آن نصب شده است. این وسیله از سه بخش اصلی کویل، بدنه و فن موتور دار تشکیل شده است که با عبور هوا از کویل آب سرد، سیستم خنک کننده آن فعال می شود و با عبور هوا از کویل آب گرم، گرما را در فصل زمستان برای شما تامین می نماید.

فن کویل ایرانی از انواع مختلفی تشکیل شده است که شامل بالازن، توکار، زمینی، کاستی، چهار طرفه، سقفی، دیواری، ایستاده، کانالی و … می باشد.

 

ویژگی های فن کویل ایرانی:

در فن کویل ایرانی می توان ترموستات را برای کنترل و برنامه ریزی دستگاه نصب نمود. همچنین نسبت به سیستم های گازی هزینه های کمتری را در بر می گیرد. دارای فیلتر های هوای قابل شستشو می باشد. و از سیستم سرمایش و گرمایش یکسان و مطبوع برخوردار است.

 

تقسیم بندی فن کویل: – تکنیک فن کویل ایرانی

فن کویل ایرانی را می توان به دو دسته دو لوله و چهار لوله تقسیم نمود. در دستگاه های گرمایشی و سرمایشی دو لوله یک لوله برای رفت آب و یک لوله برای برگشت آب وجود دارد ولی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی چهار لوله دارای دو لوله برای هر رفت و برگشت آب می باشد. دستگاه های گرمایشی و سرمایشی چهار لوله این قابلیت را دارند که در یک زمان واحد، هم آب گرم و هم آب سرد را وارد لوله های خود کنند.  که با داشتن این سیستم می توانند قسمتی از فضا را سرد و قسمتی را گرم نمایند. ولی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی دو لوله نمی توانند همزمان سیستم های سرمایشی و گرمایشی خود را فعال کنند مثلا در یک زمان می توانند محیط را خنک کنند و یا فقط گرم نمایند.

اجزای تشکیل دهنده فن کویل:

فن کویل ایرانی از کویل های گرمایشی و سرمایشی، فن، فیلتر های قابل شستشو و قابل تعویض، شیر فلکه و شیر هوایی تشکیل شده است.

عملکرد و کارایی فن کویل:

هنگامی که بخواهیم درجه حرارت هر محیطی را به صورت مجزا کنترل نماییم فن کویل ایرانی را به شما پیشنهاد می دهیم. این سیستم به دلیل دارا بودن کویل های خود مانع انتقال آلودگی ها بین اتاق ها می شود. از این سیستم می توان در هتل ها، آپارتمان ها، ساختمان های اداری و … استفاده نمود. از آنجایی که بازه فیلتر هوای فن ها ناچیز می باشد و تمیز کردن آن سخت است پیشنهاد می شود از این دستگاه در بیمارستان ها استفاده نشود.

فن کویل ایرانی جزو بهترین دستگاه های گرمایشی و سرمایشی شناخته شده در بازار می باشد. استفاده از این سیستم ها احساس آرامش و اطمینان خاطر را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.

مطالب مرتبط