مقالات, هواساز

هواساز ایرانی را بیشتر بشناسیم

هواساز ایرانی را بیشتر بشناسیم

سلام به همراهان همیشگی سرما ماکت ! ما با مقاله ( هواساز ایرانی را بیشتر بشناسیم ) بار دیگر آمدیم تا با هم درباره تجهیزات سرمایشی – گرمایشی اطلاعاتی کسب کنیم.

هواساز یا air handing unit یکی از بخش های مهمی می باشد که در تهویه مطبوع نقش موثری دارند و از فن، الکتروموتور، کویل ، رطوبت زن و فیلتر تشکیل شده است.

هواساز ایرانی:

هواساز وظیفه پخش هوای گرم و سردی که توسط دستگاه تولید شده را دارد.از ویژگی های مثبت یک دستگاه هواساز میتوان به راندمان بالا در عین سادگی اجزا اشاره کرد. هواساز هایی که ساخته میشوند به طور کلی به هواساز آپارتمانی و یا هواسازصنعتی تقسیم میشوند که هریک از این دو دسته از دید نحوه ی کارکرد به دو گروه تک منطقه ای و چند منطقه ای گروهبندی میشوند.

 

 

این نکته در هواساز ها

این نکته در هواساز ها از جمله هواسازهای ایرانی قابل ذکر است که هواساز خانگی حجم هوادهی پایین تری نسبت به هواساز اپارتمانی دارد و به همین علت تجهیزات مورد استفاده مثل کویل اب گرم و اب سرد ،هواکش و … دارای ابعاد کوچکتری می باشد

هواساز ایرانی یکی از بهترین دستگاه های هواساز بوده که در ابعاد و اندازه های متفاوت جهت تنظیم گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار میگیرند.

هواساز استاندارد ایرانی به طور کلی در فضاهای بزرگ برای تامین هوای راهرو و یا فضای مشاع در سالن های اجتماعات،ادارات و ..استفاده میگردد و مانند هر سیستم تهویه به طور یک سیکل بسته هوا را از یک طرف دریافت و پس از فیلتر سرمایش یا گرمایش ان را وارد کانال های رفت میکند.

 

از ۳ کانال متصل شده به هواساز  دوتای آن ها برای رفت و برگشت هوا و یکی از ان کانال ها به هوای تازه که خارج از محیط میباشد وصل شده است.کویل های گرمایی هواساز ایرانی میتوانند از نوع الکتریکی بوده یا از داخل ان ها اب گرم یا بخار جریان پیدا کند که قابل نصب در بالا یا پایین هواساز بوده و همچنین امکان نصب ان به صورت افقی و عمودی نیز وجود دارد .و کویل سرمایشی هم وظیفه گرفتن اب سرد از چیلر را به عهده دارد.

در کویل ها سرعت عبور هوا میتواند بین ۴۵۰ fpm-600fpm باشد.عموما کویل ها ساخته شده ازلوله های مسی ۵/۸ اینچ بوده و در فشار حدود ۴۰۰psi تست میشوند.هواساز ایرانی میتواند با کنترل فن دستگاه و یا توسط کنترل کردن ابی که وارد کویل ها میشود انجام گیرد.

مطالب مرتبط