اسپلیت, مقالات

دسته بندی اسپلیت سامسونگ

دسته بندی اسپلیت سامسونگ

اگر از دسته بندی اسپلیت سامسونگ اطلاعی ندارید، این مقاله مخصوص شماست. اسپلیت ها سیستم هایی هستند که در روز های گرم سال دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. این دستگاه ها با برند های مختلفی وارد بازار تهویه مطبوع شده اند و یکی از پر طرفدارترین این برند ها اسپلیت سامسونگ است که در این مقاله از سرما مارکت به توضیح اسپلیت سامسونگ و دسته بندی آن می پردازیم:

توضیح درباره ی اسپلیت سامسونگ:

اسپلیت یا کولر گازی سامسونگ دستگاهی می باشد که هوای محیط هایی که در آن نصب می شوند را تهویه می کند. اسپلیت یا کولر گازی دستگاه هایی هستند که از دو بخش یونیت داخلی یا اواپراتور و یونیت خارجی یا کندانسور تشکیل شده اند. یونیت داخلی این دستگاه ها داخل ساختمان ها و بر روی دیوار نصب می شوند و بیشتر این پنل ها در رنگ سفید تولید می شوند و دارای ظاهری بسیار زیبا و دکوراتیو می باشند. یونیت خارجی این سیستم ها در فضایی بیرون از ساختمان نصب می شوند.

عملکرد اسپلیت سامسونگ

روش کار یونیت داخلی اسپلیت سامسونگ:

در داخل یونیت داخلی این دستگاه ها یک پنل وجود دارد که بر روی آن ها صفحات فلزی قرار دارد که اصطلاحا به آن ها فین گفته می شود. مایع مبرد زمانی که در حالت مایع و سرد است از این فین ها عبور می کند و به قسمت های دیگر منتقل می شود.

هوای محیطی که اسپلیت ها در آن نصب شده اند به وسیله موتور اواپراتور و دمنده به این صفات بر خورد می کند و این هوا خنک می گردد. در قسمت جلوی فن پروانه ای وصل شده است که هوا را قسمت ورودی خارج می کند و هوای سرد را وارد می کند. هوا از قسمت دریچه ای که برای خروج هوا در نظر گرفته شده است در محیط منتشر می گردد. در قسمت پشت دریچه فیلتر هایی قرار دارد که قبل از پخش شدن هوا در محیط آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار جذب این فیلتر ها می گردد و سپس در محیط توزیع می شود.

روش کار یونیت خارجی اسپلیت سامسونگ:

زمانی که مایع مبرد هوای اطراف فین ها را خنک کرد، دمای مایع افزایش پیدا می کند و تبدیل به گاز می گردد. در این فرایند گاز به یونیت خارجی منتقل می شود و از کمپرسور عبور می کند و فشار گاز بالا می رود. گازی که پر فشار شده است از کندانسور عبور می کند و دمای خود را از دست می دهد و در این سیکل مجددا گاز به مایع تبدیل می شود و سپس این مایع از لوله های مویین عبور می کند و سرد می شود و در نهایت این مایع به سمت اواپراتور می رود.

اسپلیت سامسونگ دارای مدل های مختلفی هستند که می توانند سرمایش، سرمایش و گرمایش را برای فضاهای مختلف تأمین کنند و در این قسمت به توضیح مدل های مختلف این دستگاه ها می پردازیم:

دسته بندی اسپلیت سامسونگ

اسپلیت سامسونگ در مدل های مختلف ایستاده، دیواری، داکتی عرضه می شود و این مدل ها خود در دسته بندی های معمولی و اینورتر قرار می گیرند.

اسپلیت ایستاده سامسونگ: 

اسپلیت ایستاده سامسونگ در ظرفیت ۵۰۰۰۰ btu/hr تولید شده است و رده مصرف انرژی این سیستم ها B می باشد و کمپرسوری که در این سیستم ها به کار رفته است UTR است و این دستگاه ها یکی از پر قدر ترین اسپلیت ها می باشند. در این دستگاه ها تیغه هایی که دارای اثر ضد خوردگی می باشد به کار رفته است و در عملکرد دستگاه مشکلی را ایجاد نمی کند.

پره هایی که در این دستگاه به کار رفته است به صورت افقی و عمودی قرار گرفته اند و هوا در تمامی قسمت هایی که دستگاه قرار گرفته است توزیع می شود. در این سیستم ها فیلتر های فول اچ دی به کار رفته است که به میزان قابل توجه ای آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار را جذب می کند و آن ها را از بین می برد و این فیلتر ها دارای قابلیت شست و شو و همین طور تعویض هستند.

اسپلیت ایستاده سامسونگ

داکت اسپلیت سامسونگ:

این سیستم ها در ظرفیت های ۱۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ BTU/HR تولید شده و به بازار تهویه عرضه شده است. این سیستم ها قادر به فراهم کردن سرمایش و گرمایشی یک نواخت هستند و گاز مبردی که در این دستگاه ها به کار رفته است گاز R410 است که به عنوان دوست دار محیط زیست شناخته می شود و با وجود این شرایط در داکت اسپلیت سامسونگ رده مصرف انرژی این محصول A می باشد و کمپرسوری که در این سیستم ها به کار رفته است از نوع روتاری می باشد.

اسپلیت داکتی سامسونگ

اسپلیت دیواری سامسونگ:

اسپلیت های دیواری یکی از پر فروش ترین سیستم ها در بازار تهویه مطبوع هستند. اسپلیت سامسونگ در مدل دیواری دارای مدل های مختلفی مانند بتر، بوراکای، گود وان، ویند فری، گود، مکس، مکس۳ و مکس ۴ می باشد. این سیستم ها در دو دسته بندی اینورتر و معمولی تولید می شوند. این سیستم ها در ظرفیت های ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰ تولید می شوند و برای هر متراژ گزینه مناسبی وجود دارد و می توان بهترین ظرفیت را انتخاب کرد.

در این دستگاه ها فیلتر های چند گانه ای به کار رفته است که آلودگی ها و ذرات ریز گرد و غبار را به خوبی جذب می کنند و از حجم آن ها می کاهد و در نهایت هوایی پاک را برای کاربران فراهم می کنند. تمامی فیلتر هایی که در اسپلیت سامسونگ به کار می رود دارای قابلیت شست و شو هستند و هم چنین می توان آن ها را تعویض نمود. یونیت خارجی این سیستم ها مجهز به پوشش ضد زنگ هستند و بدنه این دستگاه ها در برابر خوردگی و ضربات احتمالی و همین طور نوسانات برق بسیار مقاوم می باشند.

این سیستم ها به پاکسازی خودکار مجهز می باشند و در صورتی که دستگاه خاموش باشد فن به کار خود ادامه می دهد و به طور کامل رطوبت موجود بر روی اواپراتور را خشک می کند. اسپلیت سامسونگ در دسته دیواری مجهز به سیستم Good Sleep می باشد و با قرار گیری در این حالت دمای محیط در حالت مطلوب تنظیم می شود تا کاربر در هنگام خواب احساس سرما و یا گرما نکند.

اسپلیت سامسونگ مدل دیواری

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط