تصفیه آب, مقالات

آگاهی نسبت به امر مهم تصفیه آب

آگاهی نسبت به امر مهم تصفیه آب

امکان زندگی کردن تا چند هفته بدون غذا وجود دارد زیرا برای تامین انرژی بدن از ذخایر خود استفاده می کند، اما بدون آب تنها تا چند روز می توانیم به زندگی خود ادامه دهیم. باتوجه به این امر آب برای ما مفهوم زندگی را دارد و ما نیاز به مصرف آب زیادی طی روز داریم. از این رو نوشیدن آب آشامیدنی سالم و دور از آلودگی امری ضروری و مهم می باشد.

با استناد بر این امر که در زندگی شهر نشینی افزایش الودگی هر روز بیش از پیش می شود و به دنبال آن انواع بیماری های ناشی از آلودگی هوا و یا آلودگی آب به وجود می آید، باید از بروز این مشکل جلوگیری شود.

یکی از روش های کم کردن آلودگی تصفیه آب می باشد که این امر تا حدودی در تصفیه خانه ها برای از بین بردن سنگ ریزه ها و انواع میکروب ها و جلبک ها انجام می شود. اما برای تصفیه آب از ذرات ریز تر و پنهان شده درترکیب اب بهتر است که در مکان مصرف نیز مجهز به تصفیه آب باشیم تا با خیالی آسوده آبی سالم و دارای اکسیژن با مقدار بالا استفاده کنیم.

با توجه به وجود انواع آلودگی و باکتری های موجود در آب، برای استفاده از آب چه در مصارف خانگی و چه نوشیدن و همچنین نوشابه ها و آب های معدنی و دیگر جاهایی که به آب زلال نیاز مندیم باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم.

آگاهی نسبت به امر مهم تصفیه آب

هر یک از دستگاه های تصفیه آب دارای روش مخصوص به خود هستند مانند تقطیر؛ زلال سازی؛ میکرو فیلتراسیون؛ اولترا فیلتراسیون و اسمز معکوس که امروزه روش اسمز معکوس دارای طرفداران بیشتری می باشد. این روش نو در تصفیه آب باعث می شود تنها مولکول های میکروسکوپی آب اجازه عبور داشته باشند و به همین دلیل این روش امروزه در اکثر کارخانه ها و صنایعی که نیاز به آب تصفیه شده دارند استفاده شده و کم کم به مصارف خانگی نیز راه پیدا کرده و به عنوان سیستم محبوب برای تصفیه آب در آمده است. فرایند تصفیه اسمز معکوس به این صورت بوده که طی آن مولکول های آب از یک غشا با ضخامت یک هزارم میکرون به وسیله فشار آب عبور داده می شود که این غشا تمامی آلاینده های در آب را تصفیه می کند.

این سیستم از ورود انواع آلاینده ها اعم از باکتری، جیوه، نیترات، نیتریت، آرسنیک، ویروس، فلزات سنگین، فلزات رادیواکتیو و بسیاری از نمونه های دیگر به آب جلوگیری می کند.

از دیگر فیلتر های تصفیه آب خانگی کربن فعال می باشد. ساختار این دسته از فیلتر ها براساس قرار گیری نوعی ذغال درون آن می باشد که سبب حذف بسیاری از ناخالصی ها می شود. پس از مدتی ناخالصی های جمع شده در فیلتر نشان دهنده ی رسیدن زمان تعویض فیلتر می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این سیستم ها می توانید با ما در سرمامارکت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط