تصفیه آب, مقالات

مزایای استفاده از تصفیه آب

مزایای استفاده از تصفیه آب

اگر از مزایای استفاده از تصفیه آب چیزی به گوشتان نخورده، این مقاله را از دست ندهید! آب آشامیدنی مهم ترین و اولین نیاز ما در زندگی است. سلامت آب آشامیدنی تأثیر بسیار زیادی در زندگی ما دارد. با این حال، آب آشامیدنی سالم نعمتی است که خیلی ها از آن بی بهره هستند. با افزایش فزاینده جمعیت انسانی و محدود بودن منابع آب شیرین، روز به روز دسترسی به آب آشامیدنی سالم دشوارتر می شود. کمبود منابع آب شیرین کار را به جایی رسانده که بعضی از کشورها با استفاده از دستگاه های آب شیرین کن عظیم، آب دریا را برای آشامیدن شیرین می کنند. منابع محدود آب شیرین به شدت در خطر آلوده شدن به دنبال فعالیت های انسانی قرار دارند.

دلایل و مزایای استفاده از تصفیه آب چیست؟

امروزه در بسیاری از شهرها در سرتاسر دنیا، آب آشامیدنی از طریق شبکه لوله کشی شهری در اختیار شهروندان قرار می گیرید. حتی سالم ترین انواع آب شیرین نیز پیش از انتقال به شبکه لوله کشی آب شهری باید تصفیه شوند. تصفیه کردن کامل آب، فرآیندی بسیار پرهزینه است و این امکان حتی در کشورهای توسعه یافته محقق نشده است. معمولا برای تصیفه آب شهری، از گاز کلر برای از بین بردن آلودگی های میکروبی استفاده می شود و آلودگی های شیمیایی نیز تا حد زیادی با روش های خاصی برطرف می گردند ولی برطرف کردن سختی آب در تصیفه آب شهری لحاظ نمی شود. به طور کلی آب لوله کشی، کاملا سالم نیست و ممکن است حاوی آلودگی های میکروبی شیمیایی یا فلزات سنگین باشد. آب خیلی از مناطق شهری دنیا، سخت است.

به دلایلی که در بالا به آن ها اشاره شد، امروزه دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به یک ضرورت برای هر خانه ای تبدیل شده اند. انواع بسیار مختلفی از دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود هستند و اندازه های مختلفی از آن ها نیز در بازار وجود دارد. در این مقاله می خواهیم ضمن معرفی انواع دستگاه های تصفیه‌ آب خانگی، در رابطه با مزایای استفاده از یک دستگاه تصفیه آب صحبت کنیم. با سرما مارکت همراه باشید.

   

دستگاه تصیفه آب خانگی چیست، چه انواعی دارد و مزایای هر یک چیست؟ معرفی مزایای استفاده از تصفیه آب  به تفتیک انواع

دستگاه تصفیه آب خانگی به دستگاهی گفته می با داشتن فیلترهایی، آب آشامیدنی را تصفیه کرده و کیفیت و سلامت آن را برای آشامیدن بهبود می بخشد. انواع بسیار مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد. دستگاه های تصفیه آب را می توان براساس محل قرار گیری آن ها و براساس فیلترهایی که در آن ها استفاده می شود، تقسیم بندی کرد. هر دستگاه تصفیه آب دارای چندین فیلتر است که این فیلترها می توانند متنوع باشند. هر کدام از انواع فیلترهای تصیفه کننده آب نوع خاصی از آلودگی های آب را برطرف می کند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع دستگاه های تصفیه آب و فیلترهای تصیفه اب می پردازیم.

sarmamarket

۷ مزیت استفاده از چیلر

معرفی سیستم HAVC

آشنایی با نحوه عملکرد چیلر

 

دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی

این نوع دستگاه تصفیه آب خانگی محبوب ترین نوع دستگاه تصفیه آب است که با داشتن مخزن، خیال شما را از داشتن آب تصفیه شده در هر زمانی راحت می کند. مزایای استفاده از تصفیه آب زیر سینکی در منزل این است که به طور مدام در حال کار کردن و پر کردن مخزن بوده و برای خانواده های چند نفره مناسب می باشند. حجم بالای آب تصفیه ای که این دستگاه ها در اختیار شما می گذارند، یکی از دلایل محبوبیت آن ها است. این دستگاه ها  معمولا به فیلترهای کاملی مجهز هستند. در صورتی که فضای کافی در زیر سینگ آشپزخانه خود دارید، به شما توصیه می شود که حتما یک دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی داشته باشید تا خیالتان از نوشیدن آبی با کیفیت راحت باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی رو میزی

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی قیمتی پایین تر از دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی دارد و دارای یک مخزن کوچک آب معمولی و آب تصفیه است و برخلاف انواع زیر سینکی به لوله کشی وصل نمی شود و هر وقت که آب آن خالی می شود باید آن را پر کنید. این دستگاه برای استفاده زیاد در طول روز مناسب نیست ولی مزیتی که این دستگاه دارد این است که نیازی به فضای زیادی ندارد و برای یک دفتر کاری یک نفره یا یک خانواده دو نفره مناسب است. البته فیلترهای این نوع دستگاه تصفیه به اندازه فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی مناسب نیستند.

دستگاه تصفیه آب سرشیری

این دستگاه تصفیه آب کوچک و ارزان قیمت روی شیر آب آشپزخانه نصب می شود و معمولا فیلترهای معدودی دارد که آلاینده های معدودی را از آب آشامیدنی جدا می کنند. این نوع دستگاه تصفیه آب هیچ فضایی از آشپزخانه شما اشغال نمی کند ولی جریان آب آن ضعیف است و برای پر کردن یک لیوان باید حدود یک دقیقه صبر کنید.

دستگاه تصفیه آب جیبی

اگر اهل ماجراجویی در طبیعت هستید، حتما به یک تصفیه آب کوچک جیبی نیاز دارید. منابع آب آشامیدنی موجود در طبیعت مثل چشمه ها و رودخانه ها احتمال آلودگی دارند. برای استفاده از این تصیفه آب ها، آن ها داخل یک ظرف آب می اندازید و نیم ساعت بعد آب آشامیدنی سالم تری برای نوشیدن در اختیار شما قرار می گیرد. پس مزایای استفاده از تصفیه آب جیبی سریع بودن آن است.

انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی

هر دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلترهای خاص خودش است. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارند که هر کدام از آن ها طیف مختلفی از آلاینده های آب را فیلتر می کنند. با سرمامارکت همراه باشید تا انواع فیلتری تصفیه آب و مزایای هرکدام را یاد بگیرید.

فیلتر اسمز معکوس

یکی از مهم ترین آلودگی های آب های شهری، سختی آب است. با وجود اینکه سختی آب ممکن است اثر زیادی روی سلامت انسان نداشته باشد، ولی مزه و کیفیت آب آشامیدنی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می دهد. فیلتر اسمز معکوس برای رفع سختی آب و کاهش املاح موجود در آن استفاده می شود. با داشتن یک دستگاه تصیفه آب مجهز به اسمز معکوس در منزل خود، می توانید آب بسیار گوارایی نوش جان کنید.

فیلر کربن فعال

گاهی اوقات آب های آشامیدنی واجد ترکیبات شیمیایی خطرناکی مثل ترکیبات آلی فرار (VOC) هستند. فیلترهای کربن فعال از نوعی ماده کربنی بسیار متخلخل ساخته شده اند که سطح بسیار زیادی برای جذب ترکیبات شیمیایی موجود در آب اشامیدنی فرآهم می آورد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که ممکن است آب آشامیدنی شما حاوی آلاینده های شیمیایی باشد، استفاده از فیلتر کربن فعال اهمیت بسیار زیادی دارد.

فیلتر UV

فیلتتر UV با تاباندن نور UV به آب، آن را تا حدی ضد عفونی کرده و آلودگی های میکروبی آن را کاهش می دهد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب شهری شما دارای آلودگی های میکروبی است، می توانید با خرید یک دستگاه تصفیه آب دارای فیلتر UV از خود در مقابل آلودگی های میکروبی مختلفی محافظت کنید.

جمع بندی مقاله مزایای استفاده از تصفیه آب

آب آشامیدنی سالم یکی از ضروریات زندگی است ولی معمولا آب لوله کشی شهرها چندان سالم نیست. بنابراین توصیه می شود در منزل خود از یک دستگاه تصفیه آب خانگی متناسب با نیازهای خود استفاده کنید. دستگاه های تصفیه آب در سایزها و مدل های مختلفی موجود هستند ولی بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی که معمولا به فیلتر اسمز معکوس نیز متصل است، دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است. فیلترهای اصلی مورد استفاده در تصفیه آب عبارتند از فیلتر اسمز معکوس برای تصفیه آب سخت، فیلتر کربن فعال برای تصفیه آلودگی های شیمیایی و فیلتر UV برای تصفیه آلودگی های میکروبی.

مطالب مرتبط