چیلر, مقالات

معرفی و بررسی مزیت چیلر هوا خنک

معرفی و بررسی مزیت چیلر هوا خنک

فروشگاه اینترنتی سرما مارکت قصد دارد در مورد مقاله ( معرفی و بررسی مزیت چیلر هوا خنک ) اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد تا بتوانید انتخاب و خریدی مناسب داشته باشید و بهترین سیستم را از این طریق بتوانید انتخاب کنید. با ما همراه باشید!

با توجه به اهمیت چیلر هواخنک به ویژه در صنعت و تاسیسات ساختمانی در این بخش از مقاله سعی داریم با ارائه ی اطلاعات کامل به بررسی مزیت چیلر هوا خنک و معایب موجود بپردازیم. با مجموعه سرما مارکت همراه باشید تا با شناخت ساز و کار این محصولات و البته کارایی آن ها انتخاب مطلوبی در به کارگیری انواع مختلف چیلر هوا خنک داشته باشید.

چیلر هوا خنک با توجه به کارایی که دارد هم در تاسیسات ساختمانی و هم در صنایع مختلف به طور وسیع به کار می‌رود. فن کویل هایی که قادر هستند دمای اتاق را تغییر دهند و یا رطوبت کافی را ایجاد کنند در واقع با کمک این نوع چیلر ها توانسته اند کارایی داشته باشند به عبارت بهتر چیلر هوا خنک سیستم سرمایشی ویژه است که گرمای سیال موجود (آب) را دریافت می‌کرده و آن را به بخش های مختلف یک فن کویل  ارسال می‌کند.

گردش آب در فضای مربوطه گرمای هوای موجود را دریافت می‌کند و دوباره گرم شده و به چیلر بر می‌گردد این چرخه ادامه می‌یابد تا اینکه هوای مطلوب در فضای دلخواه ایجاد شود. اگر چه به ظاهر کارآرایی آن آسان به نظر می‌رسد ولی پیچیدگی های ویژه ی خود را دارد.

از اصلی ترین اجزای چیلر هوا خنک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبرد

  • لوله های انتقال دهنده مبرد

  • آب

  • کندانسور هوا خنک

  • شیر انبساط

  • کمپرسور

  • موتور الکتریکی کوپل شده

  • اواپراتور

وظیفه ی چیلر هوا خنک آن است که آب را خنک کند. این کار از طریق دریافت گرمای آب صورت می‌گیرد، به گونه ای که بعد از خنک شدن آب می‌توان آن را به  فن کویل های تعبیه شده در اتاق و سالن ها پمپاژ کرد و شرایط لازم برای تهویه ی هوای موجود را فراهم ساخت.

چیلر هوا خنک

معرفی و بررسی مزیت چیلر هوا خنک

وظیفه ی چیلر هوا خنک آن است که آب را خنک کند. این کار از طریق دریافت گرمای آب صورت می‌گیرد، به گونه ای که بعد از خنک شدن آب می‌توان آن را به  فن کویل های تعبیه شده در اتاق و سالن ها پمپاژ کرد و شرایط لازم برای تهویه ی هوای موجود را فراهم ساخت.

هوای موجود در اثر برخورد با فن کویل خنک گرمای خود را از دست می‌دهد و خنک می‌شود حال آب موجود در فن کویل به دلیل دریافت گرمای آن گرم شده است در این حالت به چیلر هوا خنک هدایت می‌شود و چرخه ی یاد شده دوباره ادامه می‌یابد.

چیلر های هوا خنک نه تنها در تاسیسات ساختمانی بلکه در صنعت نیز کارایی مطلوبی دارد در بیشتر اوقات دستگاه های موجود در بسیاری از صنایع به دلیل کارکرد زیاد گرم می‌شوند و اگر به طریقی گرمای آن ها گرفته نشود در این صورت مشکلات جدی به وجود خواهد آمد در این صورت با استفاده از چیلر هواخنک به راحتی می‌توانیم گرمای مازاد را از سیستم های موجود جدا کنیم.

چیلر هایی که آب موجود را گرم می‌کنند به عنوان سیستم گرمایشی کارایی دارند که در فصل زمستان برای گرم کردن هوای موجود به کار می‌رود. در بیشتر اوقات این دو ویژگی در یک دستگاه تعبیه می‌شود و مطابق با تغییر فصل کارایی آن ها نیز تغییر می‌یابد.

وظیفه ی چیلر هوا خنک آن است که آب را خنک کند. این کار از طریق دریافت گرمای آب صورت می‌گیرد، به گونه ای که بعد از خنک شدن آب می‌توان آن را به  فن کویل های تعبیه شده در اتاق و سالن ها پمپاژ کرد و شرایط لازم برای تهویه ی هوای موجود را فراهم ساخت.

کارایی چیلر هواخنک

مزیت چیلر هوا خنک

به دلیل دارا بودن برخی از مزیت های ویژه چیلر هوا خنک در کوتاه ترین مدت زمان توجه بسیاری را دریافت کرد و به طور وسیع در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مهم ترین مزیت چیلر هواخنک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • هزینه های بسیار مناسب و معقول
  • راه اندازی و نصب آسان
  • کارایی بهتر با توجه به هزینه ی دریافتی
  • خرابی های کمتر
  • بازده بالا
  • قابل اعتماد بودن
  • مناسب برای استفاده در بخش های مختلف

همه ی موارد یاد شده به ویژه ارزان بودن چیلر هوا خنک سبب شده است که کاربران بتوانند با اطمینان خیال از آن بهره مند شوند.

انواع چیلر هواخنک بر اساس سیستم خنک شوندگی:

  1. کندانسور آبی که برای استفاده نیازمند به برج خنک کننده است.
  2. کندانسور هوایی که برای استفاده بی نیاز از آب است.

انواع چیلر با در نظر گرفتن نوع کمپرسور:

  • اسکرال (Scroll)
  • رفت و برگشتی (Reciprocating)
  • اسکرو (Screw)
  • سانتریفیوژ (Centrifugal)

معایب چیلر هواخنک

اگر چه هزینه ی اولیه چیلر هوا خنک در مقایسه با چیلر آب خنک بیشتر است ولی اگر هزینه ی نهایی را در نظر بگیریم چیلر آب خنک هزینه ی بیشتر را در پی خواهد داشت؛ بنابراین برای بسیاری از کسب و کار ها ممکن است هزینه ی آن در اولین مرحله گزاف به نظر برسد ولی اگر دوره ی طولانی را در نظر بگیرید هزینه ها بسیار ارزان خواهد بود. از دیگر معایب چیلر هوا خنک می‌توان به نویز ایجاد شده اشاره کرد.

معمولا در بیرون ساختمان ها نصب می‌شود و می‌تواند سر و صدای زیادی را ایجاد کند به ویژه زمانی که به طور صحیح از آن استفاده نکنیم. انسداد از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در اثر استفاده یا نصب نامطلوب آن به وجود آید در نظر داشته باشید در صورت بروز هرگونه مشکل سعی کنید تعمیر آن را به افراد مجرب در این زمینه بسپارید وگرنه ممکن است مشکل به وجود آمده تشدید یابد.

از آن جا که چیلر هوا خنک در معرض آفتاب و بارش باران قرار می‌گیرد بسیار آسیب پذیر است و همین عامل ممکن است طول عمر مفید آن را کاهش دهد، برای اینکه بتوانید مانع این مشکل باشید ایجاد کردن فضای مطلوب برای قرار دادن آن می‌تواند گزینه ی بهتری باشد. در صورتی که در انتخاب این محصول و سایر چیلر ها تصمیم نگرفته اید برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

اگر چه هزینه ی اولیه چیلر هوا خنک در مقایسه با چیلر آب خنک بیشتر است ولی اگر هزینه ی نهایی را در نظر بگیریم چیلر آب خنک هزینه ی بیشتر را در پی خواهد داشت.

چیلر هواخنک

مشاهده ی لیست کامل انواع چیلر هوا خنک

برای مشاهده ی لیست کامل انواع چیلر هوا خنک و البته مشخصات آن ها به همراه قیمت پیشنهادی برای هر کدام می‌توانید به صفحه ی اصلی وب سایتمان مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. فرصت سفارش آنلاین نیز برای شما فراهم است در صورت داشتن هرگونه سوال نیز می‌توانید با مسئولان ما در بخش فروش در ارتباط باشید بعد از نهایی شدن ثبت سفارش در کوتاه ترین مدت زمان می‌توانید آن را تحویل بگیرید.

ما افتخار آن را داریم که در همه ی این سال ها با ارائه ی محصولات با کیفیت و البته اصل همواره رضایت شما را کسب کنیم. لطفا با نظرات و انتقادات خود ما را در رسیدن به ایده آل ترین حالت یاری کنید. لیست کاملی از انواع چیلر هوا خنک به صورت جداگانه در منوی ویژه موجود است، تنها با یک کلیک می‌توانید اطلاعات کامل را کسب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *