چیلر, مقالات

با برندهای تولیدکننده چیلر هوا خنک ایتالیایی آشنا شوید

با برندهای چیلر هوا خنک ایتالیایی بیشتر آشنا شوید

آیا در مورد برندهای تولیدکننده چیلر هوا خنک ایتالیایی اطلاعاتی دارید؟ ابتدا به طور خلاصه‌ به زمینه‌ های کاربرد چیلر های هوا خنک اشاره شده و مزایای چیلر هوا خنک ایتالیایی به عنوان انتخاب با کیفیت و مقرون به صرفه در مقایسه با برند های دیگر کشور های صنعتی ذکر شد. در ادامه به معرفی برندهای ایتالیایی راس ، فراست و امیکون پرداخته شد و در پایان مشاوره جهت انتخاب نهایی و خرید توصیه شد.

در خصوص تقسیم بندی چیلر ها در مطالب گذاشته صحبت کرده ایم. هم اکنون در کشور ما چیلر های هوا خنک ایتالیایی با برند های معتبری مانند راس (RHOSS) ، فراست (FROST) ، و امیکون (EMICON) حضور پر رنگی دارند و از این سیستم ها در بسیاری از پروژه ها و ساختمان ها استفاده می شود.

به دلیل محبوبیت اغلب کمپانی‌ های تولید کننده تجهیزات سرمایشی این کشور ، اصطلاح چیلر هوا خنک ایتالیایی به عنوان مجموعه‌ ای از چیلر های با کیفیت و اقتصادی میان فعالان صنعت ساختمان بسیار رایج است. در این مطلب ابتدا دلایل عمده محبوبیت چیلر های ایتالیایی مرور شده و در ادامه به معرفی برند های معتبر و محبوب چیلر هوا خنک ایتالیایی می‌ پردازیم. با سرما مارکت همراه باشید!

 

چیلر هواخنک ایتالیایی

چیلر هواخنک ایتالیایی

۱- چرا چیلر هوا خنک ؟ چرا چیلر هوا خنک ایتالیایی ؟

چیلر های هوا خنک با بهره‌ مندی از کندانسورهای هوایی در ظرفیت‌ های بالاتر از اسپلیت‌ ها و کولر های گازی پنجره‌ ای و پایین‌ تر از چیلر های آبی ، مناسب ساختمان‌ های متوسط و میان‌ مرتبه هستند. همچنین به دلیل عدم نیاز به برج خنک کننده می‌ توانند در تمامی شرایط آب‌ و هوایی از جمله آب‌ و هوای گرم و مرطوب به کار گرفته شوند.

این که چیلر هو ا خنک ایتالیایی چه مزیت‌ هایی دارد به عوامل متعددی مربوط می‌ شود از جمله :

  • یکی از موارد شرایط آب‌ و هوای این کشور می‌ باشد ؛ ایتالیا از جمله کشور هایی است که در در اغلب مناطق تابستان‌ های بسیار گرمی دارد و تولید کنند‌ه‌ های این کشور سابقه طولانی در تولید تجهیزات سرمایشی دارند.
  • موضوع دیگر پیشرو بودن ایتالیا در حوزه ساختمان و معماری پایدار می‌ باشد. اغلب محصولات تولید شده در این کشور ، علاوه بر استاندارد های صنعتی ضروری ، استاندارد های اختیاری مربوط به ساختمان‌ های پایدار هم چون LEED ، را نیز کسب می‌ کنند. کسب این گونه استاندارد ها نشان از محصولی دوست دار سلامت انسان و محیط زیست دارد.
  • از سویی دیگر محصولات ایتالیایی از نظر اقتصادی در مقایسه با سایر کشور های صنعتی فعال در حوزه سیستم‌ های سرمایشی هم چون آلمان ، آمریکا یا استرالیا مقرون به صرفه‌ تر هستند. اغلب اجزای اصلی در چیلر هوا خنک ایتالیایی از میان تولیدات بهترین برند های آلمانی و آمریکایی انتخاب شده و سایر اجزا نیز تولید کشور ایتالیا هستند. نتیجه محصولی با کیفیت و در عین حال اقتصادی خواهد بود.

 

sarmamarket

دستگاه تصفیه آب برای چه مکان هایی پیشنهاد می شود؟

معرفی برندهای چیلر هواخنک ایتالیایی

نحوه هواگیری فن کویل

۲- معرفی برندهای تولیدکننده چیلر هوا خنک ایتالیایی امیکون (EMICON)

رایج‌ ترین مدل‌ های چیلر هواخنک ایتالیایی امیکون ، در سه سری RAC , RAH , RAE عرضه می‌ شوند. شاخص اصلی شناسایی و انتخاب مدل مناسب از میان این سه سری ، نوع کمپرسور مورد استفاده می‌ باشد. مدل‌ های هر سه سری پایه و شاسی از جنس فولاد گالوانیزه ضخیم با مقاومت بالا در برابر خوردگی داشته و تمامی مراحل نصب و مونتاژ آن‌ ها در کارخانه صورت می‌ گیرد ؛ بنابراین در مکان نصب ، تنها اجرای فونداسیون و برقراری اتصالات الکتریکی و هیدرولیکی مورد نیاز است. در ادامه اطلاعات اختصاصی مربوط به هر یک از این سه سری ، شامل نوع کمپرسور ، ویژگی‌ های اصلی و مدل‌ ها معرفی می‌ شوند.

چیلر هوا خنک ایتالیایی امیکون سری RAC:

چیلر های سری RAC با کمپرسور های گریز از مرکز یعنی انواع توربوکور و سانتریفیوژ شناسایی می‌ شوند. بهره‌ گیری از کمپرسور توربوکور ، به معنای مناسب بودن چیلر های RAC برای به‌ کار گیری در ظرفیت‌ های بالا هم چون ساختمان‌ های صنعتی یا ساختمان‌ های مسکونی ، اداری و تجاری بزرگ و بلند مرتبه می‌ باشد. سه مدل اصلی چیلر های این سری شامل مدل استاندارد (RACKa) ، مدل راندمان بالا (RACHEKa) و مدل بسیار کم صدا (RAC U) می‌ باشد. در طراحی مدل‌ های مختلف این سری تلاش شایانی صورت گرفته است که نسبت به دستگاه‌ های مشابه ابعاد کوچک‌ تر و وزن پایین‌ تری داشته باشند.

چیلر هوا خنک ایتالیایی امیکون سری RAH:

چیلر هواخنک ایتالیایی سریRAH  با بهره‌ گیری از کمپرسور اسکرو از نوع نیمه‌ بسته ، مناسب نصب در فضای بیرون بوده و به دلیل تنوع قابلیت‌ ها در کاربری‌ ها و شرایط متعددی می‌ توانند به کار گرفته شوند. چیلر های این سری در سه مدل استاندارد (ST/ka)، کم‌ صدا (S/ka) ، و بسیار کم‌ صدا (U/ka) عرضه می‌ شوند.

چیلر هوا خنک ایتالیایی امیکون سری RAE:

چیلر های سری RAE با بهره‌ گیری از کمپرسور اسکرال ، در ظرفیت‌ های نسبتا پایین‌ تر در مقایسه با دو سری قبلی تولید شده و مناسب کاربری‌ های مسکونی و تجاری و یا فضا های صنعتی کوچک‌ تر می‌ باشد. هم چون سری پیشین ، محصولات این سری در سه مدل استاندارد (RAE Kc) ، کم صدا (RAE S Kc) ، و بسیار کم‌ صدا (RAE U kc) ارائه می‌ شود.

چیلر هواخنک ایتالیایی

چیلر هوا خنک ایتالیایی

۳- معرفی برندهای تولیدکننده چیلر هوا خنک ایتالیایی راس (RHOSS)

چیلر هواخنک ایتالیایی راس ، در ایران در طیف گسترده‌ تری ارائه می‌ شوند و تنوع سری‌ ها و مدل‌ های رایج ، نسبت به برند امیکون که پیش از این ذکر شد بالاتر است. کمپرسور های مورد استفاده در چیلر های راس ساخت کمپانی آلمانی bitzer می‌ باشند. مصرف انرژی اغلب چیلر ها در رده A قرار داشته و برخی مدل‌ ها با قابلیت‌ های جدید هم چون اتصال به سیستم‌ های مدیریت هوشمند (BMS) ارائه می‌ شوند. دسته‌ بندی سری‌ های مختلف چیلر های راس از نظر ظرفیت به شکل زیر می‌ باشد:

سری Easy Pack: دستگاه‌ های این سری از کمپرسور اسکرال بهره گرفته و در ظرفیت‌های حدود ۱۸ تا ۳۰ تن تبرید ارائه می‌ شوند.

سری WinPack-SE: این سری نیز با کمپرسور اسکرال ارائه می‌ شود. ظرفیت‌ها مدل‌ های این سری در بازه ۳۰ تا ۹۰ تن تبرید قرار می‌ گیرد.

سری WinPack-HE: دستگاه‌ های این سری مشابه سریWinPack-SE  اما با راندمان بالاتر و در ظرفیت‌ های ۳۰ تا ۹۹ تن تبرید تولید می‌ شوند.

سری WinPower-SE: در ظرفیت متوسط ۱۰۰ تا ۲۵۰ تن تبرید و با کمپرسور اسکرال ارائه می‌ شوند.

سری WinPower-HE: با راندمان بالاتر از سری قبلی و با ظرفیت و کمپرسور مشابه تولید می‌ شوند.

سری FULL POWER-SE: از قدرتمندترین سری‌های تولیدی راس محسوب شده و با کمپرسور اسکرو و در ظرفیت‌های گسترده از ۹۰ تا ۳۵۰ تن تبرید ارائه می‌ شوند.

سری FULL POWER-HE: با کمپرسور اسکرو در ظرفیت‌های ۱۰۰ تا ۴۰۰ تن تبرید و با راندمان بالا تولید می‌ شوند.

چیلرهوا خنک ایتالیایی

چیلر هوا خنک ایتالیایی

۴- معرفی مدل‌ های مختلف چیلر هوا خنک ایتالیایی فراست (FROST)

‌ چیلر های تولیدی فراست نیز از جمله چیلر هواخنک ایتالیایی محسوب شده و در سری‌ های متنوع بر اساس قابلیت‌ ها و تیپ‌ بندی ظرفیت و اجزای اصلی از جمله کمپرسور تولید می‌ شوند. چیلر های SIAL در ظرفیت‌ های بسیار پایین ۵ تا ۱۵ کیلو وات عرضه می‌ شوند. در ظرفیت‌ های پایین ۲۰ الی ۳۰ کیلو وات ، مدل‌ های سری ATMOS انتخاب مناسبی بوده و در صورت نیاز به اندکی ظرفیت بیشتر می‌ توانید سری DRACO با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ کیلو وات را به عنوان یک گزینه مناسب برای بررسی در نظر بگیرید.

در ظرفیت‌ های متوسط تا ۱۰۰ کیو وات انتخاب یک مدل از سری TAURUS می‌ تواند مورد توجه قرار گیرد. در ظرفیت‌ های بالاتر انتخاب از میان سری‌ های VEGA ، ORION و THOR متناسب با سایر مشخصات پروژه صورت می‌ گیرد.

چیلرهواخنک ایتالیایی

چیلر هوا خنک ایتالیایی

انتخاب چیلر هواخنک ایتالیایی

در انتخاب چیلر مناسب ، نکات متعددی باید در نظر گرفته شوند. اقلیم ، کاربری و ظرفیت مورد انتظار از فاکتور های اصلی محسوب می‌شوند. اما در یک انتخاب دقیق عوامل دیگری هم چون میزان مصرف انرژی ، کارایی و راندمان دستگاه ، و نیز صدای تولید شده توسط کمپرسور ها و سایر اجزا به طور تخصصی تحلیل می‌ شوند تا بهترین گزینه با در نظر گرفتن شرایط پروژه انتخاب شود.

تنوع گسترده مدل‌ های مختلف ارائه شده توسط برند های تولید کننده چیلر هوا خنک ایتالیایی ، موجب می‌ شود شما همواره بتوانید مدلی متناسب با کاربری خود بیابید. کارشناسان متخصص ما در حوزه انواع چیلر با احاطه کامل بر برند های موجود در بازار (به ویژه برندهای ایتالیایی) ، آماده ارائه مشاوره جهت انتخاب مدل‌ های مناسب برای پروژه شما می‌ باشند.

مطالب مرتبط