تصفیه هوا, مقالات

انواع دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا

شناخت انواع دستگاه تصفیه هوا می تواند کمک زیادی به شما برای انتخاب بهترین دستگاه داشته باشد. اگر اقدام به مطالعه این مقاله کرده اید، احتمالا به دنبال انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت و مناسب بوده اید. مردم کشور از مشکلات بهداشتی ناشی از آلودگی محیط خارجی و داخلی خانه مطلع شده اند و به محصولات تهویه روی آورده اند اما انتخاب با وجود این حجم از تنوع و مدل های مختلف کمی دشوار می‌شود.

اگر قصد داشته باشید یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید باید به موضوعات زیادی دقت داشته باشید که  مجمومه سرما مارکت قصد دارد با در اختیار قرار دادن شناخت درست آلاینده ها و کارکرد یک دستگاه مناسب، کاربر را از فریب تبلیغاتی گمراه کننده در این زمینه دور می‌کند.

سوال این است که آیا دستگاه تصفیه هوا واقعا مفید است؟

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف و حفظ سلامتی لازم است که کار های زیادی را در این رابطه انجام دهیم. به طور مثال ورزش می‌کنیم تا بتوانیم بدن قدرتمندی داشته باشیم، مسواک می‌زنیم تا دندان های سالم تری داشته باشیم. از سیستم های تصفیه آببه منظور تصفیه آب شهری استفاده می‌کنیم و بنا به همین روند یکی از مهم ترین عوامل تهدید کننده سلامت را نباید فراموش کنیم: آلودگی هوا

نقش دستگاه تصفیه هوا

نقش دستگاه تصفیه هوا:

  1. تصفیه هوا جهت کنترل آسم و آلرژی
  2. تصفیه هوا جهت کاهش اثرات آلودگی شهر های پر آلاینده و شلوغ
  3. تصفیه آلودگی های شیمیایی و افزایش کیفیت هوا
  4. تصفیه بو توس تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا از نظر کاربردی

از آنجایی که این محصول دارای فواید زیادی است، در محیط های مختلف استقبال زیادی شده است. در ادامه به کاربرد دستگاه تصفیه هوا می‌پردازیم:

تصفیه هوا جهت استفاده در منازل

تصفیه هوای خانگی جهت استفاده در منازل:

  • با نظر به اینکه علاوه بر آلاینده هایی که از پنجره و در ها وارد محیط های بسته می‌شود، منشا گروه زیادی از آلودگی ها درون محیط داخلی ساختمان قرار دارد و آلودگی در فضای بسته می‌تواند پنج برابر بیشتر از محیط بیرونی باشد. اضافه بر آن شرایط برای افراد حساس مانند سالمندان، کودکان یا زنان باردار بسیار حساس تر است و عوارض ناشی از این آلودگی می‌تواند مشکل جدی برای این افراد به ارمغان بیاورد.

تصفیه هوا جهت استفاده در اتاق نوزاد و مادران باردار

تصفیه هوا جهت استفاده در اتاق نوزاد و مادران باردار:

  • احتمال تماس ذرات آلاینده با نوزاد توسط اندام های تنفسی مادر وجود دارد. تنفس هوای آلوده در دوران بارداری نیز می‌تواند منشا بسیاری از بیماری ها از جمله آسم، تولد نوزاد کم وزن و اوتیسم باشد. در دوران بارداری ضروری است مادر با بهره مندی از تغذیه مناسب، استفاده از گیاهان آپارتمانی مواردی مشابه از سلامتی خود و نوزاد محافظت نماید.

تصفیه هوا جهت استفاده در صنایع شیمیایی

تصفیه هوا جهت استفاده در صنایع شیمیایی:

  • از آن جایی که شرایط بسیار سختی برای کارکنان صنایع شیمیایی وجود دارد و افراد این مجموعه ها درباره هوایی که تنفس می‌کنند شکایت های زیادی دارند بهره مندی از تصفیه هوا می‌تواند کمکی بزرگی به آن ها باشد. بسیاری از بیماری های قلبی عروقی و تنفسی به صورت تدریجی شکل گرفته و این موضوع تهدید بسیار جدی جهت افراد در معرض آلودگی های صنعتی است.

سایر کاربرد های این محصول:

  • علاوه بر موارد بررسی شده دستگاه های تصفیه هوا کاربرد های دیگری از جمله در محیط های ورزشی، آموزشی و … نیز دارند.

انواع سیستم تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا

محصولات کاربردی در تصفیه هوا در شکل ها و ابعاد مختلف جهت کاربری های متفاوت ساخته شده اند.

دستگاه تصفیه هوا قابل حمل:

  • بدیهی است هر چه اندازه یک دستگاه کوچک تر باشد، حمل آن نیز آسان تر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید با کاهش ابعاد و اندازه دستگاه، فن آن نیز کوچک شده و قدرت محصول کمتر خواهد شد.
  • با کوچک کردن تصفیه هوا اندازه فیلتر ها و ظرفیت آن نیز کمتر خواهد شد.
  • با کاهش حجم فیلتر ها، نیاز سیستم به تعویض آن ها در بازه های زمانی کمتر، افزایش خواهد یافت.

دستگاه تصفیه هوای مرکزی در سیستم تهویه ساختمان

  • دستگاه های هوایی که از سیستم فیلتراسیون استفاده می‌شود، در سیستم های تهویه ساختمان ها به کار رفته است.
  • این دستگاه از سیستم های متفاوتی از جمله فیلتر هپا استفاده می‌کند
  • این محصول قادر است هم سرمایشی و هم گرمایشی باشد.

تصفیه هوا خودرو

دستگاه تصفیه هوای خودرو

  • هوای داخلی خودرو به علت های مختلف بسیار آلوده است و ماندن افرادی که به بیماری های خاص از جمله بیماری های تنفسی و قلبی مبتلا هستند به صورت طولانی در خودرو بماند بسیار خطرناک است.
  • به علاوه امکان دارد افراد در خودرو سیگار بکشند یا از انواع خوشبو کننده ها استفاده کنند که به آلودگی داخلی محیط خودرو اضافه می‌کند.

دستگاه تصفیه هوای دیواری:

  • برخی از سیستم های تصفیه هوا به علت های متفاوتی روی دیوار نصب می‌شوند. یکی از مهم ترین علت ها این است که قصد داریم در محیط های آموزشی کودکان، دستگاه از دسترس آن ها دور باشد.
  • یا امکان دارد به علت جذب آلاینده های ۲.۵ میکرون لازم باشد دستگاه در یک ارتفاع مناسب نصب گردد.

انواع دیگر سیستم های تصفیه هوا:

  • اکسیژن ساز
  • دستگاه ازن ساز جهت اماکن درمانی
  • دستگاه تصفیه هوا جهت استفاده در گلخانه
  • دستگاه تصفیه هوا جهت استفاده در دامداری ها

نکات کلی قابل توجه:

  1. سیستم تصفیه هوا در صورت باز بودن در و پنجره دیگر چندان تاثیر نخواهند داشت.
  2. به منظور کاهش هزینه های مصرف برق، دنبال دستگاهی با گزینه های ذخیره ی انرژی و رتبه مطلوب در برچسب انرژی باشید.
  3. دستگاه تصفیه هوا لازم است همیشه روشن باشد تا بازدهی مطلوبی داشته باشد.
  4. در مورد گارانتی دستگاه، خدمات پس از فروش و سهولت در تعویض فیلتر ها اطمینان حاصل کنید.
  5. سیاست استفاده از یک دستگاه برای همه موارد جواب نمی‌دهد. به این معنا که یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل تنها از پس یک محیط کوچک برمی‌آید نه کل خانه

راهنمای خرید یک دستگاه تصفیه هوا:

ضروری است قبل از خرید نهایی یک دستگاه تصفیه هوا، درباره چگونگی فرایند تصفیه هوا و حذف انواع آلودگی های موجود در اطرافمان اطلاعات اساسی و بیشتری نیز کسب کنیم. با شناخت و اطلاع دقیق از آلاینده ها و عملکرد یک محصول مناسب، دیگر نگران انتخاب سیستم نامناسب نخواهید بود. چنانچه سوال و ابهامی وجود داشت می‌توانید با شماره های درج شده در صفحه سایت سرما مارکت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مجموعه به صورت تمام وقت حاضر به پاسخگویی می‌باشند.

مطالب مرتبط