تصفیه هوا, مقالات

نقش دستگاه تصفیه هوا در تنفس سالم

نقش دستگاه تصفیه هوا در تنفس سالم

با سرما مارکت همراه باشید تا بتوانید در این مقاله از نقش دستگاه تصفیه هوا در تنفس سالم اطلاعاتی را کسب کنید.

در دنیای امروز میزان و سطح آلودگی هایی که در هوا است مخصوصا در شهرهای بزرگ بسیار زیاد شده است و این آلاینده ها یکی از مهم ترین علت هایی است که سلامتی همگان را به خطر انداخته است و برای از بین بردن آلودگی ها روش های پر سرعتی وجود ندارد. از دستگاه های کوچک تصفیه هوا می توان برای از بین بردن آلودگی ها موجود در هوای اتاق ها و محیط های سر پوشیده استفاده کرد و به میزان چشم گیری از سطح این آلودگی ها کاسته می شود.

این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند  با جذب حجم بسیار زیادی از ذرات معلق و ریز گرد و غبار موجود در هوا سطح این آلودگی ها را پایین بیاورند و هوایی بسیار پاک و مطبوع را در اختیار کاربران قرار دهند. شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که دستگاه تصفیه هوا چیست و به چه صورت عمل می کند. در این مقاله به طور کامل درباره ی این دستگاه ها توضیح می دهیم:

دستگاه تصفیه هوا  چیست؟

مشکلات مربوط به آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان بسیار شایع است و تنفس در این هوا بسیار مشکل می باشد و در حدی این مشکل جدی است که در تنفس هزاران نفر مشکلات بسیار حادی را ایجاد می کند.

آلودگی هوا بیشتر از جمع شدن مدل های مختلف گاز ها، قطرات ریز و ذراتی که باعث می شوند کیفیت هوا کم شود به وجود می آید. در کلان شهر ها  وجود انبوهی از ماشین ها، کامیون ها، اتوبوس ها، هواپیما ها و ساخت و ساز هایی که صورت می گیرد آلودگی هوا را دو چندان می کند. از این رو تصفیه کردن هوا در سطح شهر ها دشوار است. به همین منظور استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در محیط های اداری و خانگی و . . بسیار توصیه می شود.

سیستم های تصفیه هوا با تصفیه هوایی که در محیط جریا دارد  آلودگی ها، ویروس ها، باکتری ها، ذرات ریز گرد و غبار و دود سیگار و همین طور پرز های فرش را جذب و تصفیه می کند و آن ها را از بین می برد و در نهایت هوایی بسیار تمیز و عاری از هر گونه آلودگی را برای کاربران فراهم می کند. محیط هایی هم که بسیار تمیز هستند دارای ذراتی معلق در هوا هستند که با دستگاه های تصفیه هوا می توان میزان این ذرات را به مقدار قابل توجه ای کاهش داد.

دستگاه تصفیه هوا

نقش دستگاه تصفیه هوا در تنفس سالم

قبل از خرید دستگاه تصفیه مناسب حتما به نوع تکنولوژی دستگاه در امر فیلتراسیون توجه شود. این سیستم ها دارای دو نوع فیلتراسیون هستند.

  • فیلتراسیون غیر فعال (Passive)

در این نوع از فرایند فیلتر هوایی که در محیط جریان دارد به وسیله فن های دستگاه به داخل مکش و جذب می شود. هوایی که آلوده هست از روی فیلتر ها عبور می کند و تصفیه می شود و از قسمت دیگر دستگاه خارج می شود. در دستگاه هایی که فیلتراسیون پسیو دارند آلودگی های محیط در دستگاه باقی می ماند. این نکته حائز اهمیت است که این نوع از فیلتراسیون به هیچ عنوان عوارضی را در پی ندارد.

  • فیلتراسیون فعال (Active)

در دستگاه هایی که دارای فیلتراسیون اکتیو هستند آلودگی ها و ذرات موجود در هوا یونیزه می شوند. در جریان یونیزاسیون آلاینده ها تهنشین می شوند و در سطح زمین رسوب می کنند.

این روش از فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا باعث ایجاد گاز ازون می شود و این گاز به شدت برای سلامتی مضر است. گاز ازون به ریه ها و دستگاه تنفسی آسیب های جبران ناپذیری را وارد می کند.

فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه های تصفیه هوا:

دستگاه های تصفیه هوا دارای مدل های مختلفی است که در بخش های مختلفی استفاده می شود.

  • دستگاه تصفیه هوا مدل رومیزی

این دستگاه ها در فضاهایی که بسیار کوچک هستند مورد استفاده قرار می گیرند و تصفیه هوای آن محیط را انجام می دهند.

  • دستگاه تصفیه هوا مدل ایستاده

از این دستگاه ها در اداره جات، منازل استفاده می شود و ظرفیت این دستگاه ها نسبت به مدل رو میزی بیشتر می باشد.

  • دستگاه تصفیه هوا مدل همراه

این دستگاه ها دارای سیستم جذب یونی هستند که می توانند هوای اطراف بینی و دهان را تصفیه کنند و تمامی آلودگی های موجود در محیط را از بین می برد و در نهایت هوایی بسیار تمیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

  • دستگاه تصفیه هوا مدل خودرو

این دستگاه در جلوی خودرو و به دور از اشعه مستقیم خورشید قرار می گیرد و ل=انرژی مورد نیاز خود را از فندک ماشین دریافت می کند. فیلتر های این مدل از دستگاه تصفیه هوا به صورت دائمی است و دارای قابلیت شست و شو هستند.

انواع دستگاه تصفیه هوا

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا – نقش دستگاه تصفیه هوا در تنفس سالم

  • این دستگاه ها قارچ را حذف می کنند و بهترین دستگاه ها، سیستم هایی هستند که دارای فیلتر HEPA هستند.
  • دستگاه های تصفیه هوا می توانند مقدار آلرژی را کم کنند و اثرات مربوط به آلرژی را ریشه کن کنند و  باعث بهبود یافتن تنفس در کودکان و سالمندان می شود.
  • دستگاه های تصفیه هوا می توانند شوره حیوانات خانگی مخصوصا حیوانات خز دار را ازبین ببرد.
  • این سیستم های بهترین گزینه برای از بین ویروس آنفولانزا است و همین طور جاذب بسیار قوی برای دود سیگار، گاز های خطرناک و بوهای بسیار بد و سمی است و همین طور ریزترین گرد و غبار های موجود در محیط را ازبین می برد.
  • با استفاده از این سیستم ها در اتاق خواب می توانید در هنگام خواب هوایی بسیار تمیز را وارد سیستم تنفسی خود کنید و هوای تمیز در محیط خانه اثر مستقیمی بر خلق و خوی دارد و میزان استرس را به صورت چشم گیری کاهش می دهد و باعث می شود که از هر گونه عارضه ای به دور باشید و نیاز به صرف هزینه های گزاف پزشکی نیست.
  • از آن جایی که دستگاه های تصفیه هوا گرد و غبار های موجود در فضای خانه را ازبین می برد باعث صرفه جویی در زمان برای تمیز کردن خانه می شود.
  • با استفاده از این دستگاه ها می توانید همواره ریه و قلبی سالم داشته باشید.

مزایای استفاده از تصفیه هوا

در فروشگاه اینترنتی سرما مارکت مدل های مختلفی از دستگاه های تصفیه هوا برای کاربران گرامی مورد عرضه قرار می گیرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مطالب مرتبط