اسپلیت, مقالات

اسپلیت سامسونگ برای چه فضایی مناسب است؟

اسپلیت سامسونگ برای چه فضایی مناسب است؟

اسپلیت ها از محبوب ترین دستگاه ها برای سرد کردن و گرم کردن محیط های مسکونی و دفاتر اداری هستند. این دستگاه ها هوا را تهویه نمی کنند و صرفا هوای داخل ساختمان را به گردش در آورده و با عبور دادن آن از لا به لای پره های یک کویل تبخیری که در یک سیکل تبرید قرار دارد، هوای داخل ساختمان را سرد می کنند. این دستگاه ها از عکس این فرایند برای گرم کردن داخل ساختمان استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین برندهای اسپلیت در کشور ما، برند سامسونگ است.

اسپلیت های سامسونگ در استاندارندهای جهانی، جزء اسپلیت های متوسط از نظر کیفیت هستند. این اسپلیت ها جزء نازک ترین و زیباترین اسپلیت های موجود در بازارند که مجهز به فناوری های پیشرفته و جذابی مثل قابلیت کنترل با اپلیکیشن موبایل می باشند.

در این مقاله از مجموعه مقالات سرمامارکت می خواهم بهترین کاربردهای اسپلیت های سامسونگ را به شما معرفی کنیم ولی قبل از آن بهتر است که مروری داشته باشیم بر سازوکار عملکرد اسپلیت سامسونگ و انواع آن.

اسپلیت سامسونگ چگونه کار می کند؟

اسپلیت سامسونگ

هر یونیت اسپلیت سامسونگ دارای یک یونیت خارجی و یک یا چند یونیت داخلی (مولتی اسپلیت) است. مبدل حرارتی یا کویل تبخیری نوع پره-لوله در یونیت داخلی قرار دارد. این قطعه از طریق لوله هایی به کمپرسور و کندانسر در یونیت خارجی متصل است. یک ماده مبرد نیز بین این سه قطعه در جریان است و با تغییر فاز از مایع به گاز در کویل تبخیر حرارت را جذب می کند و با تغییر فاز از گاز به مایع در کویل کندانسر، حرارت را به خارج از ساختمان دفع می نماید.

قطعه مهم دیگر در این چرخه که چرخه تبرید نام دارد، کمپرسور است. کار کمپرسور این است که گاز مبردی که از کویل تبخیری به یونیت خارجی می آید را فشرده کرده و آن را به سمت کویل کندانسر هدایت می کند تا تحت فشار و با کمک فن کندانسر که کویل کندانسر را خنک می کند، این گاز به مایع مبرد سرد تبدیل شود و به کویل تبخیری بازگردد تا با کمک فن یونیت داخلی، حرارت را از هوای داخل ساختمان جذب کند و مجددا به گاز تبدیل شود و این چرخه به همین ترتیب ادامه یابد.

هر اسپلیت سامسونگ دارای یک رابط کاربری جذاب است که تجربه کاربری آن از خیلی از اسپلیت های دیگر موجود در بازار بهتر است. این رابط کاربری به شما کمک می کند تا دمای مطلوب خود را به ترموستات اعلام کنید. ترموستات نیز با خاموش یا روشن کردن کمپرسور معمولی یا تنظیم دور کمپرسور دورمتغیر یا اینورتر، کم و زیاد کردن سرعت فن های داخلی و خارجی و تنظیم میزان ورود مبرد به کویل تبخیری در اسپلیت های نوع VRF، دمای داخل ساختمان را روی میزان مطلوب کاربر نگه می دارد.

 انواع دیگر اسپلیت های سامسونگ و موارد کاربرد آن ها

مولتی اسپلیت سامسونگ

اسپلیت ها می توانند دارای یک یونیت خارجی و چندین یونیت داخلی باشند. به این نوع اسپلیت سامسونگ، مولیتی اسپلیت گفته می شود. از مولتی اسپلیت های سامسونگ برای ساختمان هایی استفاده می شود که دارای چندین فضای مجزا هستند و دمای هر فضا باید به طور مستقل از دیگر فضاها، تنظیم شود. این کار در مولتی اسپلیت های VRF به بهینه ترین شکل ممکن انجام می شود.

اسپلیت های سامسونگ می توانند داکتی هم باشند. داکت اسپلیت سامسونگ نیز برای فضاهایی مناسب از است که دارای اتاق های مجزا هستند و با داشتن سقف کاذب، فضای کافی برای نصب شبکه کانال ها در سقف را دارا می باشند.

اسپلیت های ایستاده نوع خاصی از اسپلیت های سامسونگ هستند که برای سالن های بسیار بزرگ یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرند. این اسپلیت ها ظرفیت هوادهی بالایی هستند و هوا را به فواصل بسیار دوری مثل ۲۰ متر تا ۳۰ متر پرتاب می کنند. از این اسپلیت ها در سالن هایی مثل فروشگاه ها، سالن های انتظار ترمینال ها، فرودگاه ها و ایستگاها های راه آهن، بانک ها و هر جایی که یک سالن بزرگ و دراز و جمعیت نسبتا زیادی وجود داشته باشد، استفاده می شود. هرچند که توصیه می شود به دلیل مسائل بهداشتی در این محیط ها از هواسازها استفاده شود.

هر کدام از این انواع اسپلیت ها می توانند دارای کمپرسور معمولی یا اینورتر باشد. اسپلیت سامسونگ اینورتر مصرف برق و سر و صدای بسیار کمتری در مقایسه با اسپلیت سامسونگ معمولی دارد. این اسپلیت ها برای مناطقی که برق گران قیمیتی دارند، خیلی مناسب هستند. به علاوه، اسپلیت سامسونگ نوع اینورتر، نوسانات دمایی و الکتریکی کمتری ایجاد می کند و طول عمر آن بیشتر است. البته این اسپلیت ها قیمت بالاتری دارند.

شرکت سامسونگ مشتریان زیادی در سرتاسر دنیا دارد. بنابراین، مدل های تروپیکال متعددی می سازد. مدل های تروپیکال سامسونگ برای مناطق گرمسیری مثل منطقه خاورمیانه طراحی شده اند و می توانند در دماهای محیطی تا مثبت ۵۵ درجه سانتی گراد نیز به راحتی عمل کنند.

اسپلیت سامسونگ را شاید بتوان بهترین اسپلیت خارجی برای نصب در مکان هایی دانست که دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. به علاوه، اگر فضای کمی روی دیوار موجود باشد، این اسپلیت های نازک و جمع و جور سامسونگ هستند که انتخاب بسیار مناسبی می باشند.

نوع خاصی از اسپلیت های سامسونگ هستند که به دلیل طراحی خاص دیفیوزر خود، هوا را به نرم ترین و یکنواخت ترین شکل ممکن پرتاب می کنند. این موضوع سبب می شود که شما در هر جایی از اتاق که باشید، دچار سرما یا گرمای بیش از حد به دلیل قرار گرفتن در مسیر جریان باد نشوید. بهترین کاربرد این اسپلیت ها در منازل مسکونی است.

کاربرد اسپلیت سامسونگ ایستاده

جمع بندی

اسپلیت سامسونگ از محبوب ترین انواع اسپلیت در کشور ما است. این برند، انواع بسیار متنوعی از اسپلیت را تولید می کند که هر کدام از این اسپلیت ها کاربردهای خاص خودشان را دارند. به طور کلی می توان اسپلیت های سامسونگ را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • اسپلیت های معمولی دیواری: برای نصب در فضاهای یکپارچه کوچک
  • مولتی اسپلیت ها: برای نصب در فضاهای مجزای نیازمند تنظیم مستقل دما
  • داکت اسپلیت ها: برای نصب در ساختمان های دارای اتاق های متعدد و سقف کاذب برای نصب کانال
  • اسپلیت های ایستاده: برای نصب در سالن های دراز و بزرگ یکپارچه

هر کدام از انواع اسپلیت سامسونگ می توانند دارای کمپرسور معمولی یا اینورتر، دارا یا فاقد فناروی VRF و تروپیکال یا غیر تروپیکال باشند.