اسپلیت, مقالات

معرفی جامع اسپلیت تراست

معرفی جامع اسپلیت تراست

در معرفی جامع اسپلیت تراست باید گفت: فت ابتدا به دلایل محبوبیت اسپلیت تراست پرداخته شد. سپس سه سری متداول از اسپلیت‌ های تراست ( TMINVTC ، TMINVP ، TMSAB ) با ذکر ویژگی‌ های اصلی و وجوه تمایز از یکدیگر معرفی شدند. در بخش آخر، به نکات مورد توجه در تعیین ظرفیت و انتخاب مدل مناسب دستگاه اسپلیت پرداخته شده و تماس جهت دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب و خرید توصیه شد.

اگر قصد خرید اسپلیت دارید بخوانید: معرفی جامع اسپلیت تراست !

تجهیزات تهویه مطبوع تراست از جمله اسپلیت تراست ، انتخاب بسیاری از ایرانی‌ ها برای مدیریت شرایط آب‌ و هوایی محیط خانه و محل کارشان می‌ باشد. برخورداری از کیفیت مناسب ، مدل‌ های متنوع و وضعیت مناسب گارانتی و خدمات پس از فروش در کشورمان از جمله عواملی هستند که مصرف‌ کنندگان ایرانی را به انتخاب اسپلیت مد نظرشان از میان تولیدات این شرکت نام‌ آشنا سوق می‌دهند.

تنوع تجهیزات اسپلیت تراست به این معنی است که شما برای انتخاب محصول مطابق با خواسته‌ هایتان نا امید نخواهید شد. با این وجود ممکن است در ابتدا و با مواجه شدن با تعداد زیادی از مدل‌ ها و اسامی مختلف دچار سردرگمی شوید.

در این نوشتار ، ما به منظور ایجاد یک تصویر کلی ، سه سری محبوب و رایج از اسپلیت تراست را معرفی می‌نماییم. از آنجایی که مدل‌ های هر سه سری از اسپلیت‌ ها مجهز به جدید‌ترین تکنولوژی‌ ها از جمله تکنولوژی پرطرفدار اینورتر بوده و کارایی انرژی بالا در رده A دارند انتخاب ایده‌آلی برای خرید خواهند بود. با سرما مارکت همراه باشید!

اسپلیت تراست

اسپلیت تراست

۱- اسپلیت تراست

عده بسیاری از افراد با در نظر گرفتن مسائلی هم چون کیفیت قابل قبول در برابر هزینه ، نسبت به تهیه تجهیزات تولیدی کمپانی‌ های اقتصادی هم چون تراست و مدیا  علاقه نشان می‌ دهند. با این وجود برخی از کاربران نیز همچنان با دیده تردید به برند های مقرون‌ به‌ صرفه نگاه کرده و به دنبال تهیه تجهیزات تولیدی شرکت‌ های مشهورتر و گران‌ تر هستند. چنین نگاهی گاه مشکلاتی برای کاربران ایجاد می‌ کند.

به عنوان مثال ، در مراجعه به کاتالوگ محصولات بین‌ المللی یک برند مشهور به سادگی متوجه می‌ شوید کمپانی مذکور در حال حاضر هیچ مدل اینورتری ارائه نمی‌ نماید در حالی که برخی فروشندگان با بهره‌ گیری از محبوبیت نام برند و تکنولوژی اینورتر محصولات تقلبی ، یا محصولاتی از برندهای دیگر را با قیمت بسیار بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌ رسانند. با اعتماد به برند های رایج‌تر که عرضه گسترده در بازار ایران دارند و در عین حال انتخاب فروشنده معتبر ، احتمال بروز مشکلاتی از این دست کاهش خواهد یافت.

اسپلیت تراست

اسپلیت تراست

۲- معرفی جامع اسپلیت تراست سری TMINVTC – قدرتمند و مناسب گرم‌ترین شرایط آب‌ و هوایی

سری TMINVTC از سری‌ محصولات قدرتمند اسپلیت تراست محسوب می‌ شود. محصولات این سری از اسپلیت‌ های دیواری در ظرفیت‌های ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ بی‌ تی‌ یو بر ساعت ، ۱۸۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ بی‌ تی‌ یو بر ساعت، و ۳۰۰۰۰ بی‌ تی‌ یو بر ساعت عرضه می‌ شوند و قابلیت کار در مناطقی با دمای ۵۰ درجه سانتی‌ گراد را نیز دارند. کارایی انرژی اغلب مدل‌ ها در رده +A قرار دارد و تمامی مدل‌ ها به کمپرسور روتاری با تکنولوژی اینورتر مجهز می‌باشند.

مطابق بر استانداردهای روز ، گاز مبرد دوستدار محیط زیست R410 در سیکل تبرید به کار گرفته شده است. بهره‌ گیری از تکنولوژی اینورتر ، ویژگی‌ هایی همچون عدم نوسان دما ، مصرف انرژی بسیار پایین در مقایسه با مدل‌ های متداول دیگر ، و برقراری شرایط آسایش دمایی پایدار در محیط را به ارمغان آورده است.

دستگاه‌ های این سری به سیستم‌ هایی هم چون حالت خواب (Sleep mode) ، و توربور مجهز بوده و قابلیت کنترل از طریق اتصال و ایفای توسط گوشی‌ های تلفن‌ های همراه را دارند. از دیگر ویژگی‌ های سری TMINVTC اسپلیت‌ تراست در نظر گرفتن فیلتر یون پلاسما جهت تصفیه هوای محیط می‌ باشد.

اسپلیت تراست

اسپلیت تراست

۳-  اسپلیت تراست سری TMINVP – مناسب دوستداران تکنولوژی‌ های روز!

اسپلیت‌ های سری TMINVP در ظرفیت‌ های ۹۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ بی‌ تی‌ یو بر ساعت ، از نظر قدرت و مشخصات فنی تقریبا مشابه سری TMINVTC هستند. با این تفاوت که اندکی باهوش‌ ترند! از ویژگی‌ های برجسته در دستگاه‌ های این سری از اسپلیت تراست ، تکنولوژی Follow me می‌ باشد که امروزه در اغلب تجهیزات الکترونیکی کاربرد فراوانی دارد. در این تکنولوژی ، دستگاه کنترل از راه دور ، در نقش ترموستات عمل می‌ کند.

با فعال شدن این گزینه ، دستگاه کنترل دمای حقیقی محلی را که شما قرار گرفته‌ اید مشخص کرده و هر چند دقیقه یک بار (معمولا ۳ دقیقه) سیگنالی به سمت دستگاه می‌ فرستد که وضعیت شما را مشخص می‌ نماید. در صورتی که دستگاه وضعیت شما را برای ۷ دقیقه دریافت نکند با آلارمی متوجه این موضوع خواهید شد. از دیگر ویژگی‌ های خاص این سری ، وجود سنسور هایی جهت تشخیص تعداد افراد در محیط می‌ باشد.

این تکنولوژی در مکان‌ هایی که تعداد افراد حاضر در فضا نوسان زیادی دارد ( سالن پذیرایی منازل مسکونی ، واحد‌های تجاری و اداری و …) نقش مهمی در عمکرد بهینه دستگاه اسپلیت خواهد داشت. از دیگر تکنولوژی‌ های در نظر گرفته شده برای مدل‌ های این سری ، قابلیت تشخیص و عمل کرد هوشمند در برابر تاریک شدن هواست.

اسپلیت تراست

اسپلیت تراست

۴- اسپلیت تراست : سری TMSAB– انتخابی متعادل برای مناطق معتدل!

مدل‌ های کلاس A از سری TMSAB ، با برچسب انرژی گرید A ، تمامی ویژگی‌ های اساسی اسپلیت‌ های جدید تراست را دارند. از جمله این ویژگی‌ ها می‌ توان به بهره‌ گیری از کمپرسور روتاری با تکنولوژی اینورتر ، حالت خواب و توربو ، سرمایش و گرمایش با پایین‌ ترین میزان نوسان و در نهایت برآورده کردن بالا ترین سطح آسایش حرارتی برای کاربران اشاره کرد. فیلتر یون پلاسما جهت تصفیه هوای محیط نیز در نظر گرفته شده است.

این اسپلیت‌ ها در مناطق معتدل کارایی بهتری داشته و برای مناطق بسیار گرم (هم چون مناطق جنوبی کشور) بهتر است انتخاب مدل مناسب از میان سایر سری‌ های اسپلیت تراست مورد توجه قرار گیرد (مگر در شرایط خاص و با کاربری‌ های ویژه). اسپلیت‌ های این سری از نظر وزن و ابعاد نیز در مقایسه با مدل‌ های هم‌ ظرفیت سری TMINVTC  سبک‌ تر و ظریف‌ تر هستند.

اسپلیت تراست

اسپلیت تراست

سخن پایانی: انتخاب مدل مناسب از میان دستگاه‌ های اسپلیت تراست

فارغ از نوع دستگاه ، مهم‌ ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه سرمایشی/ گرمایشی مطلوب ، تناسب ظرفیت دستگاه با نیاز های سرمایشی و گرمایشی فضای مد نظر می‌ باشد. معمولا جداولی برای تعیین ظرفیت مناسب دستگاه اسپلیت تراست بر اساس مساحت فضا ارائه می‌ شوند که می‌ تواند برای کاربران بسیار گمراه کننده باشد.

به خصوص که تجهیزات اسپلیت از نظر اغلب افراد جزء لوازم خانگی محسوب شده و شخصا مدل مد نظر را انتخاب و خریداری می‌ نمایند. اما باید دانست که فرآیند تعیین ظرفیت دستگاه مناسب فرآیند کاملا دینامیک بوده و انتخاب ظرفیت مناسب نیاز به تجربه و اطلاعات کافی دارد.

مهم‌ترین عوامل در تعیین ظرفیت اسپلیت عبارتند از:

  • میزان رفت و آمد
  • شرایط آب‌ و هوایی اقلیمی و خرد اقلیمی منطقه
  • تعداد ساکنین فضا
  • جهت قرار گیری و شرایط آفتاب گیری فضا
  • ارتفاع سقف فضا
  • وجود دستگاه‌ های الکتریکی گرمازا در فضا
  • شرایط قرار گیری بازشو ها و وضعیت گردش هوا

موضوع مهم دیگر تعیین تعداد اسپلیت‌ ها با توجه به شرایط پروژه است و در برخی موارد با در نظر گرفتن مصرف انرژی در طول دوران استفاده ، انتخاب دو اسپلیت با ظرفیت پایین‌ تر نسبت به تهیه یک اسپلیت با ظرفیت بالا منطق‌تر خواهد بود.

امیدواریم از مقاله معرفی جامع اسپلیت تراست نهایت استفاده را برده باشید! کارشناسان و متخصصان باتجربه در محاسبه یا تخمین (با توجه به میزان پیچیدگی شرایط) ظرفیت مناسب برای فضا های مختلف ، می‌ توانند شما را برای انتخاب اسپلیت ایده‌ آل راهنمایی نمایند. در صورت علاقه به خرید اسپلیت تراست ، می‌ توانید با مشخص کردن وضعیت نسبی مواردی که ذکر شد با کارشناسان ما جهت دریافت مشاوره تخصصی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط